XCeed
2019 > heden
Alles over de Kia XCeed vind je hier
52 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 994 weergaven
Beste, Ik ben aan het kijken voor een Xceed met o.a. de optie blind spot. (Reeds ook testrit gemaakt in Proceed met die functie maar gekozen om toch voor een Xceed model te kiezen.) Uiteindelijk testrit(ten) gemaakt, en mij viel op dat de herkenning/activatie van de rechterzijde minimaal tot niet is bij bijv. inhalen op de snelweg. Linker spiegel werkte conform zoals ik het verwacht. Mij ervaring van deze functie is alleen een mercedes en BMW. Hierbij was de functie in beide spiegels veel "adequater actief " zoals de linker spiegel van beide modellen. Bij de testrit heb ik het alleen bij de proceed 1x kunnen opwekken (van de 2x) door naast een vracht…
Laatste antwoord door ehombie, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste, Ik sta op het punt om een mooie Xceed te kopen, alleen ik merkte dat de kofferklep niet keyless te openen is indien de auto is gesloten (met sleutel in de hand/broekzak). Dit hoort toch zo te werken? Althans dat was bij mijn BMW 5serie zo EN mijn huidige kia rio3 UB. De verkopende partij gaat dit nu netjes verhelpen, maar die weet niet of dit hoort of niet. kofferklep sluit/opent immers wel met de afstandbediening én auto geopend. Er is nu foutmelding omtrent (inactive bumper antenne). Ik heb de auto (nog) niet in bezit dus ga niet verder diagnosticeren, daarnaast moet ik bij dit model kosten maken om aan stroomschema's te komen en werkingprinci…
Laatste antwoord door ehombie, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Via CarPlay werkt alleen mijn whatsapp niet. Constant zegt de auto dat er iets mis en probeer het later opnieuw. Heb alles al geprobeerd. Nieuwe usb kabel. Whatsapp opnieuw geïnstalleerd. Alle instellingen door gelopen. Hebben jullie een idee. De auto heeft de laatste versie in het infotainment systeem zitten.
Laatste antwoord door Kia-michel, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 846 weergaven
Ik heb een kia xceed phev van november 2020. Het is me opgevallen dat wanneer ik de dimlichten aanzet, de meeste DAB zenders wegvallen. Doe ik de lampen weer uit, heb ik weer ontvangst. Zijn er meer ceed rijders die dat ook zo ervaren,en wat is de oplossing bij de garage? Vraagje: Moet de radio normaal gesproken niet overschakelen van DAB naar FM zenders bij slechte ontvangst?
Laatste antwoord door P.G.M, -
Weinig Xceed rijders ?
door Gast- 1 volger
- 12 antwoorden
- 4,9k weergaven
Al zoekend kom ik uit op dit KIA forum. Wat mij opvalt is dat er weinig geschreven/gevraagd wordt over de Xceed ? Zelf in afwachting van een Xceed PHEV ben ik op zoek naar Xceed ervaringen en info. Zijn er wel Xceed gebruikers op dit forum ?
Laatste antwoord door HansH, -
Levertijden Xceed
door Bowsie- 21 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hier is voor zover ik kan zien nog geen topic van. Iemand hier die een Xceed in bestelling heeft, nog gaat bestellen of net geleverd heeft gekregen? Leuk als informatie of ervaringen gedeeld ken worden. Ik heb begin januari een Xceed gt plusline besteld en de verwachte levertijd is begin mei. Geloof ik niks van natuurlijk, maar wie weet! Benieuwd naar jullie ervaringen!
Laatste antwoord door joop borne, -
- 2 volgers
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb sinds een week een XCeed Dynamic+Line PHEV. Vandaag de eerste 'grote'rit. Goed bevallen. Alleen vond ik één ding storend. Rijdend van Limburg naar Zuid-Holland na 19:00 mocht ik 130 rijden. Alleen mijn auto bleef volhouden dat ik 'maar' 100 km/h mocht rijden?? Kan Kia niet over weg met verschillende snelheden op onze wegen?? Of heb ik iets fout ingesteld staan.
