Bjorn Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Is het mogelijk om het Kia logo op je kofferbak te verwijderen?? zonder schade? of is dat niet te doen? Quote
elmerblues Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Is het om het logo te vervangen of helemaal weg te halen? Als het om het laatste gaat: het zou misschien wel te doen zijn, maar het ziet er dan niet uit. Rond het logo is het plaatwerk iets naar buiten gestanst. Je houdt dus geen vlakke gladde klep over. Niet doen. Quote
Bjorn Posted January 7, 2012 Author Posted January 7, 2012 het is mijn bedoeling om hem helemaal weg te halen maar dat is dus geen optie... jammer thanks voor je duidelijke en snelle antwoord!! Quote
chrichri Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 In het vervolg een ander merk kopen als je buren niet mogen weten dat je met een KIA rijdt :lol: . Quote
flipperdeflap Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ik heb het er vorig jaar ook eens afgehaald om er zo'n Chinees soort afgezakt/geknakt Lexus-logo op te plakken, maar na enige weken toch weer snel opgeplakt, KIA staat toch beter! (en de Chinees begon te verweren). Wel de sportage-letters verwijderd. Die kreeg ik er trouwens niet heel af, dus die komen er nooit meer op Quote
bigmac Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ik heb al een paar keer een Venga voor een Picanto gehouden, dan is het toch makkelijk als het achterop staat Quote
bigwade Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ik heb al een paar keer een Venga voor een Picanto gehouden, dan is het toch makkelijk als het achterop staat Dat heb ik met de Rio, die ziet er in een flits best SP3 achtig uit. van achteren. Moet misschien wel aan de bril, btw. Ik kan met herinneren dat er pro-ceed rijders zijn die hun koffer logo profi hebben laten verwijderen. Dus incl. plamuur en spuiten. 1 Quote
bigmac Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ik zag het vroeger wel eens met mercedessen; die eigenaars niet wilden weten dat ze een 'dieseltje' reden, denk ik? Verder zie ik er de lol niet van in; meestal vind ik een motorkap of kofferdeksel mooier mét dan zonder logo. Puur natuur zoals de ontwerper het bedoeld heeft. Ik moet trouwens tot mijn schande wel bekennen dat ik niet eens weet wat er behalve Kia en Picanto achter op mijn kofferdeksel staat. Staat er 1.0 op? Ik zal zo 'ns kijken, wil toch nog even tanken (favoriete hobby van me ) Quote
bigwade Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Het was even zoeken.. http://www.kiaclub.nl/topic/2170-logos-ceed-crdi-kan-dat-weg/ Quote
Smart Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Ik heb al een paar keer een Venga voor een Picanto gehouden, dan is het toch makkelijk als het achterop staat Schaam je........ Quote
toy Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Ik heb zelf bij aanschaf van mijn sportage alleen het logo laten zitten. De rest laten verwijderen inclusief eco logo (die is te lelijk voor woorden) Ziet er super strak uit. 1 Quote
panmag Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Hallo, bij mij staat er Magentis EX V6 op en dat blijft er mooi op, groet MJ 1 Quote
densuus Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Ik kwam een filmpje op Youtube tegen met als titel "2011 KIA Optima Debadge/Rebadge - KOEXPO". In dit filmpje is te zien hoe het KIA logo op de motorkap/achterklep/stuur/wielen wordt verwijderd, waarna deze wordt vervangen door een ander (vreemd) KIA logo. Link: (Geniet van het achtergrond muziekje)Zover als in het filmpje te zien is wil ik echt niet gaan, maar het ECO dynamics embleem op mijn nieuwe Rio gaat er toch zeker meteen de eerste dag nog af. Quote
Smart Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Mooi duidelijk instructiefilmpje geworden van die Tony. Dit helpt veel forummers over de streep..... Quote
Smart Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Dat is weer eens wat anders dan een nieuw draadje openen.....hahaha! Quote
bigwade Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Dat is weer eens wat anders dan een nieuw draadje openen.....hahaha! Spits Smart..en lachen is leuk! Quote
2Fast Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 Hoi Bjorn, Ik heb afgelopen weekend het ecodynamics logo van mijn Rio verwijderd. Bij de rio is het niet naar buiten gestanst. Even met de fohn erop en het logo is zonder problemen te verwijderen. Ik heb dit bij al mijn voorgaande auto's ook gedaan, als de auto al wat ouder is zul je wel flink met diverse poets middelen aan de slag moeten om het helemaal netjes te krijgen aangezien de lak in de loop van de jaren gaat corroderen. Bij mijn rio was het niet meer dan even met auto shampoo schoonmaken. 1 Quote
