snellejelle1985 Geplaatst 9 September, 2012 Geplaatst 9 September, 2012 Vandaag bericht gekregen van Kia nederland dat het hele VSM pakket niet is ingebouwd in mijn rio. Dit zijn in totaal 3 onderdelen die niet werken (Hill assist- emergency stop signal en additional vehicle stability managment). Dit zijn 3 onderdelen die met veiligheid te maken hebben en was voor mij een van de redenen om voor deze auto te kiezen. Ook kan je in de folder lezen dat er normaal vanaf de goedkoopste uitvoering dit pakket op zou moeten zitten. Ik vind dat dit niet kan. Zijn er meerdere die hier mee te maken hebben? wtf! ik zou een nieuwe vragen + flink wat geld retour of wat extra opties ofzo want dit kan echt niet! ik ga meteen testen of alles bij mij werkt iig als ik de auto binnen heb. dit is echt belachelijk.
kiske Geplaatst 10 September, 2012 Geplaatst 10 September, 2012 @Kiske, ziet die knop om esp uit te schakelen dan ook niet bij jou erin? Ja die zit er wel op en het lampje daarvan werkt wel
dance Geplaatst 14 September, 2012 Geplaatst 14 September, 2012 Stop signal is te controleren, door iemand anders, als je heel hard remt. (remlichten gaan dan knipperen) Vehicle stabillity syteem: doe de slalom proef of wacht op sneeuw. Grtz. Specialmade @Specialmade zie je dan ook niet gewoon de noodknipperlicht signalering binnen de auto oplichten. Moet er echt iemand buiten staan. Ik heb al een aantal keren flink geremd maar het bleek niet te werken. Hill assist ben ik al mee naar de dealer geweest en die heeft het me toen op de oprijhelling naar de eerste verdieping gedemonstreerd, maar als een helling zo stijl moet zijn heb je geen r**k aan die optie bovendien kon ik omdat het donker op die helling was niet goed zien of de rem wel echt los was op die helling. Hill assist en stop emergency wil ik er natuurlijk wel allebei op hebben, maar ik maak me nog het meeste zorgen om het vsm wat ik dus niet kan testen. Komt dit punt ook aan de orde bij de KCG meeting binnenkort?
mavi86 Geplaatst 14 September, 2012 Geplaatst 14 September, 2012 Idd aan die hill assist heb je niet veel. Het is een leuke optie als hij ook bij lagere stijgingpercentages zou werken.
Rio Rio Geplaatst 14 September, 2012 Geplaatst 14 September, 2012 Kan daar niet een software update voor uitgebracht worden?
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 Idd aan die hill assist heb je niet veel. Het is een leuke optie als hij ook bij lagere stijgingpercentages zou werken. Ik weet niet op het prettig is als de hill assist zou werken wij een lagere stijgingspercentage. Als je voor helling bij een brug of spoorweg overgang staat te wachten en je wilt wegrijden en je moet eerst twee seconden wachten. Ik denk dat die optie je mateloos de keel uit gaat hangen. Op een steile helling zoals in de bergen trek je heel anders op als voor een brug. Op een steile helling heb je meer tijd nog om je motor op toeren te brengen en langzaam je koppeling op te laten komen om goed weg te rijden. Daar heb je die twee seconden wel nodig en werkt het systeem ook prettig en makkelijk. Dus ik ben er wel blij mee dat het vijf procent is en niet lager.
Presiozo Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 Je moet op een zeer rustige weg 80 gaan rijden en dan VOL de rem in trappen. dan zal je zien dat je alarmlichten aan gaan. kan je gewoon in de auto zien. Ik test dat altijd met een nieuwe auto, weet je ook gelijk hoe het voelt om van 80 naar 0 te gaan in een paar sec wel je stuur met 2 handen vasthouden pak wel een brede weg mocht je op 1 of andere gekke manier in een slip raken, al kan ik me dat niet voorstellen dat dat bij 80 - 0 al gebeurt met je stuur recht. of begin anders met 50 - 0 mocht je het niet vertrouwen die hill assist werkt maar enkel als je bijna recht omhoog staat. op het moment dat je het nodig hebt dan is hij er gewoon.
