Presiozo Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 je alarmlichten gaan aan dus dat zie je in de auto blackviper.
Specialmade Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 je alarmlichten gaan aan dus dat zie je in de auto blackviper. Presiozo, Bij een noodstop komt het ESS in (Emergency Stop Signal) waarbij de remlichten snel flikkeren in geval van een noodstop. Bron: Kia site / EuroNcap. Grtz. Specialmade
Presiozo Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 Presiozo, Bij een noodstop komt het ESS in (Emergency Stop Signal) waarbij de remlichten snel flikkeren in geval van een noodstop. Bron: Kia site / EuroNcap. Grtz. Specialmade Gaan daarna(ast) ook niet de alarmlichten aan ? ik dacht toch echt dat dit het geval was. bij jou 2 betrouwbare bronnen staat dit dus blijkbaar niet. Dan ga ik toch maar weer eens even testen binnenkort.
bigmac Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 van een andere Kia-site:(Rio) Emergency Stop Signal Wanneer u plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter u te waarschuwen.
Specialmade Geplaatst 20 September, 2012 Geplaatst 20 September, 2012 van een andere Kia-site:(Rio) Emergency Stop Signal Wanneer u plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter u te waarschuwen. Dat zeg ik... KIA Grtz. Specialmade
Presiozo Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 wilde het gister testen maar toen ik even op de achterbank keek of er niks lag zag ik helaas een dvd speler liggen en had geen zin om te stoppen om hem even vast te zetten. wordt vervolgd!
The Wizard Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 bij de Cee'd gaan de remlichten knipperen en als de snelheid lager dan 40 km/u is geworden gaan de alarmlichten aan. Ik neem aan dat het bij de Rio ook zo is. Verstuurd vanaf een Samsung Galaxy S3 via Tapatalk
Venga1 Geplaatst 24 September, 2012 Geplaatst 24 September, 2012 Komt het ontbreken in een bepaalde produktie serie voor of is het willekeurig? Ik heb het op de venga ook en gebruik het elke dag, handrem gebruik ik nooit meer. Ik zie een paar keer staan dat die optie in nederland nvt is, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Het is erg handig, en ik zou het er zeker weer in willen hebben. Bij mijn venga werkt het al bij een niet al bij te steile helling
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 bij de Cee'd gaan de remlichten knipperen en als de snelheid lager dan 40 km/u is geworden gaan de alarmlichten aan. Ik neem aan dat het bij de Rio ook zo is. Verstuurd vanaf een Samsung Galaxy S3 via Tapatalk Huh ik snap je zin niet? Bij remmen bedoel je?
The Wizard Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Huh ik snap je zin niet? Bij remmen bedoel je? Uiteraard, het ging toch over het noodstop systeem?
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 bij mij zijn nog nooit de alarmlichten aangegaan bij het harder remmen op de snelweg bijvoorbeeld? vandaar mijn 'huh'.
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 bij mij zijn nog nooit de alarmlichten aangegaan bij het harder remmen op de snelweg bijvoorbeeld? vandaar mijn 'huh'. Je remlichten gaan toch knipperen ipv de alarmlichten. Tenminste dat is mij uitgelegd.
Smart Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Nee, de alarmlichten gaan bij een noodstop automatisch aan. Dat zit op meerdere merken auto's tegenwoordig.
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Bij mij is in ieder geval nog nooit zoiets gebeurt en heb echt vaak hard geremd hierzo in de randstad. Hoe werkt het bij jou dan Wizard?
Albert jan & Brigitte Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Bij een noodstop gaat de ess werken (emergency stop signal) en dat houd in dat je remlichten gaan knipperen, niet je alarmlichten.
Albert jan & Brigitte Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Nou Remco als je vaak zo hard moet remmen dat je ess gaat werken hoop ik je niet vaak in de auto tegen te komen hahahahaha.
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 haha maar The Wizard zegt: bij de Cee'd gaan de remlichten knipperen en als de snelheid lager dan 40 km/u is geworden gaan de alarmlichten aan. Ik neem aan dat het bij de Rio ook zo is.
Albert jan & Brigitte Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Hier staat wel een stukje wat het doet. Dat geld ook voor de ceed. http://ww2.autoscout24.nl/nieuws/kia-rio/nieuwe-kia-rio-in-detail/44474/213201/ haha maar The Wizard zegt: bij de Cee'd gaan de remlichten knipperen en als de snelheid lager dan 40 km/u is geworden gaan de alarmlichten aan. Ik neem aan dat het bij de Rio ook zo is.
Albert jan & Brigitte Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Geen idee, ik lees alleen dat de remlichten gaan knipperen en niet dat dat veranderd bij een bepaalde snelheid. Bij de picanto lees ik dat de alarmlichten gaan knipperen. Dat schrijft euroNCAP.
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Nou, ik heb echt met de rio een noodstop moeten maken maar er gebeurde serieus niks.. maarja.
Smart Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Nou, ik heb echt met de rio een noodstop moeten maken maar er gebeurde serieus niks.. maarja. Dat kun jij niet zien....tenzij je Superman bent! Maar dat laatste moet ik ontkrachten, want wij hebben elkaar een keer ontmoet en ik zag geen cape.....
Specialmade Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Nou, ik heb echt met de rio een noodstop moeten maken maar er gebeurde serieus niks.. maarja. Hoop toch wel dat de Rio remde. Je zult verder ook niets merken bij een noodstop. De remlichten gaan dan snel flikkeren maar dat zie je IN de auto niet. Grtz. Specialmade
The Wizard Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Bij mij is in ieder geval nog nooit zoiets gebeurt en heb echt vaak hard geremd hierzo in de randstad.Hoe werkt het bij jou dan Wizard? Ik heb het even opgezocht in de handleiding: Noodstopsignaal (ESS) (indien van toepassing) Het Emergency Stop Signal-systeem waarschuwt achteropkomende bestuurders door het remlicht te laten knipperen wanneer de auto plotseling sterk afremt.Het systeem wordt geactiveerd als: •De auto plotseling afremt (rijsnelheid is hoger dan 55 km/h en de deceleratie van de auto is groter dan 7 m/s2) •Het ABS in werking treedt Het lampje stopt met knipperen wanneer de rijsnelheid lager is dan 40 km/h en het ABS wordt gedeactiveerd of de auto niet meer sterk afremt. In plaats daarvan gaan de alarmknipperlichten automatisch branden. De alarmknipperlichten doven wanneer de rijsnelheid hoger is dan 10 km/h zodra de auto weer begint te rijden. De alarmknipperlichten doven ook wanneer de auto langere tijd met een lage snelheid rijdt. U kunt de lichten uitschakelen door de schakelaar van de alarmknipperlichten in te drukken.
Presiozo Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Dus toch die alarmlichten! ik wist het ik wist het! haha. nu snap ik ook gelijk dat er gister niks gebeurde want ik reed 50 toen ik een noodstop heb gemaakt. Ik merkte in de auto helemaal niks behalve dat alle spullen naar voren vlogen.Dan ga ik het vandaag nogmaals doen maar dan met een hogere snelheid.
Aanbevolen Berichten