Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geconstateerde 'problemen' bij de Rio (vanaf 2011)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat betreft het kraken van het deurpaneel heb ik ook last van. Zelf iriteer ik me nooit aan dat soort dingen. Heb altijd verlaagde en stuggen wagens gereden dus iriteer me niet zo snel aan dingen. Wel zal ik eens zoeken naar een oplossing als ik me speakers vervang.. Maar de oplossing zal vrij simpel zijn denk ik

Geplaatst

Wanneer ik langzaam achteruitrij tijdens inparkeren of langzaam wegrij.

Hoor ik van onder de motorkap vandaan een apart geluid.

Meer mensen dit ondervonden ?

Geplaatst

Net een mailtje naar Kia over het ontwasemen gestuurd. Ik denk hoe meer klachten ze krijgen, des te sneller ze hier iets aan gaan doen!? :)

Geplaatst

dit schijnt de koppelings plaat te zijn

zou het even bij je dealer laten na kijken dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe kopeling

Is dit ook bij de 1.4 versie?

Ik hoor soms ook een raar geluid bij achteruitrijden.

Ontwasemen bij mij ook niet goed, knop combinatie werkt wel.

Waterpomp begint ook geluid te maken, wat adviseren jullie, melden in een brief aan de Kia?

Probleem is bekend, is er al zicht op een oplossing?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Is dit ook bij de 1.4 versie?

Ik hoor soms ook een raar geluid bij achteruitrijden.

Ontwasemen bij mij ook niet goed, knop combinatie werkt wel.

Waterpomp begint ook geluid te maken, wat adviseren jullie, melden in een brief aan de Kia?

Probleem is bekend, is er al zicht op een oplossing?

Beste is even contact op te nemen met de dealer.

Deze problemen zijn volgens mij bekend alleen het ontwasemen was in september nog geen oplossing.

Maar ook daar kan je even naar informeren we zijn ondertussen twee maanden verder.

Geplaatst

Bij de mijne rammelt er wat in het dashboard.

Volgens mijne dealer zou het dashboard ergens tegenaan tikken bij vluchtheuvels en iets diepere putten in de weg.

Volgende week gaan ze er naar kijken.

Geplaatst

Vandaag kreeg ik eindelijk antwoord van mijn dealer op mijn vraag over de eisen voor de USB!

Speciaal voor mijn Rio had ik nl. een 16gb usb stick gehaald om al mijn muziek erop te zetten.

Dit bleek later niet te werken... Mijn dealer vertelt mij nu (eerst wisten ze het zelf ook niet) dat er maximaal 4gb sticks ondersteund worden. Waarom kia maar 4gb ondersteunt, geen idee!

Ik heb nu een 1gb getest en dit werkt idd goed.

Dus denk er aan voor dat je een te grote stick gaat halen -_-

• Like 1
Geplaatst

Ik zou het gewoon even uitproberen; bij mijn Picanto werkte een 4GB USB stick niet (read-error)(die wel in mijn PC en laptop werkte) en een 8 GB USB stick werkt wel (ik heb deze echter nog maar half-vol).

Geplaatst

Ook ik gebruik een klein 8Gb stickie in de Venga en nog nooit ergens problemen mee gehad.

Ja, behalve als er forumleden zijn die hem maar meteen afbreken....

Geplaatst

Ik heb een 16gb stick en werkt prima.

Heb je al eens geprobeerd om je stick anders te formatteren?

Dan zou ik volledige format kiezen en dan alleen FAT sectie (of zoiets).

Geplaatst

Ik heb dus een nieuwe Rio super pack 1.2!

Mijn 16gb heb ik al op verschillende formats geprobeerd (FAT32, NTFS, ExFAT), geen resultaat :(

Geplaatst

Ik heb dus een nieuwe Rio super pack 1.2!

Mijn 16gb heb ik al op verschillende formats geprobeerd (FAT32, NTFS, ExFAT), geen resultaat :(

Vreemd. Dan kan het daar al niet aan liggen. Ik neem aan dat je gewoon Windows hebt.

Zou het dan misschien aan het mp3 bestand zelf kunnen liggen? Misschien heb je een WMA bestand ipv MP3. Ik denk alleen maar hardop hè.

Ik heb de 1.1 diesel met standaard radio dus lijkt mij dezelfde als die van jou. En ik heb geen problemen.

Geplaatst

Mijn stick komt trouwens bij de Aldi vandaan.

Misschien heb je de 2.0 nodig of juist de 3.0.

Ik denk niet dat het aan de capaciteit van de stick ligt maar de uitvoering. Probeer eens een andere (oudere)

Geplaatst

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke jij dan hebt :yes:

Die van mij komt bij de Aldi vandaan en is merkloos. Ik heb hem helemaal bekeken en kan er totaal geen merkje op ontdekken. Sorry.

Verder dan de zaken die jij al gedaan hebt, kan ik ook geen tips meer geven. Mijn kennis gaat helaas niet verder. Het enige wat je nog kan proberen is de bitrate aanpassen.

Heb je misschien een smartphone met USB-aansluiting? Probeer die anders eens.

Geplaatst

Ho Stop ! :-)

Remko.me beschrijft hier http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/page__st__160#entry110982'>http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/page__st__160#entry110982 de werking van een 32Gb stick.

AUB alles wat betrekking heeft op USB graag in DAT draadje plaatsen.

USB is type-onafhankelijk en nieuws is dus voor elke Kia van belang.

Dank !

http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/

Geplaatst

Hmm apart, ik heb nu een 4gb cruzer gevonden. die doet het prima (steekt alleen wat uit).

Doe het daar wel voorlopig mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...