-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Ik heb de hele bubs maar even overgenomen: Software: DE_HEV.EUR.SOP.003.17.161212 Firmware: DE_HEV.EUR.0.5.139.161118.MICOM Navigatie: INT_AVN_MID.EUR.KMC.161209.100733 Kaart: EUR.09.47.50.582.002.2(D.C.1) Ik denk (maar weet niet zeker) dat de productiedatum van de HERE kaart 161209, oftewel van 9 december 2016 is. Dat is minder dan één jaar oud en dat lijkt mee te vallen. Maar productiedatum zegt niet alles over de actualiteit van de kaarten. Die kan alsnog achterlopen. Bovendien kan dit getal ook de productiedatum van KIA zijn die alles nog eens controleert en converteert naar het systeem en dat kost ook tijd. Verder denk ik dat HERE alleen de wegen opneemt die gereed zijn. Dit in tegenstelling tot TomTom die ook de planning van reconstructies direct opneemt (en bovendien de updates per kwartaal vrijgeeft i.pv. jaarlijks). En tenslotte is er nog de wachttijd die de Kia klanten in Nederland hebben voordat KNML de "nieuwe" kaarten aan de dealers vrijgeeft. Als je die allemaal leest, dan valt het nog erg mee dat de Kia-navigatiekaarten in de praktijk maar 2 jaar achterlopen...
-
Hier dezelfde ervaring. HID Xenonlamp na 5 jaar stuk en nu gekozen voor LED (Philips Luxeon 6500K 4000 Lumen). Duurder dan de Chinese lamoen maar altijd nog de helft goedkoper dan een nieuwe Xenon set! Lichtopbrengst zeker niet minder en lichtbeeld zelfs (veel) beter dan de Xenon set. Deze bevielen zo goed en deze LED lampen ook in een Picanto gemonteerd. Kon de voorschakelweerstand zelfs in het lamphuis achter de dop kwijt zodat de standaard doppen er gewoon op pasten.
-
Ik ben niet zo heel erg lenig, maar ga dit bij mijn Niro ook eens proberen.
-
Ook hier de witte nummerplaat van de dealer erbij. En ook de luxe gele platen met opgelegde letters en cijfers op de Niro
-
Ik begrijp nu dat de Picanto toen hij nieuw geleverd is een voorbumper heeft gehad van het model met reflector koplampen en (halogeen) dagrijlampen in de bumper maar dat die bumper met de dagrijverlichting later is vervangen door een model van de Picanto die de dagrijverlichting niet in de bumper had maar LED strips onder de projectie-koplampen. Dat model bumper is wellicht wel mooier, maar dan ben je natuurlijk wel de dagrijverichting kwijt. En dat had niet gemogen! Je kunt nu denk ik het beste gaan zoeken naar after market dagrijlampen die in de houder van de mistlampen passen en de mistlampen dan laten vervallen. Dan is het niet rommelig maar blijft het mooi (zo heb ik dat gedaan).
-
Zo heb ik de laatste jaren ook meegemaakt. De dealer maakte een transparante offerte van de inkoopwaarde van de inruilauto en daarbovenop de kortingen op de nieuwe auto. Ik kon dan mijn inruilauto ook nog zelf verkopen voor levering van mijn nieuwe Niro.
-
We hebben ook nog een Peugeotje rijden en ook Peugeot gebruikt Here kaarten voor de navigatie. Maar dei doen het wel veel haniger met de kaartupdates dan Kia. Elk half jaar een nieuwe up-to-date update en je kunt het zelf doen! Zie deze LINK. Idee voor Kia?
-
Dagrijverlichting was alleen verplicht voor alle nieuwe MODELLEN vanaf februari 2011 (niet nieuwe auto's). Met andere woorden een model van 2009 of 2010 zonder dagrijverlichting kon ook in 2011 nieuw verkocht worden. Er werden dus een periode auto's met en zonder dagrijverlichting nieuw verkocht. Je mag dus geen problemen krijgen met de APK. Officieel mag je de mistlampen niet gebruiken als dagrijverlichting. Mistlampen hebben een andere reflector en ander lichtbeeld. Alhoewel ik denk dat weinigen dat zullen opvallen als je de halogeen lampjes vervangt door LED-lampen. Ik vond de dagrijverlichting in onze nieuwe auto van oktober 2011 toch wel mooi en heb de mistlampunits vervangen door dezelfde maat inbouw LED dagrijverlichtingsunits en deze geschakeld met dit automatisch relais (LINK) dat de dagrijlampen inschakelt zodra de motor start (hij reageert op de spanning van de dynamo) en laat de dagrijlampen op halve kracht meebranden zodra je dimlicht inschakelt (dat mag). Het relais is relatief makkelijk in te bouwen. Dit is wettelijk en voor de APK allemaal in orde. Gebruik deze nu 5 jaar zonder problemen.
-
Ik heb er ook een poosje mee zitten spelen. Het werkt op zich goed, maar de ideale instelling is voor iedereen persoonlijk. Ik heb nu wel een soort van een vaste stand, maar afhankelijk van de omstandigheden (vnl. drukte) wil ik de afstand tot de voorganger soms onderweg toch nog wel eens aanpassen. Ik vind de ACC overigens best goed werken en gebruik hem ook vaak. Natuurlijk zou je het als mens het in bepaalde omstandigheden wel eens iets anders hebben gedaan dan een computer, maar het is geprogrammeerd met de gewoonste gemiddelde deler in gemiddelde omstandigheden. In de toekomst zullen er steeds meer omstandigheden geprogrammeerd worden, maar het is nog maar 2017.
