Specialmade Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Wat je zegt over het missen van de buitenwereld door muziek snap ik, maar zolang ik "grijskoppen" voorbij zie/hoor rijden met klassiek heel hard kun je niet generaliseren dat "de jeugd" hun muziek altijd hard heeft staan... Ik generaliseer niet ik heb het over automobilisten. Dat zijn de "grijskoppen" en jeugd. Overigens dank voor de term "grijskoppen" Grtz. Specialmade 1 Quote
xtra40 Geplaatst 21 Juni, 2014 Geplaatst 21 Juni, 2014 Ook deze grijskop maakt zich er wel eens schuldig aan af en toe een nummertje lekker hard aan ;-) 2 Quote
Ri026 Geplaatst 22 Juni, 2014 Geplaatst 22 Juni, 2014 Ook deze kale "grijskop" wil regelmatig meeblèren met de muziek wat harder dan gemiddeld. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 22 Juni, 2014 Geplaatst 22 Juni, 2014 Ik ben 47 en draai ook graag hardwell Tiësto enz.... Quote
blackie Geplaatst 22 Juni, 2014 Geplaatst 22 Juni, 2014 ja ik ook maar ik bedoelde niet met 1000 watt aan boord of meer dat heel het dorpje kan meeluisteren met kijk eens wat ik in mijn wagen heb om op te vallen dan kan ik net zo goed een lcd scherm op mijn dak zetten kan iedereen meekijken naar wk lol het moet leuk blijven Quote
Gerrie Bijl Geplaatst 22 Juni, 2014 Geplaatst 22 Juni, 2014 Ik had de sirene van de ambulance deze week wel op de auto radio, voor de eerste keer gehoord in Hoogeveen Kwam wel laat binnen, ambulance was minder dan 100 meter van mij af voor dat het in werking ging. Quote
KIO RIA Geplaatst 12 Juli, 2014 Geplaatst 12 Juli, 2014 Update! Een paar pagina's geleden stelde ik de vraag wat jullie advies was. 1 Radio 2 Versterker 3 DSP Keuze twee is het geworden. Ik heb een versterker van IFU gekocht, en mooi strak ding wat met gemak onder de stoel past. Mijn grote bezwaar was het knippen en solderen in de originele kabels, ik heb dit opgelost door een carkit ISO stekker te kopen en deze te verlengen aan de originele bekabeling. 12v kabel via opening bij pedalen naar Accu en de REM aangesloten op de connector van de sigaretten aansteker (deze gaan alleen aan als je sleutel in contact zit) Alles netjes weggewerkt via het middenconsole (haal je in 30 seconden weg) en WAT een verschil, geen 100% maar 1000% verschil! De inbouw van de versterker heeft nog geen uurtje geduurd. De voorspeakers doen eindelijk hun werk (Focal PC 165) en achter zijn de originele KIA speakers die voornamelijk laag geluid geeft. Het is nu een mooie volle sound, de bedoeling was om nog een Sub onder de andere stoel te leggen maar dit is niet meer nodig door de bass "boost" die de versterker geeft. Mijn setup: - Orginele KIA HU - Focal PC 165 speakers (Niet aan te raden door dikke rand aan de voorkant van de speakers) - IFU 700 watt versterker Indien gewenst wil ik wel een "How to" maken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 Juli, 2014 Geplaatst 13 Juli, 2014 Volgens mij heeft de Rio ook een actieve antenne, als je dan het remote-signaal vanaf de voeding van de antenne pakt gaat de versterker ook aan als je de radio buiten contact om aan zet. Quote
