Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

bij de dealer kost die sub 309 euro incl. montage,

ik heb eens vlug gezocht in dit topic, maar vind nergens waar dat hij aangesloten moet worden. moet de radio er uit, of ligt er al een aansluiting onder de stoel? want ik heb nl geen zin om alles uit elkaar te gaan halen!

stel ik vind hem voor 200 euro op internet, maar ik moet daarvoor m'n dashboard slopen dan moet t maar voor 309 euro.

• Like 1
Geplaatst

De dealer haalt ook je dachbord er uit hoor

Maar voor dat geld mag je mijn set overnemen hoor bou ik het er wel in

Ik ga wat zwaarder halen dus mijn set komt binnekort vrij

En met een set bedoel ik de active subwoover en 2sets speakers ook van pioneer de TS-A1731I

Geplaatst

Ok, klinkt goed! Laat me dat maar tzt weten via pm! heb zeker intresse! alleen probleem is dat ik alleen de voorspeakers nodig heb, aangezien ik de originele radio wil behouden en de achterspeakers erg slecht aangestuurd worden vanuit de originele headunit ( comfort pack ) dus daar heb ik niet veel aan. maar we hebben het er tzt nog wel over!

momenteel worden het toch dure weken ( net de auto gekocht, op vakantie geweest, kermis komt er aan en nog wat terug betalen aan m'n lieve ouders van de auto ) dus het heeft geen haast!

Geplaatst

Vraag: ik heb ook een actieve subwoofer in mijn bezit en wil deze aansluiten op de originele unit. Echter,kan ik dit beter op de boxen voor of achter doen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Hey die j0ch3m1988,

Helemaal TOP man, hoop dat de dealer je inmiddels heeft kunnen helpen met je luchtroosters.

Kun je toevallig ook omschrijven hoe je het oude paneel en stereom verwijderd hebt, en de nieuwe geinstalleerd.

Was dit moeilijk, of is het goed te doen voor een doe het zelver.

Hopelijk je antwoordt op mijn vragen.

Groeten Walter

Geplaatst

Hey die j0ch3m1988,

Helemaal TOP man, hoop dat de dealer je inmiddels heeft kunnen helpen met je luchtroosters.

Kun je toevallig ook omschrijven hoe je het oude paneel en stereom verwijderd hebt, en de nieuwe geinstalleerd.

Was dit moeilijk, of is het goed te doen voor een doe het zelver.

Hopelijk je antwoordt op mijn vragen.

Groeten Walter

ik weet niet of je dit draadje http://www.kiaclub.nl/topic/10735-zo-moet-je-de-radio-demonteren/

al hebt door gelezen maar dan is het duidenlijk hoe het moet denk ik zo maar

Geplaatst

Hallo Boyz

Ik heb mijn nieuwe JBL speaker setjes binnen samen met de ombouw ringen en de dynamatten.

Maar ik heb ff gekeken hoe makkelijk de binnenkant van de deur eraf ging en hoe ik de draden ga doen. (is op zich simpel klusje zie ik)

Maar toen ik de oude speakers eruit haalde zag ik dat een soort bescherm kap aan de bovenkant van de speakers zit en dat deze nat was.

Ook onderin de deur zat wat water (niet veel maar toch een klein laagje)

Nu lijkt mij dat het beschermkapje aan de bovenkant van de speakers het water tegenhoud om bij de speaker te komen maar de nieuwe heeft dit natuurlijk niet.

Is iemand anders dit ook opgevallen? en heeft diegene dit opgelost?

Zit nu te denkt om het kapje van de originele af te halen en vast te lijmen of tapen op de nieuwe constructie

Geplaatst

Duur?

Groeten Cindy en Eric

Valt mee, radio ca 300 euro, paneel 70 en een isokabeltje van 15 euro. Heb het er wel zelf ingezet dus dat scheelt wel inbouwkosten

Geplaatst

Is het geluid even goed als van de standaardradio?

Reden dat ik het vraag:

Ik heb eerst alleen nieuwe speakers in mijn auto laten zetten (Gladen). Tweeters en speakers voor en alleen speakers achter. In combinatie met de standaard radio geeft dit echt een topgeluid, vooral voorin. Achterin is wat minder en dit komt door de beroerde aansturing door de standaard radio.

