Ga naar inhoud

Waxoil


raoul_35

Aanbevolen Berichten

Mijn dealer kwam met het verhaal dat Waxoil meer iets voor metallic lak was en dat we, in het kader van de prijsonderhandelingen, dit gemakkelijk weg konden laten tegen een 200 euro lagere koopprijs voor de Picanto.

jongens weer zo een onzin verhaal

metalic lak is zelfs harder dan de standaart kleur

maar die verkoper is het denk ik zelf ook niet eens met de hoge prijs (hij verdient een lintje denk ik )

en die hele waxoyl is niks meer en niks minder dan een Lak sealer dus lijkt het voor een heele tijd dat je wagen in de was staat

zij zeggen drie jaar zelfs

weet niet of je dat haalt ??

ik vind het top spul en doe om de zoveel tijd ff mijn wagen goed poetsen en daarna weer lekker verse waxoyl er op

maar ik heb een nog wat van die dingen

en de rest van het jaar doe ik me wagen goed wassen en dan lekker in de normale was lekker snel zeg maar

en ook ik heb er geen 195 euro voor betaald maar dat komt om dat ik de taal van betaal slecht spreek

dus heb gezegt tegen de dealer dat hij het er op mag smeeren maar niet betaal en dat heeft hij dus gedaan maseltje voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites


dus heb gezegd tegen de dealer dat hij het er op mag smeeren maar niet betaal en dat heeft hij dus gedaan maseltje voor mij

En hoe weet je dat het er werkelijk op zit?

Het kan best hoor want de importeur gooit in elke Kia zo'n setje, of het nu gebruikt wordt of niet. En die poetser wordt toch al betaald in de afleverkosten dus spaart die geld uit voor de was als hij die sealant ervoor gebruikt. De manier is dus inderdaad gewoon weigeren dubbel te betalen.

Ik heb zelf de sealant van Poorboys gebruikt en het in een half uurtje erop gezet. Dus ik ben er echt zeker van dat er een sealant op zit!.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het zelf doen is ook altijd het beste dat is een ding dat ik helemaal met je eens ben

maar ik ben vrij zeker dat het er op zit want als dealer ga je niet een auto aanmelden bij de waxoyl voor de garantie en een stikker plakken

en ik had/heb de waas op me raam

neemt niet weg dat ik hem dus nooit meer behandel doe net als iedereen gewoon wassen en waxen

het spul helpt wel maar is niet een wondermiddel

Link naar reactie
Delen op andere sites


ff tussendoor. ik weet niet hoe lang ze al pasjes afgeven voor de Waxoyl, maar ik heb dus een pasje.

was met ff op de site van Waxoyl en hierop staat dat jeje garantie kunt controleren adv code op pas.

heeft iemand dit al eens gecontroleerd? bij mij staat er dat de code niet geregisteerd is.

voordat ik contact opneem met mijn dealer hoor ik graag jullie bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ff tussendoor. ik weet niet hoe lang ze al pasjes afgeven voor de Waxoyl, maar ik heb dus een pasje.

was met ff op de site van Waxoyl en hierop staat dat jeje garantie kunt controleren adv code op pas.

heeft iemand dit al eens gecontroleerd? bij mij staat er dat de code niet geregisteerd is.

voordat ik contact opneem met mijn dealer hoor ik graag jullie bevindingen.

nog niet geprobeerd maar als de dealer het allemaal goed heeft gedaan krijg je van de mensen

van waxoyl een mooie brief thuis dat jou wagen mooi in de waxoyl staat en is aangemeld

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog geen brief mogen ontvangen. gister met de dealer contact opgenomen en ze gaan erachter heen.

ik denk dat als ik t niet had gemeld ik ook geen brief had gekregen...

dus nu ff wachten op een reactie van de dealer dat de registratie is gelukt. en dan de brief ontvangen.

gister (na 7dgn) mn auto afgespoeld. mn prachtig rood zat helemaal onder de modder.

de auto alleen afgedaan met kraanwater.

op de bumper zitten witte stipjes, die ik er alleen af krijg wanneer ik krab met mn nagels....geen goed idee dus. zijn dat resten van insecten?

ik moet nog een goede spray kopen om t weg te halen want gewoon met water lukt dit niet.

gisteren op internet gelezen dat je het weg krijgt met nylon kousen haha... doet iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds een week in bezit van een Rio Superpack (foto volgt pas als er wielen onder zitten waar ik me niet voor schaam :wink:...)

Geen Waxoyl (niet Waxoil , want de mix van was en olie lijkt me niet zo geweldig :wink:..) besteld voor 198 euri want voor dat geld kan ik zelf ook wel mijn auto een stevige poetsbeurt geven...

Want denk je bij aflevering?

Natuurlijk, de Rio stond keurig gepoetst te stralen. Als ik nu naar buiten kijk dan zie ik dat de regendruppels er als parels vanaf stuiteren en vuil hecht ook niet.

