Jump to content

P0304 bij hard optrekken

Robinhe
 Share

Recommended Posts

Goededag,

Sinds 2 maanden heb ik een KIA OPTIMA 2.0 CVVT HYBRID BUSINESSLINE uit 2014.

Ik heb dit inmiddels 3x gehad dat het motormanagement lampje gaat knipperen/branden en bij het uitlezen via OBD2 connector gaf deze P0304 aan. Dit betekend misfire in cilinder 4. Dit gebeurde elke keer als ik het gaspedaal (bijna) helemaal in trapte.

Mijn vraag is vooral of iemand hier ervaring mee heeft wat dit is en waarom dit alleen gebeurd bij hard optrekken met volgas.

Met vriendelijke groet, 

Robin

Edited by Robinhe

@Murcielaygo bedankt voor je reactie.

ik heb hier nog niet naar gekeken. ik denk er dit weekend naar te kijken.

het ging mij er vooral om de vraag of iemand deze zelfde problemen heeft aangezien ik het merkwaardig vind dat dit alleen gebeurd bij ineens volgas gaan en niet bij gewoon/normaal gebruik.

Als bijv. een bobine versleten is kan deze bij hoge toeren "verzadigen" en daardoor geen (sterke) vonken meer leveren.
Versleten bougies kunnen ook moeite krijgen om "het bij te houden", net als kabels en verdeelkap als je die hebt.
Dus ik zou eerst de ontsteking nakijken.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en auto naar de dealer gebracht. Na een dag zoeken bleek de accu niet goed te zijn. Nieuwe accu en geen probleem meer gehad.

Hoe dat kan weet ik ook niet want voor de rest nooit geen indicatie gehad dat de accu slecht zou zijn. Auto startte altijd prima.

• 1 year later...

Beste Robin,

Het is al weer even geleden dat je deze vraag hebt gesteld. Maar misschien kun je mij alsnog vertellen of het probleem uiteindelijk is opgelost. 

Mijn Optima heeft namelijk hetzelfde probleem. De bougies zijn al vervangen. Het leek toen verholpen maar het is nu weer terug.  Ik hoor het graag.

Groeten, Danny