Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Erasmus

Leden
  • Aantal Items

    49
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Alles dat geplaatst werd door Erasmus

  1. Reed eerst Kia Rio 1.4  automaat dynamic line plus

    Nu een Kia Ceed GT line + automaat 

  2. Ik hoor zo nu en dan ook ineens een Engels woord er tussendoor. Wat mij ook opvalt: de stem zegt steeds: flauwe bocht naar rechts. Of zeer scherpe bocht naar rechts. Nooit iets over een normale bocht. Dat is wel raar en het valt zeker op als je erop let.
  3. Gaat het om een armsteun af fabriek? Die van Kia zelf gemonteerd is of van een aftersales produkt? Ik heb een armsteun achteraf laten inbouwen (niet van of bij Kia) en die heeft nergens last van. Aangeschaft bij armsteunsteunwebwinkel in Almere. Prima en mooi produkt en nee, nog nooit horen kraken: niet bij koud weer of warm weer, nooit.
  4. Erasmus

    Armsteun

    https://www.armsteunenwebwinkel.nl/a-48649958/armsteun-kia/armsteun-kia-rio-2017-heden-armster-2-zwart/?gclid=EAIaIQobChMI0NjKidGo_AIV0_d3Ch2iRwjzEAQYAyABEgIoI_D_BwE#description Op armsteunenwebwinkel vindt je diverse modellen en kleuren, met of zonder zilveren rand, alleen zwart enz. Daar heb ik de mijne ook aangeschaft, ziet er mooi uit en past exact voor je Kia Rio, wel goed het juiste model opgeven.
  5. Het is bekend dat uit Duitsland geimporteerde auto`s te maken hebben met teruggedraaide teller standen. Daar heeft pas nog een artikel over gestaan in het AD: tot wel 30% van de uit Duitsland afkomstige auto`s hadden terug gedraaide tellerstanden. Men ken daar geen NAP zoals bij ons, dus altijd de onderhoudgeschiedenis laten aantonen!
  6. U heeft het over 6 maanden Bovag garantie.....er is onlangs een uitzending van Radar (Tros televisie) geweest en het blijkt dat vanaf dit jaar Bovag garantie een JAAR is ofwel 12 maanden. Nu blijken de meeste garages dat niet uit te voeren of te melden laat staan te geven. Maar als je ernaar vraagt en ze erop wijst dan wel! Dus bedenk dat u minstens een jaar garantie heeft, daar kan een Bovag lid niet zomaar onderuit, desnoods bij overkoepelend orgaan van Bovag melding van maken.
  7. Erasmus

    Productie Rio 4

    De Kia Rio 4 die in Europa wordt geleverd wordt geproduceerd in Gwangmyeong (Sahari Plant) in Zuid Korea.
  8. Nij mij gaat de airco echt niet automatisch aan. Die moet ik zelf inschakelen. En ook een Kia Rio 4
  9. Late reactie, ruim 2 jaar later maar toch..... Bij mijn Kia Rio gaan ze gelijk op, geen verschil tussen linker- en rechter spiegel bij inklappen. Ook temperatuur en zon/schaduw hebben geen invloed, ze gaan altijd gelijk in- en uit.
  10. Erasmus

    Aux aansluiting

    Ik had destijds ook een Cerato. Die had echt geen aux aansluiting. Dus niet zo gek dat je die niet kan vinden, die is er gewoon niet
  11. Die Rio sedan is in het echt een heel mooie auto, absoluut. Op Aruba zie je ze best veel rijden, men is daar sowieso gek van Aziatische auto`s. Ook de Cerato, kennen we hier niet eens meer, is daar nog volop in aanbod. Amerika en zuid amerika ook trouwens. Ook een erg mooie sedan met veel luxe, in niks meer de Cerato zoals wij die ooit gekend hebben. Zou hem zo nemen als die hier te koop was.
  12. Nou, bij mij in de buurt is de benzine 98 toch echt duurder dan 4 cent de liter. Zelfs bij de goedkopere benzine pompen is het verschil minimaal 8 cent, meestal zelfs 10 cent. Voor 4 cent de liter zou ik het ook doen maar nu is het me teveel helaas. En ik rij regelmatig, auto staat weinig stil dus dat moet ook kunnen. Auto rijd er ook prima op verder.
  13. De P is niet voor niets parkeerstand modus. Als dat niet nodig was dan zou deze stand er ook niet opzitten. In stand P zal de auto niet verschuiven. Gewoon gebruiken die stand.
  14. Erasmus

    Lak probleem

    Is een goede lakstift een optie? Daarmee bereik je vaak best goed resultaat.
  15. Ik heb twee jaar op Aruba gewoont en gewerkt. De Rio sedan zie je daar veel, evenals de nieuwste type Cerato die in Europa al helemaal niet meer bestaat maar vandaag de dag een prachtige auto is. In Amerika en ook zuid Amerika is sedan type erg populair, de automarkt op Aruba is deels op deze landen gebasseerd dus niet gek dat ook de Rio daar als sedan rond rijd.
  16. Mijn Kia Rio komt uit Belgie, is een 1.4 cvvt en heeft schijfremmen voor en achter.
  17. Erasmus

