Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

uit het boekje

Achter (indien van toepassing)

Als het contact in stand ON wordt gezet

(motor loopt niet) terwijl de

veiligheidsgordel van de achterpassagier

niet is vastgemaakt, gaat het

desbetreffende waarschuwingslampje

branden tot de gordel is vastgemaakt.

Vervolgens gaat het desbetreffende

waarschuwingslampje gedurende

ongeveer 35 seconden branden als één

van de volgende situaties zich voordoet;

- u start de motor maar de

veiligheidsgordel achter is niet

vastgemaakt.

- u rijdt harder dan 9km/h en de

veiligheidsgordel achter is niet

vastgemaakt.

- de veiligheidsgordel achter wordt

losgemaakt terwijl u langzamer dan 20

km/h rijdt.

Als de veiligheidsgordel achter wordt

vastgemaakt, zal het

waarschuwingslampje onmiddellijk

doven.

Als de veiligheidsgordel achter wordt

losgenomen bij een snelheid die hoger is

dan 20km/h, zal gedurende 35 seconden

het bijbehorende waarschuwingslampje

gaan knipperen en de

waarschuwingszoemer klinken.

Als de veiligheidsgordel binnen 9

seconden tweemaal wordt vastgemaakt

en losgenomen nadat de gordel is

omgedaan, zal het

waarschuwingslampje voor de

veiligheidsgordel niet werken.

Geplaatst

voor moet je in ieder geval geen boodschappen op de bijrijderstoel neerzetten want dan blijft de gordellampje branden met een hoogst irritant geluidje erbij...

Heb dat ook gehad. Heb me kapot gezocht naar wat er aan de hand was! Dealer gebeld en die begreep het ook niet. Na 2 dagen met het geluid gereden toch maar die radio mee naar binnen genomen. En toen was het geluid over! :wink:

Ik heb nog steeds nachtmerries over dat geluid! :wink:

Geplaatst

hahaha je wordt compleet gek als dat piepje niet weg gaat. Als ik iemand in de auto heb die liever geen gordel aan doet zeg ik het al voordat ik weg rij, gordel om want dat piepje kan ik niet aanhoren. Als ik weet dat ik 50 meter moet rijden en daarna weer uit moet stappen dan doe ik mijn gordel al om zodat ik dat piepje niet hoef te horen. Hij blijft dan trouwens gewoon piepen ook al ga je uit je stoel. om gek van te worden.

• Like 1
Geplaatst

je bent zeker ambtenaar ? :) flauwe grap.. maar als ik mijn werk tas op de stoel leg dan piept hij wel.

piept hij wel als er een persoon op zit toch ? of heb je gewoon een lichte tas en handyman een zware telefoon ?

• Like 2
Geplaatst

@snelle jelle.

de sensor zit ca 10 cm voor de achterleuning. Leg je hand er maar eens op dan begint de sensor te werken. als je je tas teveel naar voren let wordt deze dus niet gedetecteerd

Geplaatst

hahaha je wordt compleet gek als dat piepje niet weg gaat. Als ik iemand in de auto heb die liever geen gordel aan doet zeg ik het al voordat ik weg rij, gordel om want dat piepje kan ik niet aanhoren. Als ik weet dat ik 50 meter moet rijden en daarna weer uit moet stappen dan doe ik mijn gordel al om zodat ik dat piepje niet hoef te horen. Hij blijft dan trouwens gewoon piepen ook al ga je uit je stoel. om gek van te worden.

Ik zeg altijd dat ie ontploft als je binnen 50 sec je gordel niet om doet... :wink:

Geplaatst

Na 25000 kilometer met mijn kia 1.1 crdi comfort pack de volgende problemen tegengekomen:

- krakende deurpanelen als je je arm er op legt (tijdens het rijden op de snelweg bijvoorbeeld). Dit doet wat mij betreft echt afbreuk aan het kwaliteitsgevoel!

- Dashboard kraakt bij koud weer over bijvoorbeeld een drempel (die ik rustig neem)

- af en toe bij bepaalde windrichting op snelweg ter hoogte van de deurspijl geluid alsof het regent.

- ABS lampje brandt regelmatig, aanleiding onbekend. Dealer had hier meer tijd voor nodig om dit uit te zoeken.

- olieverbruik is moeilijk zicht op te krijgen door "moeilijk te peilen"peilstok. Bij warme motor komt peilniveau onbetrouwbaar over, zo weet ik uit ervaring.

Voor wat betreft het verbruik van mijn diesel: gemiddeld 1 liter op 22 kilometer. Bij doorrijden is het 1 op 22 kilometer. In theorie is 1 op 25 haalbaar (veel 80 en 100 km wegen).