Jordan Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 De Hill assist werkt maximaal 2 seconden. Als de Hill assist is ingeschakeld en je rijdt gelijk weg wordt die ook gelijk uitgeschakeld. Ik hoef tenminste geen 2 seconden te wachten als dat niet nodig is.
xtra40 Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 @jordan hill assist werkt 5 seconden heb het laatst even uitgetest of hij het nu wel of niet deed bij mij ik dacht dat hij hem zelfs langer vast hield maar na 5 tellen laat hij hem los wel vind ik het jammer dat hij het niet wat eerder doet je moet heel behoorlijk schuin staan voor dat dit in werking treed
Jordan Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 Xtra Klopt je moet behoorlijk schuin staan voordat hij inschakelt. Oh is het 5 seconden? Meestal na 1 of 2 seconden rijd ik al weg en schakelt deze automatisch uit. Je hoeft dus niet echt de volle 5 seconden te wachten voordat je wegrijdt. Tenminste dat doe ik niet
xtra40 Geplaatst 15 September, 2012 Geplaatst 15 September, 2012 nee klopt helemaal hoor maar als je niet weg zou rijden dan laat hij na 5 seconden los het is dus ook bedoeld om makkenlijk weg te rijden zonder eerst met je hand rem er op en er af te doen zo als vroeger moest dus 2 seconden is dan lang zat en het ssteem voelt dat je weg rijd en schakeld dan uit zo dat je dus ook weg kan rijden
stekun Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 Hallo ik heb precies hetzelfde probleem. We missen ook het vsm pakket. Ook een klacht bij de kia dealer gemakt en vandaag een brief ontvangen dat ze naar een passende oplossing zoeken voor 25 september 2012. Ik wilde deze functies erop hebben want wij zijn naar Italie geweest op vakantie en daar hadden we het echt nodig gehad. Ik baal er ook verschrikkelijk van. Ik weet niet wat ik acceptabel moet vinden want je zit ook nog eens met je restwaarde die hierdoor zakt. Hebben jullie al meer nieuws??
blackviper Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 k begin nu ook te twijfelen. met 70 kph keihard geremd vandaag.. echter geen oplichtende lampjes van mijn richting aanwijzers binnen...
Gast Warmentuuter Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 k begin nu ook te twijfelen. met 70 kph keihard geremd vandaag.. echter geen oplichtende lampjes van mijn richting aanwijzers binnen... oeps, volgende.........zonder.............
snellejelle1985 Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 ik hoef die hele functie niet, dus als ie er niet op zit ga ik eens flink stennis maken in de garage! maar zou niet weten waar ik m moet testen
blackviper Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 Weet iemand een manier om zeker te kunnen testen of je pakket werkt?
handyman Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 k begin nu ook te twijfelen. met 70 kph keihard geremd vandaag.. echter geen oplichtende lampjes van mijn richting aanwijzers binnen... Het zijn ook je remlichten die moeten gaan knipperen, zie instructieboekje. dus of iemand achter de auto om te kijken of ff in het donker dan valt het ook wel op
Gast Warmentuuter Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Als je twijfel of het pakket er op zit zou ik zeggen rij langs de dealer. Ga het vragen. Dan hoef je ook geen gevaarlijke remtesten te doen of je remlichten knipperen. Wanneer de auto aan de computer wordt gekoppeld kunnen de monteurs precies zien wat er op je auto aan optie's zit..
blackviper Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 ooow ok Zal dat eens vragen aan iemand dan Was niet echt een bewuste test ofzo had t wel ff kunnen vragen aan die persoon achter mij
Presiozo Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 haha, je moet wel echt volle bak je rem indrukken ( maar dat deed je misschien ook wel ). zorg er dan ook voor dat je bijv geen laptop op de achterbank hebt liggen of het er op zit of niet, je kan met die rem test zien of het werkt of niet. en als het niet werkt of het zit er niet op zou ik altijd even terug gaan naar de dealer. Iedereen kent toch wel een grote parkeerplaats of een andere lokatie waar je zonder problemen je rem even kan testen ? ik zou het niet op een landweg proberen maar een lege ruime parkeerplaats ofzo moet wel kunnen toch ? Kijk wel of de lokatie geschikt is voor de hele kleine kans dat je in een slip raakt.
blackviper Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Maar moet ik binnen wel iets zien of niet?
xtra40 Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Alleen als je op dat moment in de binnen spiegel kijkt dan zie je een angstig gezicht
blackviper Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Gelukkig had die voldoende afstand
Gast Warmentuuter Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Bij deze werkte de knipperende remlichten niet. Wel de hillassist. Dus niet zo Blackviper
blackviper Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Nee lijkt mij zeer oncomfortabel
Aanbevolen Berichten