Gast Warmentuuter Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Heeft iemand ervaring met de digicamshop? Ik zie dat er 64 winkels aanhangen zoals de digicamshop, videoshop,stofzuigershop, pdashop en ga zo maar door. Wat ik er van moet denken weet ik niet. Het kan wel heel goed zijn. Quote
Preston Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Ik denk dat je een onderdeel van www.coolblue.nl bedoeld.. is niks mis mee als je iets van je gading vindt. Mijn vrouw die bijna dag en nacht met fotograveren bezig is - hobby - rijdt meestal voor haar uitbreidingen naar Konijnenberg in Den Ham. http://www.fotokonijnenberg.nl/page/543/den-ham.html Quote
Wimis on Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Hee, grappig topic............ Wim doet het met zijn: Canon digital IXUS 75 (nu 4 jaar oud) Maakt prima foto's en een filmpje is ook mogelijk. Macrostand gebruik ik voor de winkelwagenmuntjes. Want daar houden wij een excelletje van bij, met 4000 verschillende muntjes Verder zijn de foto's voor email gebruik. Af en toe een presentatie (in de familiekring) Opslag medium is de externe harddisk. En als backup de computer/DVD-RW Quote
bigmac Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Ik heb een Canon powershot met 5 MP, maar meestal maak ik de foto's met mijn telefoon, die ook 5 MP heeft (maar een mindere lens). Om nog even bij de foto's te blijven: ik heb vroeger bij een fabrikant voor fotopapier gewerkt die het papier voor alle grote fotomerken maakte (Agfa, Konica, Kodak, Fuji, Ilford) Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Bij Bigmac lees ik net een stukje over fotopapier. Maar gebruikt er nog iemand het overbekende filmrolletje. Quote
bigwade Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Yep, met name ingewikkeld pratende studentes fotografie aan de diverse kunstacademies. Dat het zoveel mooier, transparanter, organischer, minder synthetisch is.... (vul de rest van de vaagtaal maar aan) Het maskeert, heel handig, ook vaak gebrek aan technische en digitale vaardigheden. Er zijn ook zat vrouwen die het wel snappen, maar dit terzijde. Quote
Tzeunis Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Canon 7D met 18-55USM / Tamron 18-270 Nikon 1 V1 10-30mm Quote
Specialmade Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Heeft iemand ervaring met de digicamshop? Ik zie dat er 64 winkels aanhangen zoals de digicamshop, videoshop,stofzuigershop, pdashop en ga zo maar door. Wat ik er van moet denken weet ik niet. Het kan wel heel goed zijn. @Warmentuuter, Zoals Labramatier ook al aangeeft is de .....shop een onderdeel van Coolblue.nl. Dit is, naar mijn ervaring, een prima winkelketen. Voordeel hiervan is dat je de bestelling thuis kunt laten afleveren of ophalen in een van de vele vestigingen in het land. Indien tijdig op de dag besteld heb je het de volgende dag in huis. Keurig verpakt etc. In de winkel staat personeel wat ter zake kundig is en altijd bereid is om je van de benodigde informatie te voorzien. Mocht je onverhoopt te maken krijgen met een defect of iets dergelijks dan kun je alles via de winkel regelen en hoef je niet alles via internet te doen. Persoonlijk vind ik dat ook al prettig. Grtz. Specialmade Quote
Smart Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Yep, ik kan het beamen. Coolblue (internet)winkels heb ik ook goede ervaring mee. Zijn één van de goedkoopste en bezorgen gewoon de volgende dag, mits besteld vóór 22.00 uur 's-avonds. Zo had ik een sleuvenfrees nodig en die heb ik dus 's-avonds rond 09.30 uur besteld. De volgende ochtend om 11.00 uur had ik hem in huis! Gewoonweg zeer snel. Quote
