Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Zeer verstandig. Zeer goede ervaring er mee en spaart veel geld uit tov extra velgen-winterbanden-sensoren en jaarlijks wisselen en opslaan. Zeker nu deze Michelin banden ook in de juiste 18" maat te krijgen is.
  2. Dus bij Dus bij optrekken ondersteund de brandstofmotor de elektromotor en bij constante snelheid ondersteund de elektromotor de brandstofmotor..
  3. Dit zijn dezelfde lampen met omkeerbaar passie koel element als ik gebruikt heb in een Peugeotje maar dan in enkele uitvoering (ik had H4-bi groot/dim). Zeer goede lampen met veel licht en ook prima lichtbeeld. Is zeker bij groot/dim in normale reflectoren niet altijd het geval. Ben benieuwd of die in de behuizing van de Niro passen zonder modificatie van de dop.
  4. In de sportstand valt mij op dat, zelfs bij stilstand, de benzinemotor altijd draait en bij de normale stand bij stilstand niet (tenzij de accu "vraagt" om opgeladen te worden). Het lampje dat aangeeft elektrisch te rijden is dan altijd uit. Het verschil in de sportstand is dan ook dat de brandstofmotor ook meewerkt. Analyserend zou je dan kunnen stellen dat de brandstofmotor helpt. Maar het maakt natuurlijk geen r..t uit hoe je het noemt. Als het maar werkt!
  5. Leuk. Knap stukje huisvlijt!
  6. Dit toneelstukje wordt helaas door meer (minder goede) dealers opgevoerd (oa in Noordwijkerhout). Je gelooft het toch niet? Welke dealer is dit nu weer? Overigens ben jij de klant en jij kunt de dealer vragen wat het merk en type trekhaak is wat ze monteren en je hebt gewoon het recht om te weten wat je koopt? Als het een Mobis (die goede trekhaak van Hyunday/Kia uit Korea) is dan zouden ze je het wel trots zeggen Maar als ze zo ontwijkend doen neem dan maar aan dat het niet goed zit.. Ik begrijp uit een andere post van lid Tully dat er bij dealer Durmi in Alkmaar een actie is (dezelfde actie?) omdat zij een “hele krat Mobis trekhaken hebben staan”. Kijk, zo kan het ook. Er zijn wel meer goede klantgerichte Kia dealers die eerlijk communiceren, maar helaas niet allemaal. Ik adviseer je om niet met minder als de goede afneembare trekhaak van Mobis akkoord te gaan. Laat ze die voorraad knutsel trekhaken maar omsmelten.....
  7. Derrek

    Nieuw

  8. Is het niet andersom? Dat in de sportstand de elektromotor meer hulp van de brandstofmotor krijgt?
  9. Heb (weliswaar in een andere auto) voor het eerst een set met Philips Luxeon Lumineds LED lampen gebruikt van 4000 lumen (6500k). Zeer tevreden. Veel helder wit licht en prima lichtbeeld. Set kostte compleet € 109,- (met gratis verzending bij xenonlamp.nl). Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen ventilator) en de koelribben kunnen worden omgedraaid zodat de lampen minder diep worden. Wellicht passen deze lampen wel goed in de Niro. Heb zelf een Niro met standaard Xenon dus ga/kan het niet proberen.
  10. Opmerkelijk dat zoveel dealers het Kia forum niet (willen) lezen (zeggen ze). Naar de Niro zelf is een geweldig fijne auto!
  11. Welkom en veel plezier met je Picanto. Een heel fijne auto!
  12. Daar ben ik het helemaal mee eens!
  13. Opmerkelijk. Dat heeft feitelijk alleen te maken met de Niro zelf (grotere remmen en ventilator). Maar elke Niro wordt in NL standaard geleverd met dit "throwpack". Het heet toch "trekhaak?" Of is die trekhaak "zonder gewicht" zo slap dat die zelfs geen aanhanger kan trekken?? Bovendien fietsdragers??? Daar zijn nu juist de grootste problemen mee! Ik vind het echt een slapstick worden......