Verder zeer tevreden over de auto (soepele diesel, voldoende comfort en trekkracht, prima wegligging, zitpositie ook met mijn lengte van 1,95 cm prima te noemen)

Geplaatst

Met deze kou is dat heel normaal. Dat hebben duurdere auto's ook, maar laten we eerlijk zijn, ondanks het fijne softtouch deel is het natuurlijk lekker plastic allemaal :P

Meer kun je ook niet verwachten voor dat geld. Dan moet je een A1 of een polo gaan rijden.

En toch hielp silliconenspray wel en beetje

Geplaatst

Na 25000 kilometer met mijn kia 1.1 crdi comfort pack de volgende problemen tegengekomen:

- krakende deurpanelen als je je arm er op legt (tijdens het rijden op de snelweg bijvoorbeeld). Dit doet wat mij betreft echt afbreuk aan het kwaliteitsgevoel!

- Dashboard kraakt bij koud weer over bijvoorbeeld een drempel (die ik rustig neem)

- af en toe bij bepaalde windrichting op snelweg ter hoogte van de deurspijl geluid alsof het regent.

- ABS lampje brandt regelmatig, aanleiding onbekend. Dealer had hier meer tijd voor nodig om dit uit te zoeken.

- olieverbruik is moeilijk zicht op te krijgen door "moeilijk te peilen"peilstok. Bij warme motor komt peilniveau onbetrouwbaar over, zo weet ik uit ervaring.

Voor wat betreft het verbruik van mijn diesel: gemiddeld 1 liter op 22 kilometer. Bij doorrijden is het 1 op 22 kilometer. In theorie is 1 op 25 haalbaar (veel 80 en 100 km wegen).

Verder zeer tevreden over de auto (soepele diesel, voldoende comfort en trekkracht, prima wegligging, zitpositie ook met mijn lengte van 1,95 cm prima te noemen)

Olieverbruik ben ik met je eens. Na 20.000 km ging bij mij het lampje al branden.

Bij mij kraakt alleen mijn dashboard als ik harder rij dan 120.

Ik rij nu gemiddeld 1 op 17, maar heb wel 19 inch onder mijn wagen liggen.

Met de standaard velgen heb ik 1 op 28 gehaald met een rit naar Duitsland.

En dan bedoel ik natuurlijk gemiddelde.

Ps ik heb ook een 1.1 diesel powerrrrrrrr!!!! :wink:

Geplaatst

Ik heb ook de 1.1 CRDI en idd bij 20.000 km ging ook bij het olielampje oranje branden. Na het bijvullen nog even lopen te klooien om het weer weg te krijgen. Remedie: 3x contact aan en uit.

Ondertussen heeft mijn dieseltje rond de 27.500 km zijn eerste beurt gehad. Nu heb ik al weer 35.000 op de teller staan maar heb eerlijk gezegd niet meer gepeild. Volgens de garage was het een normaal Olieverbruik en niks om me zorgen om te maken. Hoe zuiniger de wagen wordt hoe meer olie hij zal verbruiken. Tenminste dat is mij gezegd.

Dat kraken van het deurpaneel (als mijn arm erop ligt) heb ik ook maar echt storend vind ik het niet. En die windruis.... Tja dan zetten we de radio wat harder. Verder heb ik echt niks te klagen over de Rio. Rijdt super en pittig genoeg voor een 3 pitter. Vind alleen dat de auto een beetje gevoelig is voor zijwind. Vooral nu.

Geplaatst

Het enige waar ik last van heb is dat ik als ik over een hobbel weg echt rustig rij dat er vanuit achter een kraak komt, een beetje knarsend plastic geluid alsof je veren gesmeerd moeten worden.

Ik was benieuwd of hier meer mederijders zijn die hier last van hebben..

Zelf gebruik ik maar geen siliconenspray want dat verergert maar ben wel op zoek naar hoe ik dit eventueel zou kunnen wegnemen.

Heeft iemand enig idee of hier ook last van?

Geplaatst

Ik dacht eerder een oplossing te zoeken in het aanschroeven van iets.. wellicht zit er iets los.

Hou niet zo van spul ergens bij een nieuwe auto tussenspuiten.

Geplaatst

Het enige waar ik last van heb is dat ik als ik over een hobbel weg echt rustig rij dat er vanuit achter een kraak komt, een beetje knarsend plastic geluid alsof je veren gesmeerd moeten worden.

Ik was benieuwd of hier meer mederijders zijn die hier last van hebben..

Zelf gebruik ik maar geen siliconenspray want dat verergert maar ben wel op zoek naar hoe ik dit eventueel zou kunnen wegnemen.

Heeft iemand enig idee of hier ook last van?

Ik had ook een dergelijk geluid dat vanuit achter kwam. Bij de dealer hebben ze dit onderzocht met als resultaat dat ik 2 nieuwe achterschokbrekers gemonteerd heb gekregen. Hoor momenteel het geluid niet meer; lijkt opgelost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...