Prickie Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Rijden jullie de nieuwe Rio door de wasstraat of wassen jullie hem echt puur en alleen met de hand? Graag hoor ik de motivatie(s) Quote
Rio 41 Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Hoi, Ik heb tot op heden al mijn auto's altijd met de hand gewassen, De Kia Rio vorige week voor het eerst bij ANAC Met de hand wordt de auto beter schoon en je krijgt minder krassen ( wel wassen met washandschoen enz ) Zet een auto welke door de wasstraat gaat maar eens onder een tl verlichting dan zie je wat de borstels veroorzaken Rio41. Quote
Wimis on Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Je kan ook een wasstraat zoeken/hebben die geen borstels heeft maar flappen... Scheelt ook weer. Tussen Boels en Praxis (Nieuwegein) zit er 1. 1 Quote
bigwade Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Je kan ook een wasstraat zoeken/hebben die geen borstels heeft maar flappen... Scheelt ook weer. Tussen Boels en Praxis (Nieuwegein) zit er 1. en een hele goede Dat is mijn vaste tank en wasstation. 1 Quote
robinbroekhuis Posted December 23, 2011 Posted December 23, 2011 Met mijn Opel Astra altijd door de wasstraat gegaan, waar ze overigens wel met lappen werken en niet met borstels. Toch verschenen en in de loop der tijd meer krasjes/vegen op de lak. Voor mijn Kia Rio heb ik op www.carclean.nl het een en ander aangeschaft aan de hand van het topic van Remco.me. Morgen ga ik hem voor het eerst poetsen. Toch nog een witte kerst voor mij Quote
Alex VB Posted December 24, 2011 Posted December 24, 2011 Ondanks dat er wasstraten zijn die beweren krasvrij te zijn (wat onmogelijk is) altijd met de hand lekker uurtjes gespendeerd om de wagen er goed uit te laten zien. OP youtube zijn genoeg filmpjes te zien die bewijs leveren dat het met de hand beter uitziet en beter voor je lak is en niet te vergeten: Beter voor je beurs. De eerste aanschaf is misschien duur(der) maar als jij maandelijks door een krasstraat rijdt ben je ook gemiddeld € 15,- of zelfs meer kwijt. Mijn advies is ten alle tijden met de hand je auto wassen mits men in het bezit is van de juiste poets-, en hulpmiddelen. Quote
hansenliesbeth Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Door de wasstraat (met lappen). Geen zin en tijd om zelf de auto met de hand te wassen ..... Ik ben wel benieuwd hoe lang de bestickering het volhoudt maar volgens de reclamestudio die de Rio beplakt heeft is dat geen probleem. Quote
Wimmes Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Hoi, allemaal, Ik heb nu nog een zwarte Mazda2 die ik altijd in een wasbox schoonspuit; na de "hotwax" en het "vlekvrij naspoelen" ziet het er weer als nieuw uit. Dat ga ik met mijn (toekomstige! ---nog 2 weken??) nieuwe Rio ook doen. Ook ik heb een witte besteld, met Waxyol behandeling. Kan geen kwaad toch, hotwax op de Waxyol??? Quote
Remko .me Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Kan geen kwaad hoor, maar kan stapelingen van wax veroorzaken, wat dus veroorzaakt dat je witte vegen kan krijgen... nadruk op KAN. Quote
Wimmes Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 Nou, reken maar dat ik dát scherp in de gaten ga houden.... Quote
Marc-T4 Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Afgelopen weekend voor het eerst door de wasstraat geweest met de Rio. Wel eentje met flappen ipv borstels. Ook incl wielreiniging en hij zag er piekfijn uit. Normaal als het weer meezit doe ik het liever zelf,alleen krijg ik altijd strepen na het drogen,ondanks dat ik een speciale autozeem gebruik. Quote
FreddyRio Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Ik heb gister mn Rio voor het eerst door de wasstraat gereden en hij ziet er weer super netjes uit. Ze wassen daar ook met flappen ipv borstels. Met het voorjaar en de zomer ga ik hem wel gewoon met de hand wassen. IK ga altijd naar mc carwash in Ede en de dikste auto gaan hem gewoon wassen en nog nooit iemand gehoord die krassen heben gekregen ervan. Je moet hem natuurlijk ook niet elke week door de wasstraat rijden want dan geloof ik wel dat je het gaat zien. Quote
held Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Voor de eerste keer de auto gewassen en wel door de wasstraat (Duiven). Prima resultaat en geen krassen. Overigens zie bijgaand artikel over de verschillen tussen handwassen en de wasstraat. http://www.dulfinarium.nl/bestanden/was.pdf Quote