djelle Geplaatst 13 Juli, 2014 Geplaatst 13 Juli, 2014 Update! Een paar pagina's geleden stelde ik de vraag wat jullie advies was. 1 Radio 2 Versterker 3 DSP Keuze twee is het geworden. Ik heb een versterker van IFU gekocht, en mooi strak ding wat met gemak onder de stoel past. Mijn grote bezwaar was het knippen en solderen in de originele kabels, ik heb dit opgelost door een carkit ISO stekker te kopen en deze te verlengen aan de originele bekabeling. 12v kabel via opening bij pedalen naar Accu en de REM aangesloten op de connector van de sigaretten aansteker (deze gaan alleen aan als je sleutel in contact zit) Alles netjes weggewerkt via het middenconsole (haal je in 30 seconden weg) en WAT een verschil, geen 100% maar 1000% verschil! De inbouw van de versterker heeft nog geen uurtje geduurd. De voorspeakers doen eindelijk hun werk (Focal PC 165) en achter zijn de originele KIA speakers die voornamelijk laag geluid geeft. Het is nu een mooie volle sound, de bedoeling was om nog een Sub onder de andere stoel te leggen maar dit is niet meer nodig door de bass "boost" die de versterker geeft. Mijn setup: - Orginele KIA HU - Focal PC 165 speakers (Niet aan te raden door dikke rand aan de voorkant van de speakers) - IFU 700 watt versterker Indien gewenst wil ik wel een "How to" maken. Hoe heb je de 12v kabel door die opening gekregen? Ik heb een subwoofer gekocht (pioneer wx 110a), maar ik weet niet hoe ik de 12v kabel naar de accu moet trekken. Alvast bedankt Djelle Quote
KIO RIA Geplaatst 13 Juli, 2014 Geplaatst 13 Juli, 2014 Hoe heb je de 12v kabel door die opening gekregen? Ik heb een subwoofer gekocht (pioneer wx 110a), maar ik weet niet hoe ik de 12v kabel naar de accu moet trekken. Alvast bedankt Djelle Hoi Djelle, Als je bij je pedalen kijkt zie je ter hoogte van je koppeling een rubber zitten met kabels, hier kan je gewoon je 12v doorheen drukken. De kabel zal achter je accu uitkomen, kan bijna niet missen! Vergeet de zekering niet voor je Sub bij de accu. Quote
djelle Geplaatst 14 Juli, 2014 Geplaatst 14 Juli, 2014 Hoi Djelle, Als je bij je pedalen kijkt zie je ter hoogte van je koppeling een rubber zitten met kabels, hier kan je gewoon je 12v doorheen drukken. De kabel zal achter je accu uitkomen, kan bijna niet missen! Vergeet de zekering niet voor je Sub bij de accu. Ok, ik zal eens kijken of het lukt. Bedankt. Quote
DJMALUKU Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Ok, ik zal eens kijken of het lukt. Bedankt. Zou je misschien een foto maken? Van de kabel die naar de Accu gaat? (Bij de koppeling) Quote
tigiy Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Hallo kiaclub, Als eerst wil ik even melden dat ik hier nieuw op het forum ben en nog niet eens in het bezit ban van een kia. over een anderhalve week ongeveer heb ik mijn nieuwe Kia Rio World cup plus edition binnen. Ik heb hier nu een subwoofer liggen en zou deze graag willen aansluiten in mijn toekomstige rio. Na wat rondlezen hier op het forum zit ik nu te twijfelen of ik een witson HU zal gaan aanschaffen of gewoon de originele HU te gebruiken. Voor dit laatste heb ik nog een vraag. Als ik het goed heb begrepen kan ik met een high/low converter een beetje stroom aftappen van de speakers en deze converteren naar tulpstekkers voor de subwoofer. (Toch?) en Mijn grote bezwaar was het knippen en solderen in de originele kabels, ik heb dit opgelost door een carkit ISO stekker te kopen en deze te verlengen aan de originele bekabeling. De carkit iso stekker, heeft die ingebouwde rca uitgangen voor een subwoofer of versterker? En waar kan ik die kopen. Als ik daar naar google kom ik alleen maar iso stekkers tegen om een aftermarkt HU aan te sluiten op de originele kabels. En nog meer vragennnn Hoeveel kost zo een witson unit nou? Ik had de w2-c204 gezien voor 280 dollar(excl verzendkosten volgens mij). Maar als ik het zo lees adviseren jullie hier om het bedrijf zelf te bestellen. Hoop vragen maarja Je moet toch ergens beginnen. Quote