Laatste antwoord door SpeedyG, -
Handboek Xceed
door Ralfz- 0 antwoorden
- 820 weergaven
Beste mensen, Ik heb een Xceed gekocht. Wel een geïmporteerde uit Zweden. Uit 2021 met 13k op de teller. De gebruiksaanwijzing / handboek is in het zweeds. ( hoop dat ik deze ergens kan bestellen in het Nederlands. Ik vraag mij af wat het verschil is van het rijden met Phev modus of auto modus. Welke is modus is zuiniger? mvg
Laatste antwoord door Ralfz, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
heeft iemand hier ervaring mee, of dit mogelijk is, wat de kosten zijn
Laatste antwoord door vrolijkeman, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik vond mijzelf aardig intelligent. Maar sinds ik mijn Plug-In heb begin ik aardig te twijfelen. Ik heb een laadpas van ANWB en de app van PlugSurfing. Er staan in mijn buurt Allegro laadpalen. Alleen wil het laden niet starten. Met ANWB pas gaat het laden in StandBy???? en bij PlugSurfing start de sessie in de app maar niet op de paal. Vervolgens kan ik bij PlugSurfing de sessie niet meer stoppen??? Na meerder keren proberen begin ik aardig de balen van dat hele laadgedoe te krijgen. Weet iemand wat ik fout doe??
Prima bereik
door Adrie Koorn- 0 antwoorden
- 693 weergaven
Dit is wat ik noem een prima bereik [emoji106][emoji3] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Laatste antwoord door Adrie Koorn, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Vandaag mijn Xceed maar eens een wasbeurtje gegeven. En ja ik ben een zelfwasser, maar ik ben altijd gewend om mijn ruitenwissers omhoog te zetten zodat ik het gehele raam goed kan wassen en tevens de ruitenwissers schoon kan maken. Maar bij deze auto gaat dat niet 🤔 je kan ze slechts een paar centimeter op tillen en dan raakt de wisserarm de motorkap. Er is net genoeg ruimte om er een doekje onder door te halen. is daar een rede voor? Stroomlijn?
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, volgens de fabriek zou mijn nieuwe XCeed phev 1.6 een verbruik hebben van 1,7l/100km. Nu lijkt me dat wel heel optimistisch maar wie weet hoe het in de praktijk is? En is dat in de auto stand of eerst de EV leeg rijden en dan hev. ? Geen idee hoe dit dan gehaald wordt door de fabriek. Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
- 2 antwoorden
- 772 weergaven
Na slechts 4 dagen rijden de auto terug gebracht naar de garage. Na het opladen kreeg ik een HEV storing en ook ging het motorlampje branden. Was thuis dus meteen naar de dealer, na 1 uur was de storing er plotseling uit maar monteur kon niet verklaren waar het door kwam. Nu staat hij al de hele dag in de garage, niets gehoord ( zeer slechte communicatie [emoji35]) . Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
- 3 antwoorden
- 941 weergaven
Gisteren opgehaald, helemaal blij. Wat een mooie auto[emoji3][emoji106] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 820 weergaven
Mijn nieuwe XCeed is bij de dealer aangekomen. Nu nog rijklaar maken en een trekhaak. Nog ff geduld [emoji3] Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
- 12 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik rijd sinds kort een XCeed plug-in. Ik ervaar de auto sinds enige weken als een auto met kuurtjes. 1. Toen ik op een morgen mijn garage binnenkwam knipperde spontaan zonder op te laden het derde groene oplaadlicht op het dashboard; 2. Ik heb een periode gehad waarin ik meerdere keren moest stekken voordat de accu begon op te laden; 3. Op donderdag jl trok ik op, maakte de motor toeren, maar naam de snelheid niet toe. “Hij pakte niet”. Het vervelende bij dit alles is dat nadat ik hiervan melding maak bij de garage de kuren zich niet meer voordoen. De garage kan hier dus niets mee. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de XCeed PHEV?