-
Het lijkt me inderdaad wel een hoge waardevermindering, maar alleen dat bod zegt niet alles. Het hangt van het hele plaatje af. Wat geeft de dealer daarbovenop nog voor (extra) korting op de aankoop van een andere auto? En hoe is de onderhandelingspositie? Valt er te praten? Laat je dealer eens een (vrijblijvende) offerte uitdraaien voor een nieuwe Kia met de inruil van deze Ceed.
-
Denk niet dat dit veel zin heeft. De dealer zal altijd zeggen dat het niet kan. Uit commerciele overwegingen (je koopt de wielen immers niet bij hun) en ze zullen zich zonder er bij na te denken houden aan de standaarden (en voorschriften) van Kia. En dat begrijp ik ook wel. Wel kun je de dealer om de ET-waarde vragen want die is belangrijker. Het 8J wiel is 1/2 inch (12 mm.) breder dan de standaard velg. Dus 6 mm. naar binnen en 6 mm. naar buiten. Maar de band blijft dan op dezelfde plek en omdat de bandmaat hetzelfde is zal daardoor de band niet aanlopen tegen de wielkasten. Mits de ET waarde goed is. Die geeft aan hoever het wiel naar binnen/buiten staat. Een kleinere ET waarde laat het wiel meer naar binnen staan waardoor deze kan (maar niet hoeft) aanlopen. Daarom is het opmerkelijk dat de ET waarde niet in het boekje staat daar dat belangrijker is dan de J waarde die vooral van belang is t.o.v. de band (mits niet overdreven breder). Een grotere J-waarde bij dezelfde bandenmaat vergroot overigens wel het risico dat je de velg kunt beschadigen door een stoeprandje.... Hij steekt immers iets verder uit t.o.v. de wang van de band
-
Hier wordt ervan uit gegaan dat de km. tellers exact aangaven, maar de km. tellers hebben standaard een afwijking van doorgaans 5% te hoog. Dus 50 km/uur op de teller = 47,5 km/uur werkelijk. Bij de 65 banden wordt dan 50 km/uur op de teller = 49 km/uur werkelijk. Dat is dan bij nieuwe banden waar normaal genomen 8 mm. profiel op zit. Na 30.000 km wanneer er nog 3 mm profiel op zit. Dan is de omtrek 1,8% minder en wijst de snelheidsmeter weer anders aan. Dan is 50 km/uur op de teller 46,6 km/uur werkelijk en bij 65 banden is 50 km.\/uur op de teller 48 km/uur werkelijk. Je kunt het ook (niet zelf maar een bijrijder) even controleren/meten met een snelheids-app op je smartphone die de werkelijke snelheid aangeeft en dat vergelijken met je km teller.
-
Heb je voor de nieuwe Niro ook geen TPMS sensoren nodig in je velgen of zaten die ook al op de Ceed?
-
Ter informatie, op de site van Xenonlamp zijn flexibele rubber afdekkappen te bestellen van 72 mm tot 100 mm. doorsnede (9,95 per set).
-
Dit zou wel eens kunnen kloppen. Mijn Niro staat in de garage en start dan wel vrijwel altijd met de elektromotor en slechts heel soms op de benzinemotor.
-
Helemaal mee eens. Ik geniet in ieder geval elke dag van mijn Niro!
-
De 65 banden zijn 8,5 mm. hoger en 3% groter in omtrek dan de 60 banden. Dat valt binnen de gangbare toleranties en zal inderdaad geen probleem geven. Theoretisch wordt je wagen er door de hogere wang iets comfortabeler door en zal de km teller iets (3%) lager aangeven, maar die overdrijven toch altijd. Wettelijk is het ook geen probleem; het enige voorschrift hierover is dat de banden niet mogen aanslepen in de wielkasten (APK eis). M.b.t. de abs eps sensoren is het ook gen probleem zolang alle banden dezelfde maat hebben.
-
Geweldige auto. En met de all seasons (Michelin of Vredestein?) kun je in november meten genieten. Je had geen beter keuze kunnen maken!
-
Even mijzelf voorstellen kia rio
Derrek reageerde op Rio-invidia's topic in Nieuwe leden / Introductie
En dan ook nog tijd over om te rijden? -
Dat valt best wel mee hoor! De Niro is vooral een heel fijne, ruime, zuinige en betrouwbare auto. Geniet er vooral van!
-
Mijn Niro heeft vanaf het begin op de CrossClimates gestaan en die maken volgens dat label 69 dB. Het geluid is me nooit bijzonder opgevallen. De Michelin Pilot Sports maken volgens het bandenlabel 71 db en 2 db is inderdaad een stuk meer. De Dunlops worden overigens vanaf het begin wel al door Kia geleverd aan die Niro klanten die in plaats van standaard 16" wielen de optionele 18" imitatie velgen kochten.
-
Dat toneelstukje voeren ze (bijna) overal op. Natuurlijk weten ze het wel, maar als je er niet over praat, dan is het er niet. Dit heet wegkijken. Respectloos naar de Kia klanten. En volgens de notulen van de KCC zijn het voor KMNL maar "incidentele gevallen". Daar kunnen we het mee doen. Je moet gewoon niet zeuren joh!
-
Als ze inderdaad al versleten zijn dan kan rrr ze beter maar laten vervangen en garantie claimen als die er nog op zit. Volgens het garantieboekje van de Niro (zal bij de Ceed ook wel zo zijn) vallen de aandrijfassen inderdaad onder de (7 jaar) garantie op de aandrijflijn. En de rubberen hoezen zijn onderdeel van de aandrijfassen....