AndreV Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Nou heren, Ik had ook mijn twijfels betreffende de Hillstart assist. Ook ik ga de info bij de dealer halen.
Ysie Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Ik heb wel de sportage maar systeem zou toch hetzelfde zijn. Bij kleine hellingen werkt het inderdaad niet, ook niet nodig. Bij steilere hellingen werkt het wel perfect. Koppeling indrukken, rem indrukken, wacht 2 tal seconden en normaal als je koppeling lost zal hè zien dat de remmen blijven behouden zonder aan de pedaal te komen. Wel te verstaan lichte hellingen werkt het niet. Je zal zelf eens moeten testen. In België (vlaamse ardennen) hellingen genoeg maar in Nederland????? .
Dennis_N-V Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Ik rij zelf ook in een "first generation" Rio en heb het nog niet uitgetest. Zal er eens aan denken bij een steile helling. Het is leuk al die luxe, maar als je een auto rijdt die deze opties niet heeft is het weer oppassen.
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Tijden heb ik gedacht dat het bij mijn ook niet werkte. De licht schuine helling bij de spoorwegovergang werkte niet. Tot we in de Eifel - Duitsland waren. Daar heb je zeker helling van 5% en de hill start assist deed prima zijn werk. Geen klagen dus.
RB- Geplaatst 4 Augustus, 2012 Geplaatst 4 Augustus, 2012 @ RB Nee, ook op plus dan ga ik het vanmiddag ook maar is uitproberen want heb is me ook nog niet opgevallen dat t er op zit
mavi86 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 ja het moet wel ECHT steil zijn voor de hill assist werkt. Ik wou het ook testen en aantal gevallen waarbij ik verwachtte dat hij het toch wel moest doen rolde ik weer stukje naar beneden. Later bij een nog steilere helling in een parkeergarage werkte hij wel.
Neo Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Ik heb wel de sportage maar systeem zou toch hetzelfde zijn. Bij kleine hellingen werkt het inderdaad niet, ook niet nodig. Bij steilere hellingen werkt het wel perfect. Koppeling indrukken, rem indrukken, wacht 2 tal seconden en normaal als je koppeling lost zal hè zien dat de remmen blijven behouden zonder aan de pedaal te komen. Wel te verstaan lichte hellingen werkt het niet. Je zal zelf eens moeten testen. In België (vlaamse ardennen) hellingen genoeg maar in Nederland????? . Idem bij mij ( Sportage).Ysie, heb jij ook het probleem wanneer je een straat moet oversteken, en de baan is vrij, dat je moet wachten tot de assistent afslaat voor je kan vertrekken?
Specialmade Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Idem bij mij ( Sportage). Ysie, heb jij ook het probleem wanneer je een straat moet oversteken, en de baan is vrij, dat je moet wachten tot de assistent afslaat voor je kan vertrekken? @Neo, Je hoeft niet persé te wachten totdat de assist afslaat. Je kunt gewoon direct optrekken, de Hill start assist valt er dan automatisch af. Grtz. Specialmade
Neo Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 @Specialmade: Heb ik al eens geprobeerd, maar ik had de indruk dat de remmen bekrachtigd bleven. Ga het bij de volgende gelegenheid nog eens uitproberen.
Ysie Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Idem bij mij ( Sportage).Ysie, heb jij ook het probleem wanneer je een straat moet oversteken, en de baan is vrij, dat je moet wachten tot de assistent afslaat voor je kan vertrekken? Ja, spijtig genoeg is dat een groot nadeel. Ook als de auto voor jou achteruit loopt is dat heel erg ambetant.
RB- Geplaatst 2 September, 2012 Geplaatst 2 September, 2012 Aangezien ik het bij mij ook niet werkend kreeg, ben ik gister langs de dealer gereden.. Wat blijkt nou.... Ze hadden afgelopen week een rio binnen gehad met het zelfde probleem! 2 dagen gezocht,importeur er bij en al. En de uitkomst is dus dat er een aantal rio's zijn waar hey compleete hill assist niet zit ingebouwd!!! Mijn kenteken is dus ook genoteerd(samen met een dotje andere mensen) en kia dealer/Nederland gaan naar een passende oplossing/vergoeding zoeken. Mijn dealer wist dit sinds afgelopen vrijdag,dus iedereen met problemen maar even langs de dealer? Vondt dit wel even waard om te posten
snellejelle1985 Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 @ RB Nee, ook op plus t zit standaard op elke rio. ook op het basismodel....