Hitmark Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Ik neem een emmer en washandschoen mee. Velgenborstel en droogdoek.. Dan de auto afspuiten in de wasbox en inspuiten met sop, beetje in de emmer en wassen maar. Daarna afspuiten en vlekvrij erover.. Dan droogwrijven met de droogdoek... Evt poetsen op de plek naast de wasboxen.. Of ik doe het voor de deur... Quote
blackviper Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Door de wasstraat.. Het is een auto niet mijn geliefde. Heb wel wat beters te doen Was en wax alleen mijn motor omdat het niet echt te doen is die door de wasstraat te halen. Krasjes ed komen er ook wel op door steenslag en andere bende. Trouwens is het volgens mij in ons APV verboden je auto aan de straat te wassen, maar dat weet ik niet zeker. Quote
Derrek Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Ik was hem met een hogedrukspuit. Eerst afspoelen, dan champoo erop spuiten (ook met de spuit), even wachten en met een zachte borstel op steel even afvegen (nooit met een spons!) en tenslotte met hogedruk afspoelen en laten drogen. Soms doe ik de motor ook nog even met speciale motorreiniger, even inwerken en schoonspuiten. Wel gaat de auto 1 a 2 maal per jaar met de hand in de was en heb ik zelf sealant (niet die dure Waxoil maar van Poorboys) opgebracht. Quote
mcbeef Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Ook ik heb een witte besteld, met Waxyol behandeling. Kan geen kwaad toch, hotwax op de Waxyol??? Kan geen kwaad hoor, maar kan stapelingen van wax veroorzaken, wat dus veroorzaakt dat je witte vegen kan krijgen... nadruk op KAN. Nou, reken maar dat ik dát scherp in de gaten ga houden.... Lol, witte vegen op je witte auto, dat kan natuurlijk écht niet! Quote
Remko .me Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Echt wel! Je kunt witte vegen op een witte auto hebben! Het wit van de Kia is geen wit! Quote
Alex VB Posted April 17, 2012 Posted April 17, 2012 Voor de eerste keer de auto gewassen en wel door de wasstraat (Duiven). Prima resultaat en geen krassen. Overigens zie bijgaand artikel over de verschillen tussen handwassen en de wasstraat. http://www.dulfinarium.nl/bestanden/was.pdf Het staat er al in waardoor de krassen ontstaan. Het wassen met een SPONS. Als je wast met een speciale washandschoen en met de 2-emmer methode of een emmer met Gridguard is met de handwassen beter dan via de wasstraat. Als ze vergelijken moeten ze ook alle wasmethodes vergelijken. Quote
Sky-F Posted April 17, 2012 Posted April 17, 2012 Het staat er al in waardoor de krassen ontstaan. Het wassen met een SPONS. Als je wast met een speciale washandschoen en met de 2-emmer methode of een emmer met Gridguard is met de handwassen beter dan via de wasstraat. Als ze vergelijken moeten ze ook alle wasmethodes vergelijken. Quote
J-J Posted April 17, 2012 Posted April 17, 2012 Ik ben van plan hem in zo'n was box te gaan wassen, daar hebben ze zo'n borstel met lang handvat waar water uitkomt. Is dat een betere keus dan de wasstraat of is dat net zo erg? Quote
xtra40 Posted April 17, 2012 Posted April 17, 2012 dat is het zelfde als dat je je wagen met een hark wast die dingen zijn ook best wel scherp is ook eigenlijk om een vracht wagen te wassen er gaat niks boven een heerlijke zachte spons Quote
RioTom Posted April 17, 2012 Posted April 17, 2012 Ik ben van plan hem in zo'n was box te gaan wassen, daar hebben ze zo'n borstel met lang handvat waar water uitkomt. Is dat een betere keus dan de wasstraat of is dat net zo erg? Lekker met de hand! Ik vind het heerlijk om mijn auto met mijn schapenvachthandschoentje te wassen Quote
Dutch Posted May 3, 2012 Posted May 3, 2012 Ik ben van plan hem in zo'n was box te gaan wassen, daar hebben ze zo'n borstel met lang handvat waar water uitkomt. Is dat een betere keus dan de wasstraat of is dat net zo erg? Zeker niet doen j-j daar krijg je echt spijt van, en een wasstraat is in feite een krasstraat, gewoon je auto wassen en dan met het 2 emmer systeem, kijk eens bij www.carclean.nl en er gaat een wereld voor je open. rechts boven aan vind je ook het forum heel leerzaam, voor betreft wassen en polijsten, interieur verzorging etc. grt Dutch. Quote
Presiozo Posted May 3, 2012 Posted May 3, 2012 Zeker niet doen j-j daar krijg je echt spijt van, en een wasstraat is in feite een krasstraat, gewoon je auto wassen en dan met het 2 emmer systeem, kijk eens bij www.carclean.nl en er gaat een wereld voor je open. rechts boven aan vind je ook het forum heel leerzaam, voor betreft wassen en polijsten, interieur verzorging etc. grt Dutch. Het 2 emmer systeem is net zo als het klinkt ? Quote
Recommended Posts