  14. Kijk, zo hoort het dus.
  15. Ik probeer me in te beelden hoe de constructie nu is. Ik begrijp dat de constructie hetzelfde is en er nog steeds een te korte trekhaak wordt gebruikt met hulpstukken, maar die hulpstukken zien er hier met de omgewalste flenzen wel sterker uit. Maar zijn deze hulpstukken nu in de plaats van de oude vlakke platen of extra gemonteerd, dat zie ik niet goed. Wat me op de foto’s opvalt is het ongebruikte schroefgat in het hulpstuk. Is daar een bout vergeten? Waarom boren ze anders dat gat in het hulpstuk als dat geen nut heeft. Het is een kwestie van uitproberen of deze constructie sterk genoeg is om niet te torderen. Ben benieuwd. Maar het blijft natuurlijk knutselen om het zo te doen. Gewoon een trekhaak die exact de maat heeft voor de Niro en je hebt helemaal geen hulpstukken nodig. En als ik dan zie dat een wel passende vaste trekhaak van het Duitse merk Auto-Hak zelf € 109,- kost (en dat is nog de consumentenprijs inclusief marge; een dealer zal ze nog goedkoper inkopen) maar daar komt natuurlijk nog wel montage en elektra bij. Maar dan begrijp ik echt niet dat die dealers niet gewoon die trekhaken inkopen in plaats van de knutseltrekhaken via KNML. Kia lijkt met wel 10(!) trekhaken in de prijslijst waar niemand wijs uit kan worden wel een trekhaak handel en gaat blijkbaar voor kwantiteit en niet voor kwaliteit. En wat betekent "met trekgewicht" en "zonder trekgewicht"? Ik neem toch aan dat je met alle trekhaken gewicht mag trekken? Ik vraag me overigens af welke trekhaken Kia Duitsland levert aan de Duitse Kia Niro klanten.... Weet iemand dat? Maar als ik nu een nieuwe Niro zou kopen, dan zou ik er bij de dealer ook geen vaste trekhaak meer bijbestellen maar naar een fastfitter gaan voor een goede trekhaak. Die nog goedkoper is ook. Of neem (eis) de Mobis afneembare trekhaak. Die is van Hyunday zelf, past perfect op de Niro en is gewoon prima, zo niet de beste.
  16. Zeer tevreden over de Niro; een heerlijke auto. Zeker de fijnste auto die ik ooit gehad heb. Nu 17.000 km mee gereden en nog altijd met een glimlach. Geen problemen, ook niet met de CruisControll (versie met adaptive CC). Trekhaak probleem adequaat (bij mij!) door de dealer opgelost. Maar dat heeft eigenlijk helemaal niets met de Niro zelf te maken. Ruim, sterk, snel en zuinig. En mooi (vind ik).
  17. De Carens is een leuke en handige auto. Gek genoeg zie je er niet zo heel veel in Nederland. In Spanje struikel je er bijna over. Zul je zeker veel plezier aan beleven. En nog 6 jaar garantie!
  18. Derrek

    Rio 3

    Hoe "dikker" de band, hoe hoger het verbruik. Hoeveel meer is moeilijk te zeggen. Dat hangt ook af van het merk en type van de band. Onder onze Rio liggen Michelin CrossClimate 225/45 R17 91W banden en die bevallen heel goed. De banden ervoor waren Continental banden van de maat 215/45 R17 dus die verschilden niet zoveel met de Michelins. We rijden met de Rio ongeveer 1 op 15. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wij hebben het ietsje meerverbruik er wel voor over. En met de Michelins sparen we 2x per jaar opslag en wisselen van zomer-winterbanden uit. Daar kun je alleen al 36 liter benzine voor kopen en dat vergoed het eventuele meerverbruik een beetje. Bovendien bespaart ietsje pietsje rustiger rijden meer benzine dan banden (denk ik).
  19. Even een tussenliggende vraag. Kun je bij de Picanto de BC niet instellen op de bij ons in Nederland gangbare 1 op .. notatie?