Kortom, Waxoyl is niets meer dan een veredelde poetsbeurt waar veel aan wordt verdiend op basis van een hoop blabla die precies ook wordt bereikt met een ordinaire poetsbeurt.

Als Waxoyl echt zo'n wonder was, dan werd het toch (verplicht) voorgeschreven door alle fabrikanten en spuiterijen, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Voor zover ik goed ben voorgelicht, is de waxoil-behandeling niet overbodig.

Deze substantie wordt op de autolak aangebracht en moet dan een dag intrekken, en de volgende dag pas opgepoetst.

De substantie trekt die dag in de toplaag van de lak en maakt die weerbaarder tegen b.v. vogelpoep en dergelijke.

Het is een blijvende werking, dus gaat er niet met het wassen van de auto af.

Misschien na jaren, maar z'n nut heeft het dan wel bewezen...

Groetjes van Ouwe

p.s. auto ( 3 deurs Cafe Mocha 1.2 cvvt met ISG en Superpack ) wordt volgende week afgeleverd.... hè hè, eindelijk...

<a href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/523092.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Ouwe,

Ten eerste van harte welkom op ons forum. Wil je aub ook zo vriendelijk zijn en je voorstellen? Zo weten we wie of wat Ouwe is..

Ten tweede zij er genoeg postings gedaan op diverse fora mbt de zin en/of onzin van een Waxoyl behandeling op je auto. Het is een niet noodzakelijk en vooral "overpriced" produkt. Vooral dat laatste is wat niet de bedoeling is lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

@bigwade (en anderen) "Niet doen! "

Mensen die beweren dat Waxoyl noodzakelijk is, praten alleen maar het 'onafhankelijke' advies van belanghebbenden na. Ze baseren zich hierbij niet op hun eigen deskundigheid. Natuurlijk, het product deugt wel, maar dat geldt voor alle goede poetsmiddelen. (en die zijn véél goedkoper)

Gewoon een goed poetsmiddel kopen en zelf de auto flink in de was zetten. Et voila 198,- bespaard. (ik gebruik Sonax. Gewoon bij Halfords te koop)

Voor ALLE poetsmiddelen geldt dat ze met regelmaat gebruikt moeten worden om de lak in goede conditie te houden. Paar keer per jaar is al voldoende. En de auto regelmatig wassen, vooral in de winter (pekel), dat is ook goed voor de lak.

Ik spreek uit ervaring, heb ooit in een spuiterij gewerkt en ik poets al meer dan 25 jaar met regelmaat mijn auto's en motoren (alleen als het lekker weer is :wink: heb vele goede producten geprobeerd en de resultaten lagen altijd dicht bij elkaar....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Je kan het beste een auto drogen met een daarvoor bedoelde doek. Een van de beste die momenteel leverbaar is is de CSF Delirium. Daarbij moet ik ook eerlijk zeggen dat een autoborstel ook medeverantwoordelijk is voor je krassen. Ik zou daarom een WashMitt adviseren van bijvoorbeeld Meguiar's of CSF.

Ik denk om eerlijk te zijn dat (gezien je opmerking) je een auto wassen en een auto poetsen door elkaar aan het halen bent. Ik zou je daarom ook willen adviseren om te kijken bij mijn Tips & Trucs. Ik heb namelijk het gevoel dat je nog niet echt bekend ben met auto's poetsen.

Ik weet niet waar je precies woon maar je kunt mij altijd even een mail sturen zodat ik kan kijken of ik eens in de buurt bent zodat ik je het een en ander kan laten zien. Je bent natuurlijk ook altijd (na afspraak) van harte welkom in Zundert.

Ik weet dat de prijzen wellicht voor je gevoel hoog zijn, maar omdat je maar heel weinig nodig heb en het effect vele malen langer en beter is ben je dus eigenlijk veel goedkoper uit. Vraag dit maar aan de mensen die hier op het forum zitten.

Groetjes,

Richard van Cardetails.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog geen brief mogen ontvangen. gister met de dealer contact opgenomen en ze gaan erachter heen.

ik denk dat als ik t niet had gemeld ik ook geen brief had gekregen...

dus nu ff wachten op een reactie van de dealer dat de registratie is gelukt. en dan de brief ontvangen.

gister (na 7dgn) mn auto afgespoeld. mn prachtig rood zat helemaal onder de modder.

de auto alleen afgedaan met kraanwater.

op de bumper zitten witte stipjes, die ik er alleen af krijg wanneer ik krab met mn nagels....geen goed idee dus. zijn dat resten van insecten?

ik moet nog een goede spray kopen om t weg te halen want gewoon met water lukt dit niet.

gisteren op internet gelezen dat je het weg krijgt met nylon kousen haha... doet iemand dit?

werk net zo goed als dat sponsje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...