Jordan Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Tigiy welkom op dit forum. De vraag over een subwoofer op de originele HU kan ik beantwoorden. Ik heb de originele HU behouden. Deze heeft geen tulp uitgang maar met een HI-LO filter op de achterspeakers kun je wel tulp uitgangen creëeren en die op een sub of versterker aansluiten. Quote
KIO RIA Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Hallo kiaclub, Als eerst wil ik even melden dat ik hier nieuw op het forum ben en nog niet eens in het bezit ban van een kia. over een anderhalve week ongeveer heb ik mijn nieuwe Kia Rio World cup plus edition binnen. Ik heb hier nu een subwoofer liggen en zou deze graag willen aansluiten in mijn toekomstige rio. Na wat rondlezen hier op het forum zit ik nu te twijfelen of ik een witson HU zal gaan aanschaffen of gewoon de originele HU te gebruiken. Voor dit laatste heb ik nog een vraag. Als ik het goed heb begrepen kan ik met een high/low converter een beetje stroom aftappen van de speakers en deze converteren naar tulpstekkers voor de subwoofer. (Toch?) en De carkit iso stekker, heeft die ingebouwde rca uitgangen voor een subwoofer of versterker? En waar kan ik die kopen. Als ik daar naar google kom ik alleen maar iso stekkers tegen om een aftermarkt HU aan te sluiten op de originele kabels. En nog meer vragennnn Hoeveel kost zo een witson unit nou? Ik had de w2-c204 gezien voor 280 dollar(excl verzendkosten volgens mij). Maar als ik het zo lees adviseren jullie hier om het bedrijf zelf te bestellen. Hoop vragen maarja Je moet toch ergens beginnen. Hallo kiaclub, Als eerst wil ik even melden dat ik hier nieuw op het forum ben en nog niet eens in het bezit ban van een kia. over een anderhalve week ongeveer heb ik mijn nieuwe Kia Rio World cup plus edition binnen. Ik heb hier nu een subwoofer liggen en zou deze graag willen aansluiten in mijn toekomstige rio. Na wat rondlezen hier op het forum zit ik nu te twijfelen of ik een witson HU zal gaan aanschaffen of gewoon de originele HU te gebruiken. Voor dit laatste heb ik nog een vraag. Als ik het goed heb begrepen kan ik met een high/low converter een beetje stroom aftappen van de speakers en deze converteren naar tulpstekkers voor de subwoofer. (Toch?) en De carkit iso stekker, heeft die ingebouwde rca uitgangen voor een subwoofer of versterker? En waar kan ik die kopen. Als ik daar naar google kom ik alleen maar iso stekkers tegen om een aftermarkt HU aan te sluiten op de originele kabels. En nog meer vragennnn Hoeveel kost zo een witson unit nou? Ik had de w2-c204 gezien voor 280 dollar(excl verzendkosten volgens mij). Maar als ik het zo lees adviseren jullie hier om het bedrijf zelf te bestellen. Hoop vragen maarja Je moet toch ergens beginnen. De carkit stekker heb ik gebruikt om in te knippen i.p.v. de originele bekabeling, d.m.v. van een High low converter kan je deze omzetten naar RCA (tulp). Quote
DJMALUKU Geplaatst 17 Juli, 2014 Geplaatst 17 Juli, 2014 zo ziet het er achter je pedalen uit bedankt!!! Wil zelf een Focal Ibus 2.1 inbouwen en vroeg gewoon af waar de kabel naar toe gaat. ( na de accu dan ) Quote
DJMALUKU Geplaatst 17 Juli, 2014 Geplaatst 17 Juli, 2014 Hallo, Ik heb een website gevonden waar je originele stekkers kan kopen voor de Kia. http://www.baseline-vertrieb.de/Lautsprecheradapter-Set-AUDIDAIHATSUFORD en volgens mij ook de speaker ringen. http://www.baseline-vertrieb.de/Lautsprecheradapter-KIA-Picanto-ab-2012-HYUNDAI-i10-Fronttuer_1 Misschien iets voor jullie! Quote