bigwade Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Daar voeg ik aan toe Specialmade, dat dozenschuivers, want dat zijn het, vaak geen enkele kennis hebben van wat ze verkopen. Dat komt helaas ook bij autodealers voor.. Voor mij de reden dit soort bedrijven alleen te benaderen als het echt te goedkoop is. Voor serieuze foto spullen bestellen via web werk ik zelf het liefst met Camera.nu (dikke 10) Konijnenberg ( 8 ) Kamera Express ( 8 ) Soms ook anderen zoals foto Booms Amsterdam en fotovideo Boom De shop in Alkmaar heeft ook een webshop en lijkt mij ook oké, al heb ik daar geen ervaringen mee. Ze houden elkaar iig goed in de gaten w.b. prijzen, dat wel. Wehkamp doet ook wel eens gek met prijzen en dat zal ik niet laten voor een goedkoop iXusje voor familie ofzo.. Daarnaast heb je pro winkels als een Calumet.. Daar betaal je wat meer. Voor accu's etc Saake shop (ook dikke 10) Quote
Specialmade Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 @BW, Ik heb al diverse spullen bij Coolblue.nl aangeschaft en heb me ook laten informeren bij de winkels. Ik kan alleen maar zeggen dat ik altijd goed informeert ben en middels een snelle levering. Voor een "eenvoudige" camera is deze winkelketen een goed alternatief met scherpe prijzen. Voor de wat (betere) foto spullen geeft ik je, zeker voor de eerste drie, volkomen gelijk. Camera,nu krijgt van mij ook een dikke 10 hoor. Ook voor (camera/video) accu's heb ik bij accu-shop.nl diverse bestellingen gedaan. Deze accu's voldoen uitstekend en zijn zeer scherp geprijsd, en niet onbelangrijk doen ze niets onder voor de veel duurdere originele accu's. Grtz. Specialmade Quote
bob Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 foka in rotterdam heeft ook vaak scherpe prijzen Quote
Preston Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Zo had ik een sleuvenfrees nodig en die heb ik dus 's-avonds rond 09.30 uur besteld. De volgende ochtend om 11.00 uur had ik hem in huis! Gewoonweg zeer snel. Namens "the Boss" mijn vrouw moet ik even aan Smart vragen welke sleuvenfrees ze het beste kan kopen voor haar fotografiehobby en hoe in te zetten...... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 Maart, 2012 Geplaatst 2 Maart, 2012 Er zijn weer wat adresjes bij om fotospulletjes te bekijken. Ik heb al gezien dat ik voor mijn reserve accu te veel heb betaald. Dat had ik bij de Saake shop moeten doen. Quote
Venga OK Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Mijn foto's komen uit een Sony Alfa 350 body, met een gestabiliseerde Sigma 18 - 250m lens. Af en toe gebruik ik de Canon IXUS 95 IS van mijn vrouw Groet, Peter Quote
jesico Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Ik heb een kleine huis en tuin camera van Sony 14,1 mega pixels. maar ik ben wel een fanatiek video filmer. Ik heb sinds vorig jaar een HD camera van Sony de HDR-XR160E. HD vraagt ook om Blu Ray, dus een Blu Raybrander gekocht in de PC. De film bewerk ik met Pinnacle Studio 15. Met name vakantiefilms en kerst en sinterklaas en ander familie bijeenkomsten, kinderen en kleinkinderen. Vakanties breng ik de laatste 12 jaar door in Amerika. Lekker rondtoeren in een grote Full Size met een 3,5 liter of meer. Met 6 uur film of meer thuiskomen en dat bewerken met tekst voor tijdstip en plaats. Stiekem het opstijgen en landen filmen enz. Muziek van Elvis er onder als je de geboorteplaats van Elvis bezoekt en zo. Kortom een fijne hobby. En sinds de HD camera dus op Blu Ray. Gelukkig worden de Blu Ray schijven steeds goedkoper. Voorheen was het een dure hobby. Ik ben vorige week een beetje wezen toeren met de nieuwe Venga. Camera voorop en filmen maar. Kan ruim 60 uur in HD opnemen, dus laat de camera maar lopen en thuis de rit nog eens lekker overdoen. Je begrijpt dus de hobby "computer" nu ook. Kortom genieten van het leven. 3 Quote
