Jump to content

Lampen in Voorbumper niet te bedienen.

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Heb nu een paar weken m'n bakkie, 1.2 CVVT Automaat / comfort pack.

Onder in de voorbumpers zitten twee mooie lampen, ik denk mistlampen.

Deze lampen zijn voorzien van lampjes, tenminste als ik door het glas kijk lijkt dat zo.

Maar ik kan nergens de bediening vinden? je zet toch geen lampen in een auto als je ze niet kan bedienen?

Volgens de comfortpack zitten er geen mistlampen voor op de auto.

En wordt dat straks met de APK geen probleem, want als het er op zit moet het toch werken?

Ben benieuwd naar jullie reacties

Guest longbigbear
Posted

weet het niet maar is het geen dag rijverlichting.

die aangaan als de motor loopt,en uitgaan als de verlichting aangaan?

dit is tenminste zo bij mijn auto 1.0

verder kan je ze niet bedienen.

Posted

@longbigbear: De lampen zijn altijd uit

Posted

Ik bedien de mistlampen met een extra rolschakelaar op de richting aanwijzer bediening, aldaar waar ik ook het licht mee aanzet...

Posted

Ik heb op de Venga de linker bedieningshendel die, wanneer je draait aan het middelste deel,

de 1e draai voor het mistlicht achter is en de 2e draai voor de mistlampen voor. Ik twijfel even,

dit kan ook zomaar net andersom zijn. Heb jij dat ook op de bedieningshendel?

Posted

Ik heb in heb boekje gekeken en die geeft i.d.d. de draai schakelaar naast het stuur aan, met stand 0 / alleen voor / voor en achter. Op die van mij heb ik de keuze 0 / achter.

Posted

Vandaar:

Ik heb dus 0/voor, achter is een aparte schakelaar boven de 2-din.

Dus zullen de mistlampen er voor nep zitten :clown:

Posted

@Smart... Yep, ga ik morgen toch ff langs voor de stuur update want deze mis ik denk ik ook :)

Posted

Helemaal goed H. Tjoek.

Stel je even voor in het voorsteltopic! Weten we gelijk met wie we te maken hebben. ;)

Guest Jeroen66475
Posted

Hmm, en dan al over de APK nadenken als dat 3 jaar verder is............ OK

4 jaar

Posted

Bij mijn Picanto met comfortpack zijn de lampen in de bumper de dagrijverlichting. Die zijn altijd aan bij draaiende motor, mits je geen stadslicht of dim/grootlicht ingeschakeld hebt. Dus als je altijd met dimlicht rijdt, zul je nooit je lampen in je voorbumper zien branden.

Posted

@bigmac - that is it

Ik heb dus standaard dimlicht aan, net als eerder bij mijn volvo en heb ze vandaag na het uitzetten van het Dim-licht voor het eerst zien branden :innocent:

Posted

Waarom gaat dan eigenlijk de LED verlichting niet uit als bij ons het dimlicht brandt? Of komt het puur door de locatie van de dag rij verlichting voor de mensen die niet de exterior pack heeft?

Posted

Bij de Pica's met Exteriorpack en projector-koplampen dienen de LEDs als DRL en als Stadslicht, net als bij diverse

Audi's en Mercedessen. Je ziet ze ook dimmen als je je stadslicht/koplampen aanzet (of automatisch aan laat gaan).

Heb je reflecte-koplampen, dan zit in de spiegel een extra lampje voor het stadslicht.