  20. Ik zou toch oppassen en de dealer vooraf vragen wat dan het merk is van de vaste trekhaak die ze gaan monteren. En als dat een Bosal trekhaak is (die KMNL blijkbaar nog steeds levert aan haar dealers), zou ik duidelijk kenbaar maken daar niet mee akkoord te gaan om later niet het traject in te hoeven gaan van klagen en uiteindelijk een vervanging afdwingen. Dat wil je toch niet? Helaas weet ik uit recente ervaring dat sommige Kia dealers nu nog steeds de verkeerde trekhaken onder de Niro monteren en de klanten voor de gek houdt als die erover beginnen. Een kennis van mij, die (terecht) onder de indruk was van de Niro en die (bij een andere dealer dan de mijne) deze ook besteld heeft, legde bij de onderhandelingen het probleem van de trekhaken bij deze dealer op tafel wetende de problemen die ik ermee gehad heb. Ook hier werd het toneelstukje door de verkoper opgevoerd dat ze van “geen problemen met trekhaken wisten” (lezen ze geen forum??) en dit opzichtig gingen navragen bij hun werkplaats. Drie weken geleden is de betreffende Niro afgeleverd en.... met de vaste Bosal trekhaak. We hebben de constructie bekeken en ja hoor, het was de lage trekhaak met de torderende pasplaten in de constructie tussen trekhaakbalk en chassisbalken. Prettig begin van een nieuwe auto! En ik begrijp ook totaal niet waar KMNL mee bezig is. Er zijn immers wel degelijk goede trekhaken voor de Niro te koop. Ik ben dit gedrag totaal niet gewend van Aziatische firma’s. Maar wellicht weet Kia Korea hier ook niets van. En misschien heb je wel dezelfde dealer, maar je zou het beste je dealer een vriendelijke (je wilt immers helemaal geen ruzie) e-mail kunnen sturen (niet alleen mondeling) waarin je je zorgen kenbaar maakt en wijst op artikel 7:17 van het Burgerlijk wetboek (conformiteitsvereiste) waarin staat dat een product aan de koopovereenkomst dient te beantwoorden. Dit betekent dit dat het product die eigenschappen moet bezitten die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan aan de aanwezigheid niet hoeft te worden getwijfeld. Voor een trekhaak in Nederland houdt dat onder andere in dat er met goed fatsoen een fietsdrager op een trekhaak gebruikt moet kunnen worden. Je hebt het probleem dan duidelijk op schrift en er is genoeg jurisprudentie over dit wetsartikel dat bedoeld is om de consument te beschermen. Doorgaans zal de dealer dan eieren voor zijn geld kiezen en serieus met je willen praten om tot een oplossing te komen. Op de accesiore prijslijst van de Niro staan tegenwoordig veel verschillende trekhaken waarbij niet altijd duidelijk is wat de verschillen zijn. Al deze trekhaken moeten echter voldoen aan het bovengenoemde artikel 7:17. Opvallend is ook dat er tevens Bosal fietsdragers op de optieprijslijst staan die je niet met goed fatsoen op een Bosal trekhaak kunt gebruiken….. Het is spijtig dat Kia Nederland en sommige Kia dealers zo met haar klanten omgaat want de Niro is echt een geweldige heerlijke auto. Het hybride systeem werkt feilloos, is sterker dan een diesel, sneller weg dan een Porsche en zuiniger dan je scooter!
  21. Die van mij is ook blond....
  22. Ik dacht dat cuppen vooral veroorzaakt werd door een combinatie van banden en de wielstand. Ik heb een Kia Rio en een Peugeot 107 waar 5 jaar geleden beide zwaardere veren onder de achteras gezet zijn. Voor de Rio vanwege de standaard te zwakke achterveren (geeft veel verbetering) en de Peugeot om het aanslepen van de bredere banden tegen de wielkasten tegen te gaan. Geen enkele last van cuppen gehad.
  23. Ja, veel houden van donker. Maar ik heb toch liever blond! Alhoewel die donkere ook heel mooi kunnen zijn.. Zo is het bij mij ook met de Stonic. Voor de Vitara voel ik ook veel meer. Maar de Niro is toch het blondst.
  24. Ja, sorry, je hebt gelijk. Was even vergeten dat het een star asje is. Maar hij rijdt als een mcpherson ophanging, vandaar....
  25. Die groene veer is de extra hulpveer. Maar waarom denk je dat de kans op cuppen kan toenemen door vering? De wielstand veranderd daardoor niet. Wel zie ik dat de scohkdempers zijn gedemonteerd en ik neem aan dat de auto na montage weer is gecontroleerd op de wielstand naar de standaard voorgeschreven richtlijnen.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...