xtra40 Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Ik heb een kleine huis en tuin camera van Sony 14,1 mega pixels. maar ik ben wel een fanatiek video filmer. Ik heb sinds vorig jaar een HD camera van Sony de HDR-XR160E. HD vraagt ook om Blu Ray, dus een Blu Raybrander gekocht in de PC. De film bewerk ik met Pinnacle Studio 15. Met name vakantiefilms en kerst en sinterklaas en ander familie bijeenkomsten, kinderen en kleinkinderen. Vakanties breng ik de laatste 12 jaar door in Amerika. Lekker rondtoeren in een grote Full Size met een 3,5 liter of meer. Met 6 uur film of meer thuiskomen en dat bewerken met tekst voor tijdstip en plaats. Stiekem het opstijgen en landen filmen enz. Muziek van Elvis er onder als je de geboorteplaats van Elvis bezoekt en zo. Kortom een fijne hobby. En sinds de HD camera dus op Blu Ray. Gelukkig worden de Blu Ray schijven steeds goedkoper. Voorheen was het een dure hobby. Ik ben vorige week een beetje wezen toeren met de nieuwe Venga. Camera voorop en filmen maar. Kan ruim 60 uur in HD opnemen, dus laat de camera maar lopen en thuis de rit nog eens lekker overdoen. Je begrijpt dus de hobby "computer" nu ook. Kortom genieten van het leven. Gaaf tis weer eens iets anders dan fotos nemen Hebt er veel meer werk van en kan het zo leuk en mooi maken als je zelf wilt Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 @jesico je hebt over Blu Ray schijven maar is een mediaspeler dan niet wat voor jou. Voorheen gebruikte altijd DVD-tjes om mijn foto's en films op te zetten ik bewerkt had met Magix. Maar nu heb ik een AC Ryan mediaspeler met 1 TB schijf er in. Werkt super en als ik wat wil branden kan dat vanaf de mediaspeler. Ik koop niet meer het aantal schijfjes als voorheen. Quote
Bert Jan Geplaatst 10 Maart, 2012 Geplaatst 10 Maart, 2012 Ik 'knip' met een EOS 1000D. 1.5 jaar geleden aangeschaft om te kijken of een SLR iets voor me was en sindsdien niet meer opgehouden met plaatjes schieten. Zeker sinds hier thuis een kleine meid rondzwengelt Naast de standaard kitlens gebruik ik een 55-250mm (dus exact 't zelfde spul als warmentuuter) en een 430EXII flitser. Groothoeklens staat nog op mijn verlanglijstje maar dat blijkt behoorlijk kostbaar te zijn.. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 10 Maart, 2012 Geplaatst 10 Maart, 2012 Jaaaa, iemand met dezelfde camera Ik ken het gevoel Bert Jan dat je bijna niet kan stoppen met foto's maken. Als Flitser heb ik een Metz 36 AF 5. Bij toeval met zoeken kwam ik bij de Wehkamp uit. Die was 15 euro goedkoper incl verzendkosten dan gemiddelde fotoshop en winkel waar ik in Alkmaar kom. Ze hebben best wel eens leuke aanbiedingen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 11 Maart, 2012 Geplaatst 11 Maart, 2012 iPhone 4 camera Zo dan maakt de iPhone mooie foto's als ik al die plaatjes bekijk van jou Rio. Quote
Micle Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Sinds kort mijn allerlei eerste Carl camera gekocht. Omdat ik al een Powershot is had en daar zeer tevreden over ben wederom voor canon gegaan. Ik heb de EOS 60D gekocht met kitlens 18-55. Als extra lens de 85/F1,8. in september van dit jaar ga ik starten met een basis cursus digitale fotografie. op mijn verlanglijst staat o.à. De 70-200 is, maar eerst investeren in kennis en het vinden van een fotomaatje in mijn omgeving. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 @Micle ik had heel veel aan het boekje "fotograveren met de Canon 1000D" . Hier staan hele leuke tips in en het is redelijk simpel geschreven. Er zijn heel veel mogelijkheden met dit soort camera's en dit boekje helpt je erbij. Ik zag dat er van dezelfde schrijver een boekje is voor de 60D. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/fotograferen-met-een-canon-60d/1001004010970880/index.html#product_images Quote
Micle Geplaatst 12 Maart, 2012 Geplaatst 12 Maart, 2012 Klopt helemaal Warmentuuter, ik heb div boeken over de 60D in de winkel zien liggen en ik ga er zeker ook kopen. Ik heb al een aardige verzameling boeken en bladen als zoom en focus. Maar zelfs ik ben een echte vent en kan dus maar 1 ding tegelijk. Lig al 2 maanden met zoom achter. Ik kan nu wel gelijk dat boek gaan kopen, maar als ik er geen tijd voor heb om het te lezen heeft het ook geen zin. Mijn eerste doel is om de gebruiksaanwijzing helemaal te lezen, dan weet ik iig een klein beetje waar welke knop zit en wat het inhoudt. (lijkt mij wel zo handig als ik met de cursus start mijn camera een beetje ken). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.