    Aftermarket Armsteun

    De armsteun die aan de stoel wordt bevestigd is niet sterk: je kan er niet je zelf mee afzetten of verzitten. Puur om je arm op te laten rusten. Wel is hij fijn omdat hij mee gaat als de stoel wordt verschoven naar voor of naar achteren. De aftermarkt modellen rusten op de middenconsole en je offert er een losse spullen bakje voor op, wel is die steun steviger en soms ook verstelbaar. Op internet zijn er 3 types te leveren voor de Rio (nieuwe type 4), veel goedkoper dan bij Kia zelf.
  18. Ik zou toch de monteur/expert van de importeur hebben afgewacht, hoe vervelend en lang het dan ook duurt. Nu 400 euro armer voor een probleem dat toch echt door de leverancier moet worden opgelost. Ik ben lid van de consumentenbond, heb al vaker hun expertise kunnen gebruiken bij meningverschil met garage. Je kan dan ook standaard bezwaarbrieven downloaden en gebruiken om geschil aan te kaarten. En indien echt nodig, dan nemen hun het van je over. Heeft me best al wat geld bespaart gelukkig. Nu erg tevreden met huidige garage dus niet nodig, maar toch.
  19. Erasmus

    Rio automaat

    Hen zelf ook een Rio 4 met DCT automaat (7 traps) Geweldig, zou niet anders meer willen. Relaxed rijden in de file, niet meer steeds koppelen en schakelen. En als je even snel wilt inhalen: het kick down effect is enorm! De auto schiet vooruit als je het gaspedaal helemaal intrapt. In de stad flink benzineverbruik maar op de snelweg netjes 1:17 met gemak.
  20. Erasmus

    Lichtopbrengst halogeen

    Ik vind de verlichting van de Rio 4 ruim voldoende hoor. Er zit bij mij ook statische bochtverlichting op: dat is in de stad rijdende echt ideaal, dan heb je veel meer zicht in de richting waar je heen stuurt en zie je meer in de bochten. Dat zou men standaard op alle auto`s moeten leveren, veel veiliger m.i.
  21. Heb ook een Kia Rio automaat, geen 1.0 maar een 1.4 uit 2019. Heeft een DCT automaat en die werkt perfect! Schakelt mooi en onvoelbaar, je hoort het alleen aan het toerental dat zakt en met muziek aan merk je het alleen op de toerenteller want dan hoor je de motor niet. En heb je haast: dan gaspedaal helemaal intrappen, dan kick down effect: de automaat schakelt terug en de auto gaat er als een speer vandoor. Handig met inhalen bijvoorbeeld. Geweldig zo`n automaat, ook in de file en die files zijn er meer dan je lief is vandaag de dag.
  22. Mijn Kia Rio 1.4 met 4 cilinder heeft dit probleem niet. Zou het dan om een bekend 3 cilinder motortype storing gaan? Benieuwd wat de dealer/garage ervan vindt en belangrijker: wat eraan gedaan wordt om te verhelpen.
  23. Ik gebruik ook een usb stick om muziek af te spelen. Staan ruim 2000 nummers op en inpluggen en afspelen maar. Daar is niks mis mee hoor, integendeel. Anders eerst weer telefoon aansluiten en nummers of afspeellijst opzoeken. Dit werkt snel en goed.
  24. Bij mijn Kia Rio zaten al vanaf begin 17 inch velgen met banden 205/45/17 Op snelweg gewoon gemiddeld verbruik van 1:17 In de stad hoog verbruik maar dat zal niet echt met bandenmaat te maken hebben, meer met veel optrekken en wisselende snelheden rijden. Dus weet niet wat jouw verbruik nu is met 185 bandenmaat maar ik vind het verbruik zeer acceptabel met de 205 eronder.
  25. Ik heb een Kia Rio 1.4 cvvt Dynamic plus line automaat uit 2019 met full options: bochtverlichting, climate control, lederen bekleding, stoelverwarming voor bestuurder en passagier, stuurverwarming, leren stuur en automaatpook, inklapbare zijspiegels, full map navigatie, apple en android carphone enz. Auto komt uit Belgie. Ik heb er nu ruim 10.000 km mee gereden en bevalt prima. Prima wegligging, stuurt heerlijk en automaat (zestraps) werkt fantastisch! Heel relaxed rijden met deze wagen. Verbruik in de stad hoog maar op snelweg makkelijk 1: 17 haalbaar. Geen last van geluid of herrie, juist erg stil tijdens het rijden. Hier ga ik nog veel meer plezier aan beleven. Had hiervoor een Kia Cerato 1.6 met uiteindelijk ruim 200.000 op de teller, koppeling bijna aan vervaging toe dus vandaar de aanschaf van dit exemplaar.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...