Optima 3
Discussies, Vragen en Weetjes over de Joice vind of plaatst u hier
2010->2015
28 topics in this forum
-
- 0 replies
- 665 views
Te koop aangeboden: https://link.marktplaats.nl/m1866321287?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller
Last reply by Tarik, -
- 5 replies
- 2.3k views
Goededag, Sinds 2 maanden heb ik een KIA OPTIMA 2.0 CVVT HYBRID BUSINESSLINE uit 2014. Ik heb dit inmiddels 3x gehad dat het motormanagement lampje gaat knipperen/branden en bij het uitlezen via OBD2 connector gaf deze P0304 aan. Dit betekend misfire in cilinder 4. Dit gebeurde elke keer als ik het gaspedaal (bijna) helemaal in trapte. Mijn vraag is vooral of iemand hier ervaring mee heeft wat dit is en waarom dit alleen gebeurd bij hard optrekken met volgas. Met vriendelijke groet, Robin
Last reply by Danny1234, -
- 1 follower
- 15 replies
- 10.4k views
Zo even mn eerste topic. De topics die ik neer zet zijn ook met de dealer besproken dan wel door gestuurd naar Kia Nederland. Het volgende : Als je met de Hybrid met het gaspedaal vol weg trekt schakelt de automaat niet meer over. Het toeren tal loop gevaarlijk hoog op en moet als het ware met je voet schakelen. Dwz. gas lossen om de auto te laten schakelen. Daarbij is het ook nog zo dat het gas niet direct geknepen wordt, als je het gaspedaal los laat. Dat doet de auto ook als je even kort flink gas geeft en het pedaal los laat, je schrikt je rot. Iemand de zelfde ervaring. Volgens de dealer zijn er reeds meer klachten over gekomen en is dit voor ge…
Last reply by de zoveelste Rob, -
ik heb een vraag waar ,,we,, niet uitkomen een optima uit 2016 met 90duizend word aangeboden voor onderhoud . bij vertrek na onderhoud gaat het olielampje branden ,weer retour garage oliepomp kaduuk is dit nou garantie ja of nee ,dealer praat over coulange waar ik niet mee eens ben . ik mag verwachten dat een oliepomp iets langer mee gaat dan 90 duizend mijn vraag is aan jullie ,,weet iemand hoe dat nou zit . de liefde met de dealer gaat wel even onderuit ,ze zullen wel meelezen maar maakt niet uit . noem ,,nog ,,geen namen. bedankt vast
Last reply by opti, -
- 10 replies
- 7.4k views
Hallo, Sinds deze week heb ik een Kia Optima. Nu vind ik de velgen niet echt geweldig, en wil ik misschien wat anders er onder zetten. Maar nu zegt de garage dat deze auto uitgerust is met TPMS sensoren. Kan je deze over zetten? Of hoe werkt dat systeem eigenlijk van een Optima? Een setje kost al snel 300,- en dan vind ik de huidige velgen al snel wat mooier worden...
Last reply by Huibert optima, -
- 1 reply
- 2.4k views
Heeft er iemand ervaring met de Laitovo privacy shades? Deze zijn op het oog vergelijkbaar met bijv. Sonniboys. Die laatste heb ik eerder op een ander auto gehad en daar was ik erg tevreden over. https://laitovo.eu/nl/
Last reply by caroden, -
- 0 replies
- 1.7k views
Is er iemand die weet hoe het divx kijken werkt in een Kia optima. Er zullen best andere kia's zijn die dit ook hebben. Maar snap er niks van
Last reply by Bellatorfortis, -
- 3 replies
- 2.1k views
Hallo. In het begin dat ik de auto net had stond er gewoon DAB+ bij de zenders. Nu alleen nog maar DAB...? Volgens de dealer heeft Kia dat plusje weggehaald....? Maar heb nu veel minder zenders dan in het begin. Weet iemand hier iets over?
Last reply by m van der pot, -
- 3 replies
- 2.6k views
Hallo ik ben John en heb sinds 8 maanden een optima nou heb ik met 48000 km een kapotte elektromotor komt dat vaker voor of heb ik gewoon pech alvast bedankt voor eventuele reactie.