Ik heb toen later de radio vervangen door die unit van Hiestar/Cusptech (noname China merk) en hoewel de speakers achterin beter aangestuurd werden, was het geluid in het algemeen een stuk minder. Veel minder helder hoog en minder strakke bass. Ik heb alle instellingen geprobeerd maar het werd niet beter.

Nu heb ik dus weer de originele radio teruggezet en is het geluid weer goed.

Dus mijn vraag: merk je met die Witson radio een verbetering in het geluid t.o.v. de standaard radio?

Geplaatst

Dus mijn vraag: merk je met die Witson radio een verbetering in het geluid t.o.v. de standaard radio?

Ja geluid is 30x beter. nu volledig aansturing naar de achterboxen ipv 10%. uitgang is 4*60 watt. ik heb er JBL gto 638 ingezet en daar klinkt het perfect mee.

.

Ik zie trouwens dat je uit regio Zoetermeer komt, ik woon daar vlakbij, dus je kunt een keer je oor te luisteren leggen :wink:

Geplaatst

Heb de radio hier te koop zien staan en naar de actuele prijs geinformeerd :)

http://www.alibaba.com/product-gs/621261994/WITSON_KIA_RIO_2012_double_din.html, kan ook camera en navigatie software bijgeleverd worden.

Actuele prijs inclusief verzending is :335 dollar, nav.software europa 10 dollar en camera (achteruitrijden) 25 dollor.

Deze prijs is in ieder geval goedkoper dan waarvoor die op marktplaats te koop staat (heb alleen nog maar geinformeerd dus heb geen ervaring met die site)

gr.

Marcel

Geplaatst

Heb de radio hier te koop zien staan en naar de actuele prijs geinformeerd :)

http://www.alibaba.c...double_din.html, kan ook camera en navigatie software bijgeleverd worden.

Actuele prijs inclusief verzending is :335 dollar, nav.software europa 10 dollar en camera (achteruitrijden) 25 dollor.

Deze prijs is in ieder geval goedkoper dan waarvoor die op marktplaats te koop staat (heb alleen nog maar geinformeerd dus heb geen ervaring met die site)

gr.

Marcel

dat is wel die ene met dat glimmende paneel....moet je van houden en je airbaglampjes kunnen er niet in

Geplaatst

dat is wel die ene met dat glimmende paneel....moet je van houden en je airbaglampjes kunnen er niet in

Ok bedankt voor die informatie (had ik niet bij stilgestaan). Wil je evt. de link geven waar jij die gekocht hebt?

Geplaatst

Ok bedankt voor die informatie (had ik niet bij stilgestaan). Wil je evt. de link geven waar jij die gekocht hebt?

http://www.witson.co...proID=101386236

deze is het.. logo's zijn aan te passen.

en het paneel (wel in de juiste kleur als de oude trouwens) Paneel moet wel iets aangepast worden met de dremel, omdat deze van binnen haaks omgebogen is en dat sluit niet mooi aan op de radio en moet er even afgedremeld worden

http://www.ebay.nl/i...984.m1439.l2649

Geplaatst

Dat past niet hoor of je moet nooit je raam meer open doen

met de opel astra verloop-ringen gaat het denkelijk wel passen. Alleen plastic aan de binnenzijde deurpaneel wegsnijden

Geplaatst

dat is alle 2 niet nodig

ten eerste als je je raam naar beneden doet zal je zien dat deze niet eens in de buurt komt van je speaker dus je speaker diepte word alleen beperkt door de diepte van je deur

en ook ik heb die inbouw ringen van een opel astra dan wijzen je speakers mooi een beetje omhoog

en past je deur bekleding zonder dat je daar in hoeft te hakken en te zagen

dit geld zowel voor de voor als de achter deuren

Geplaatst

Ik zit alvast na te denken over het upgraden van de audio in mijn nog te leveren Rio maar ik wil graag de standaard HU behouden. Nou lees ik dat de output van deze HU niet is om naar huis te schrijven en geen RCA heeft dus als ik nieuwe speakers ga inbouwen dan wil ik die op een 4 kanaals versterker zetten.

Heeft iemand ervaring met high low adapters zoals deze bijvoorbeeld?

http://www.pimtensen...66d-mtx-re-q-3/

Idee is deze aan te sluiten op de outs van de frontspeakers van de HU. Ik snap dat ik dan geen fader meer heb maar in de praktijk zit ik hier toch nooit aan en op de versterker kan ik alles netjes inregelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...