snellejelle1985 Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Aangezien ik het bij mij ook niet werkend kreeg, ben ik gister langs de dealer gereden.. Wat blijkt nou.... Ze hadden afgelopen week een rio binnen gehad met het zelfde probleem! 2 dagen gezocht,importeur er bij en al. En de uitkomst is dus dat er een aantal rio's zijn waar hey compleete hill assist niet zit ingebouwd!!! Mijn kenteken is dus ook genoteerd(samen met een dotje andere mensen) en kia dealer/Nederland gaan naar een passende oplossing/vergoeding zoeken. Mijn dealer wist dit sinds afgelopen vrijdag,dus iedereen met problemen maar even langs de dealer? Vondt dit wel even waard om te posten ik zou lekker een roodje 'schadevergoeding' eisen ofzo, die hill assist heb je geen reet aan in nl!
RB- Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Wel als je parkeergarage's bezoekt en op een dijk woont met je parkeerplaats beneden. Met je auto op vakantie gaat. Enz .. Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen waarom het wel degerlijk nut heeft
Jordan Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Het is wel handig maar ik neem aan dat we allemaal de hellingproef met en zonder handrem tijdens rijles gehad hebben
RB- Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Het Gaat er niet om of het handig of nuttig is, gaat er om dat je een auto koopt met die optie, en er vervolgens niet blijkt op te zitten!
The Wizard Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Een Rio heeft een normale handrem, maar mijn Cee'd een elektronische, dus dan is het wel prettig als de functie werkt. Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Jordan Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Het Gaat er niet om of het handig of nuttig is, gaat er om dat je een auto koopt met die optie, en er vervolgens niet blijkt op te zitten! Daar geef ik je 100% gelijk in. Ik kwam er per toeval achter dat die erop zit. Dat wist ik namelijk niet toen ik hem kocht. Het is ook zeker handig maar zou het niet missen als het er niet op zat.
mavi86 Geplaatst 4 September, 2012 Geplaatst 4 September, 2012 Zo dat is wel slecht zeg. Hoe kunnen ze het nou vergeten in te bouwen haha. Ik zou de hill assist persoonlijk niet missen. Er zijn maar zo weinig gevallen waar je hem kan gebruiken. Ben net terug uit Zwitserland en zelfs daar was het somsniet steil genoeg. Een aantal keer ook wel dus het dus niet zo dat hij het helemaal niet doe. Maby is die van mij niet helemaal goed afgesteld ofzo
kiske Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 Vandaag bericht gekregen van Kia nederland dat het hele VSM pakket niet is ingebouwd in mijn rio. Dit zijn in totaal 3 onderdelen die niet werken (Hill assist- emergency stop signal en additional vehicle stability managment). Dit zijn 3 onderdelen die met veiligheid te maken hebben en was voor mij een van de redenen om voor deze auto te kiezen. Ook kan je in de folder lezen dat er normaal vanaf de goedkoopste uitvoering dit pakket op zou moeten zitten. Ik vind dat dit niet kan. Zijn er meerdere die hier mee te maken hebben?
Bardje-x Geplaatst 7 September, 2012 Geplaatst 7 September, 2012 kan je er eventueel achter komen of die dingen alle drie werken? De hill assist kan ik wel iets bij bedenken maar de stop signal en additional vehicle stability niet. Iemand een idee?
Specialmade Geplaatst 7 September, 2012 Geplaatst 7 September, 2012 kan je er eventueel achter komen of die dingen alle drie werken? De hill assist kan ik wel iets bij bedenken maar de stop signal en additional vehicle stability niet. Iemand een idee? Stop signal is te controleren, door iemand anders, als je heel hard remt. (remlichten gaan dan knipperen) Vehicle stabillity syteem: doe de slalom proef of wacht op sneeuw. Grtz. Specialmade
The Wizard Geplaatst 8 September, 2012 Geplaatst 8 September, 2012 kan je er eventueel achter komen of die dingen alle drie werken?De hill assist kan ik wel iets bij bedenken maar de stop signal en additional vehicle stability niet. Iemand een idee? zit er geen knopje op het dashboard om het uit/in te schakelen?Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
blackviper Geplaatst 8 September, 2012 Geplaatst 8 September, 2012 @Kiske, ziet die knop om esp uit te schakelen dan ook niet bij jou erin?
Aanbevolen Berichten