Last reply by bigwade, -
- 1 reply
- 3.2k views
Hallo iedereen, Ik ben vanaf woensdag de nieuwe eigenaar van een Kia Optima hybrid wit met panorama en super pack uitvoering. Nu zie ik dat de kia 150 pk vermogen heeft maar op de verzekering papieren zie ik 177pk, heeft dat te maken met elektro motor? Gr,
Last reply by msw11, -
- 3 replies
- 3.8k views
Ben sinds 4 dagen in het bezit van een mooie optima. Ik heb er geen infinitie systeem inzitten jammer genoeg, maar de normale boxen. Nou wil ik toch mooi geluid en de speakers gaan vervangen. Maar weet iemand de maten van de speakers groet jarsiv
Last reply by PatrickPR, -
- 0 replies
- 2.6k views
Hallo, Ik vind mijn navigatie te fel in nacht modus, zijn er mensen die daar ook last van hebben? Weet iemand of kia daar wat mee heeft gedaan? Gr,
Last reply by ranchu, -
- 1 reply
- 6.7k views
Ik denk toch dat je korte afstand van 3 km de boosdoener is. Deze wagen is niet gebouwd om regelmatig maar 3 km per dag te rijden. Test hem maar eens goed uit op een langere afstand je zult een opmerkelijk verschil hebben.
Last reply by msw11, -
- 6 replies
- 5.3k views
kan op de site van kia de prijslijst met opties en uitrusting voor verschillende packs vinden voor de 2015 optima, maar helaas niet voor de iets eerdere modellen. iemand zo een ding toevallig ergens digitaal liggen? kan het nergens op het internet vinden en de informatie op auto sites zijn allemaal verschillend. wil dus bv. weten of de hybride 2.0 super pack tpms sensoren heeft, hoe groot de standaard geleverde velgen nu eigenlijk zijn, of de achterbank verwarmd is, of hij ook parkeersensoren voor heeft? etc. etc....
Last reply by Toshi, -
- 5 replies
- 6.9k views
Deze is mooooi!
Last reply by Nieles, -
- 0 replies
- 6.1k views
Rij-impressie Kia Optima Hybrid, RTL Autowereld, zondag 16 november om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 22 november om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Last reply by Specialmade, -
Buiten de trekkracht ben ik zeer tevreden over mijn optima , nu zou ik hem graag wat vlotter willen ? Iemand goede ervaringen hiermee ?? Heb kia optima 17 crdi executive met tiptronic flipper aan het stuur ?? Chiptips zijn welkom , alvast bedankt
Last reply by Ciske1972, -
- 1 reply
- 5.8k views
weer een facelift http://www.autoweek.nl/nieuws/26839/kia-showt-opgefriste-optima-hybrid
Last reply by Smart, -
- 13 replies
- 6.3k views
Hallo, Ik ben een trotse bezitter van een Kia Optima. Ik heb hem nu ongeveer een maand en ben er zeer over te spreken. De Diesel automaat rijdt lekker en comfortabel. Ik krijg alleen een hoop klachten van de mensen die ik bel met de ingebouwde carkit. Mijn collega heeft een Sportage en heeft dezelfde klachten. Zijn er meer mensen met die ervaring en is er wellicht een oplossing? Ik kan nu vaak geen gebruik maken van de carkit omdat de mensen me anders echt niet verstaan. Alvast bedankt!
Last reply by MarkOptima, -
- 0 replies
- 4.3k views
https://www.facebook.com/photo.php?v=10101722550317272
Last reply by mika kjelld, -
- 1 follower
- 2 replies
- 4.2k views
Birth of a Kia Optima
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 1 reply
- 3.9k views
Last reply by eugen, -
- 0 replies
- 3.9k views
weer een facelift http://www.autoweek.nl/nieuws/24114/kia-optima-weer-ingepakt
Last reply by mika kjelld, -
- 21 replies
- 7.8k views
Maar met een prijs v.a. € 34.895,- boven mijn budget maar denk dat het een sterke speler wordt binnen zijn segment! Heb er al één gezien bij een dealer, hoop ze ook eens in het wild te zien.
Last reply by Ciske1972, -
- 0 replies
- 3.7k views
http://tinyurl.com/mtlm7fs grtz F
Last reply by bigwade,