stephenvdm Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Ik heb zelf bij aanschaf van mijn sportage alleen het logo laten zitten. De rest laten verwijderen inclusief eco logo (die is te lelijk voor woorden) Ziet er super strak uit. Dát ben ik ook van plan! Heb je er wellicht een foto van? Op zich niet erg om het ECOdynamics-logo achterop te hebben, maar het mag wat mij betreft wel wat stijlvoller, professioneler, compacter. Nu ik binnenkort (als het goed is) een nieuwe auto mag uitzoeken (ik rijd nu een Cee'd Sport Wagon), heb ik mijn oog laten vallen op de Sportage 1.6 GDI Super Pack. Maar dat ECOdynamics-logo gaat ervan af! Overigens, in de nieuwe brochure staat dat op de 1.6 geen 18" velgen/banden worden gemonteerd standaard. Weet iemand de reden hiervan? Heeft het met gewicht te maken en/of het B-label? Wil er nl. graag 18" op hebben. Quote
Martinp Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Overigens, in de nieuwe brochure staat dat op de 1.6 geen 18" velgen/banden worden gemonteerd standaard. Weet iemand de reden hiervan? Heeft het met gewicht te maken en/of het B-label? Wil er nl. graag 18" op hebben. Eea heeft idd te maken met het B-Label. Ik dacht in eerste instantie dat het niet eens kon, maar het kan wel, en ik heb het dan ook laten doen. 18" staat toch wel een stuk voller.... zie mijn garage. Quote
stephenvdm Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Eea heeft idd te maken met het B-Label. Ik dacht in eerste instantie dat het niet eens kon, maar het kan wel, en ik heb het dan ook laten doen. 18" staat toch wel een stuk voller.... zie mijn garage. Ik ben ook voorstander van de 18".., dus zal het zéker aankaarten op het moment van bestellen. Quote
ErwinB Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Dát ben ik ook van plan! Heb je er wellicht een foto van? Op zich niet erg om het ECOdynamics-logo achterop te hebben, maar het mag wat mij betreft wel wat stijlvoller, professioneler, compacter. Nu ik binnenkort (als het goed is) een nieuwe auto mag uitzoeken (ik rijd nu een Cee'd Sport Wagon), heb ik mijn oog laten vallen op de Sportage 1.6 GDI Super Pack. Maar dat ECOdynamics-logo gaat ervan af! Overigens, in de nieuwe brochure staat dat op de 1.6 geen 18" velgen/banden worden gemonteerd standaard. Weet iemand de reden hiervan? Heeft het met gewicht te maken en/of het B-label? Wil er nl. graag 18" op hebben. Als je vooraf al weet dat je dat eco logo er niet op wilt dan kun je het ook aan je dealer vragen. Ik heb zelf ook het sportage embleem en het eco embleem laten verwijderen voor aflevering. Mijn dealer deed dat zonder extra kosten. Voordeel is dan ook dat dat stukje lak ook meegaat in de waxoil behandeling... De 1.6Gdi wordt af fabriek op 17" afgeleverd. Ik heb zelf ook de 18" op mijn 1.6 Gdi en heb hiervoor gewoon een bijbetaling afgesproken met de dealer. Mijn reservewiel is wel een 17" maar die heb ik toch nooit nodig. Quote
stephenvdm Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Als je vooraf al weet dat je dat eco logo er niet op wilt dan kun je het ook aan je dealer vragen. Ik heb zelf ook het sportage embleem en het eco embleem laten verwijderen voor aflevering. Mijn dealer deed dat zonder extra kosten. Voordeel is dan ook dat dat stukje lak ook meegaat in de waxoil behandeling... De 1.6Gdi wordt af fabriek op 17" afgeleverd. Ik heb zelf ook de 18" op mijn 1.6 Gdi en heb hiervoor gewoon een bijbetaling afgesproken met de dealer. Mijn reservewiel is wel een 17" maar die heb ik toch nooit nodig. Ik ga er ook enigszins vanuit dat de dealer zonder extra kosten die emblemen verwijderd. V.w.b. de 18" banden, dit wil ik eens goed navragen bij de dealer, aangezien 18" de standaard is bij een Plus Pack, maar dat alleen niet bij de 1.6 GDI geldt. Ofwel: dan moet je er toch iets voor terugkrijgen, zou je zeggen. Eigenlijk zou dit dus, i.c.m. het Plus Pack, gewoon kosteloos moeten (als je hiernaar vraagt). Het wordt alleen niet gedaan, zodat de auto een B-label kan blijven houden. Quote
mika kjelld Posted April 1, 2012 Posted April 1, 2012 Ik ga er ook enigszins vanuit dat de dealer zonder extra kosten die emblemen verwijderd. V.w.b. de 18" banden, dit wil ik eens goed navragen bij de dealer, aangezien 18" de standaard is bij een Plus Pack, maar dat alleen niet bij de 1.6 GDI geldt. Ofwel: dan moet je er toch iets voor terugkrijgen, zou je zeggen. Eigenlijk zou dit dus, i.c.m. het Plus Pack, gewoon kosteloos moeten (als je hiernaar vraagt). Het wordt alleen niet gedaan, zodat de auto een B-label kan blijven houden. dat heeft niets te maken met het plus pack maar of je de x-ecutive hebt of de x-clusive en de 18 inch word alleen op de x-clusive standaard geleverd en wat het plus pack inhoud dat staat in prijzen en specificaties en wat de labels betreft weet ik niet of dat zo blijft want ik heb die van mij 9 juli 2011 besteld toen had hij nog een b-label 20 jan 2012 opgehaald was toen een c-label geworden dit betreft een 1.7 diesel vr.gr patrick Quote
Recommended Posts