xtra40 Geplaatst 18 Juli, 2014 Geplaatst 18 Juli, 2014 Mischien past het maar ze zijn eigenlijk voor een picanto en daar zitten de houders aan de deur gepopnagelt en niet met boutjes zo als bij de rio wij ge ruimen nog steeda die van een opel astra past perfect en hoef je niks aan te passen Quote
PatrickPR Geplaatst 26 Juli, 2014 Geplaatst 26 Juli, 2014 Vandaag bezig geweest met het installeren van mijn coax set. Het is de Hertz ECX 165.5 set geworden. Hieronder wat foto's Verloopkabeltjes voor op de originele kabelboom Het originele stekkertje voorzien van 2 losse stekkertjes voor op de originele kabelboom. Op deze manier kan ik het originele stekkertje altijd terug plaatsen. Het verloopkabeltje aan de originele kabelboom De Hertz coax speaker geïnstalleerd aan de rechterkant. De tweeter is draaibaar zodat de juiste hoek kan worden afgesteld. De adapters passen er probleemloos op. Op deze foto zit er alleen nog schuim tussen de adapter en het deurframe. Aangezien ik links een rammeltje ontdekte, heb ik ook tussen de adapter en de speaker nog wat schuim aangebracht om er zeker van te zijn dat dit goed op elkaar aansluit. Het rammeltje bleek uiteindelijk een stukje kabel te zijn. Installatie ging echt vlot, wat is de Rio toch een makkelijke auto om aan te werken. Ik vond het wel frappant dat aan beide zijden dezelfde draadkleuren worden gebruikt, maar dat de + en - zijn omgedraaid. Een tijdje geleden heb ik ook de Focal underseat subwoofer geïnstalleerd (foto's staan hier). Deze liet de originele speakers er al een stuk beter uitkomen (deze klinken naar mijn idee helemaal niet slecht). Maar met deze Hertz speakers klinkt het een heel stuk beter en strakker. Ik ben erg tevreden over het geluid in mijn Rio. 1 Quote
blackie Geplaatst 26 Juli, 2014 Geplaatst 26 Juli, 2014 mooi mooi nu nog de standaard radio vervangen en je hebt nog beter geluid dan alleen de speakers want het scheelt iets maar niet veel Quote
PatrickPR Geplaatst 26 Juli, 2014 Geplaatst 26 Juli, 2014 mooi mooi nu nog de standaard radio vervangen en je hebt nog beter geluid dan alleen de speakers want het scheelt iets maar niet veel Ik heb de Pioneer 840 van de actie toendertijd. Daar zit echt voldoende vermogen in. Ik heb niet de neiging om een versterker te plaatsen. De standaard radio is inderdaad niet best, te weinig vermogen en headroom om fatsoenlijk te klinken. Quote
Borland Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 Misschien is deze al langsgekomen maar heeft iemand deze al in zijn auto ingebouwd? http://www.aliexpress.com/item/Kia-Rio-K2-2012-Capacitive-Car-DVD-Player-Pure-Android-4-2-2-Dual-Core-1/1953308791.html Stock Android 4.2.2 en verder alles aan boord. Heb net een demo op de zaak gezien waar we deze hebben voor montage in een reisbus en moet zeggen scherm helder ook vanuit een schuine hoek, menu reageert lekker snel en omdat het Android is voelt het aan als een tablet. Pairen met je mobiele telefoon en je hebt internet enz. Flauw.... ik zie net dat deze voor de K2 is Quote
xtra40 Geplaatst 28 Juli, 2014 Geplaatst 28 Juli, 2014 ja en die past dus niet maar kijk even of ze hem ook hebben voor de k3 die past wel http://www.aliexpress.com/item/1-6Ghz-dual-core-2011-2012-Kia-K3-Rio-android-4-22-auto-radio-car-dvd/1881481550.html Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.