Laatste antwoord door RuudvW, -
- 1 antwoord
- 745 weergaven
Hallo, ik heb een Kia Ceed uit 2010, nu verschijnt er af en toe de melding "Machanic fout" op het navigatiesysteem. Op het scherm is dan de radio actief, en de melding komt daar doorheen te staan. De radio en de navigatie blijven het gewoon doen. Wel klink er een korte piep als de melding verschijnt. De melding verdwijnt ook weer gewoon. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Laatste antwoord door Biejanka, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hey, sinds eergisteren eigenaar van een xceed hybride. Ik ben er zeer tevreden van, maar ik zat met een vraag over de uvo-app. Weten jullie of je de airco op voorhand kan opzetten bij een xceed, of is het enkel het opladen en deuren openen? Bij mij komt de mogelijkheid om de verwarming op te zetten niet in mijn app. Bedankt alvast Jan
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste, Trotse eigenaar van een Xceed zins gisteren Dynamic Plus line uit 2020 120pk Nu heb ik een paar vragen over de verlichting. De hendel staat op de “auto” stand maar ook bij zon branden alle lampen gewoon en normaal zou ik zeggen auto stand gaan ze vanzelf aan bij donker weer of avond of zie ik wat verkeerd hierin? Dan hebben we nog het andere. Als ik de auto open met de afstandsbediening savonds gaan de koplampen niet aan zoals ik overal zou lezen ook in de manual. Verder zou ik in de boordcomputer via het stuur het 1 en ander kunnen instellen blijkbaar maar dat menu heb ik niet. Kan iemand mij vertellen wat ik mis of verkeerd doe of …
Laatste antwoord door michelklok, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb sinds 5 weken een nieuwe Xceed 1.0 Dynamico line daarvoor een 1.6 Cee’d sw van 2013. Ik heb nu 1100 km op de teller staan. Het brandstof verbruik is erg hoog zo 1 op 11 ongeveer ik ben een rustige rijder. Wat is het brandstof gebruik bij jullie? Met mijn ceed reed ik makkelijk 1 op 16.
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gisteren een nieuwe X Ceed Black Edition 2022 opgehaald. Bij wegrijden en koppelen Apple Carplay viel mij op dat de GPS niet nauwkeurig werkte en veel zoekende was. Ook zonder Apple Carplay. Wellicht even wennen, maar gedurende de dag blijft hetzelfde probleem bestaan. Zijn er meer mensen die er last van hebben gehad bij hun recente levering van de X Ceed. Ik las op een UK forum al dat er meerdere personene waren met soortgelijke problemen. De ene verholpen na een software update. De ander het vervangen van een complete unit of antenne. Ik heb gezien dat de recente software van augustus is. Ga morgen zelf nog proberen de software up te daten naar…
Laatste antwoord door robinbroekhuis, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als bij ons de boardcomputer meld dat we nog 40 km kunnen rijden en de brandstofmeter staat op bijna leeg dan gaan we tanken en dan gaat er 39 liter in. Bij navraag bij de dealer wat de tankinhoud van de Xceed is krijg ik te horen dat dit 53 liter is.Ik heb hem dit verhaal verteld en krijg dan te horen dat dit een veiligheids marge is. Ik vid het nogal wat meer dan 20% zit de computer en brandstofmeter ernaast. Is dit een bekend probleem?? Onze vorige C'eed sw 2013 had dit niet bij deze meldingen ging er 47 liter in de tank.
Laatste antwoord door Remco proceed, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mij is deze week de nieuwste software en navigatie update uit gevoerd. Update is 11 april uitgekomen. Wie heeft hem al en weet wat de verschillen zijn?
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Xceed 1.4 TGDi Executiveline uit 2020 met automaat. Nu heb ik deze auto sinds november 2020 en heb er nu ongeveer 1500 km mee gereden zonder problemen. Nu had ik vorige week het volgende probleem. Ik stopte voor een stoplicht en bij het stilstaan viel de gehele auto uit, niks werkte meer, zelfs de gevaren lichten niet. Na ongeveer 1 minuut ging de auto weer aan en kon ik de motor starten. Nu heb ik een hele week dit probleem niet gehad tot aan vandaag. Ik stopte voor een stoplicht en ik had het start/stop systeem uitgezet en toen viel alles weer uit. Er staat 13.000 op de teller. Ik kan pas vol…
Laatste antwoord door Murcielaygo,