-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Die bedoelde ik dus. Werken prima.
-
Er is nog een reden om de afvoer van de verdamper te controleren. Als die verstopt is dan kan het condensvocht dat van de verdamper van de airco komt niet weg en komt de verdamper met zijn voetjes in het (condens)water te staan. De verdamper zal dan extra snel oxideren en uiteindelijk gaan lekken. De verdamper zit in het dashboard en om die te vervangen moet doorgaans het hele dashboard er uit. Een (zeer) dure grap.
-
Met een aux aansluiting kun je zowiezo niet je Spotify op je telefoon met de stuurbediening bedienen (nummers voor- en achteruit etc.). Aux is 1 richting (van bron naar de radio). Om dat te kunnen moet er een (2 richtingen) interface op de radio zitten die met je (Android, ios) telefoon kan communiceren (usb of bluetooth). Het is even zoeken, maar aliexpress is inderdaad een (goedkope) mogelijkheid.
-
Bij onze Picanto, Rio en Niro in onze familie staat altijd de Airco of Climate Control aan en nooit last gehad van natte voorruit. Als alles verder droog is in je auto dan kun je mss een luchtontvochtiger in je auto leggen, bijv. deze van Pingi.
-
Sterker nog. "We" hebben helemaal geen TomTom! Was dat maar waar. Alleen de verkeersinformatie (file, wegafsluitingen etc.) worden van TomTom ingekocht en verwerkt in de navigatie. Dit in plaats van bijvoorbeeld het verkrijgen van file informatie via bijv. TMC of RDS.
-
Vraag me dan toch af hoe TomTom dat wel voor elkaar heeft. En bijv. Volkswagen met hun Discover navi sysemen om maar eens een autofabrikant te noemen. Het kan dus wel, maar ze moeten het wel willen! Volgens mij is het een puur 100% commerciele reden om je zo de klanten te verplichten om naar de dealers te moeten gaan voor een update.
-
Er is een actiemodel van de Kia Niro, de DynamicLine Travel Connect, waarbij een afneembare trekhaak bij geleverd wordt. Zou dat een originele Vobis trekhaak zijn?
-
Dat kabeltje blijkt toch niet onbelangrijk te zijn voor het aan de praat krijgen van Android Auto. Het is overigens opmerkelijk dat een niet veel te duur origineel kabeltje ook werkt op een Apple......
-
Specialmade, je was me voor...
-
Homologatie is het keuren door de overheid van de auto-trekhaak combinatie waardoor het trekgewicht bepaald wordt dat op het kenteken wordt vermeldt. Denk aan de constructiesterkte van de auto maar bijv. ook aan de remmen (remweg met aanhanger) die van belang zijn. Daarvoor heeft Kia voor de Niro bijv. sterkere remmen gemonteerd ("throw-pack") wat nu standaard is. Dit kost allemaal geld en de fabrikant berekent of het investeren in deze extra kosten voor hun rendabel is. Bij de Niro blijkt dit zo te zijn, maar hoeveel meer Picanto's zouden er worden verkocht met trekhaak homologatie, dat is de vraag (voor Kia) ......
-
Maar dat stond er niet......
-
Mooi velgje!
-
Gebruik altijd die goedkope kabeltjes van Aliexpress; niets mis mee en kwaliteit prima/uitstekend. Maar je moet natuurlijk wel een data kabeltje kiezen (zoals de bijgeleverde originele usb kabeltjes) en niet een simpel laadkabeltje. Dat is overigens bij de (dure) Nederlandse winkels niet anders. Wat dat betreft dus geen verschil.
-
Denk dat het meer te maken heeft met (de kosten van) homolegatie voor de trekhaakmogelijkheid.
-
Goede tip. Maar er zijn dagen in het jaar dat ik geen champagnekurken toevallig in mijn zak heb zitten...
-
Dit kan wel belangrijk zijn. Ik herinner me bij mijn vorige Kia Rio dat, als de ruitenwissers op "auto" stonden, de wissers vanzelf bij het aanzetten van het contact een slag maakten. Als ze dan vastgevroren zitten dan kun je meteen nieuwe halen! Bij de Niro gebeurt dat gelukkig niet.
-
Die warmte heeft ook alles te maken met het rendement (verhouding lichtopbrengst en warmteopbrengst) van de LEDlamp. Hoe beter de kwaliteit des te minder warm ze worden. Sommige LED lampen hebben zelfs geforceerde koeling nodig om de lamp te koelen. Ik ben daar niet zo'n voorstander van omdat die ventilatortjes een extra storingsrisico vormen en ook meer ruimte innemen wat soms aanpassingen aan de armatuur-deksel nodig maakt. Gebruik zelf Philips LED lampen met passieve koeling (alleen een koelvin en dat is genoeg) in de Picanto en die worden wel goed warm, maar niet heet. Wel wat duurder (±€ 100,- per set) , maar op een auto van meer dan €12K vind ik dat ten behoeve van beter licht en dus veiligheid te verwaarlozen.
-
Dat is toch heel wat voordeliger dan een extra set velgen met sensoren en winterbanden plus 2x per jaar wisselen. Bovendien hebben de CrossClimates het Alpine-symbool zodat ze ook volgend jaar zijn toegestaan in Duitsland. Een band met daarop alleen de letters M+S (modder en sneeuw) zoals sommige 4-seizoenbanden wordt door onze oosterburen vanaf 2018 niet langer aangezien als volwaardige winterband. De winterband moet daarvoor ook voorzien zijn van de markering van het Alpine-symbool, een sneeuwvlokje. Rijd je tussen oktober en april de grens over naar Duitsland zonder degelijke winter- of 4 seizoenbanden met het sneeuwvlokje dan is de boete bij controle 80 Euri. En bij het veroorzaken van een ongeval een stuk hoger (dat hangt van de rechter af).
-
Denk toch echt niet dat de spiegels vastvriezen en dat Kia daar een slimme beveiliging voor heeft bedacht (slipkoppeling en timer) voor als je naar de Noordpool gaat .
-
Zoals bij elke auto verhoudt de wrijving van de lucht (luchtweerstand) ook bij de Niro zich kwadratisch met de snelheid en zal ook de benodigde energie navenant toenemen. De Niro heeft wel een motor met het slimme Atkinson principe die extra zuinig is bij hogere toerentallen, maar de extra energie moet uiteindelijk toch uit de brandstof gehaald worden.
-
Ja gaat genieten!!
-
Dat klopt wel, maar bedenk als je er nu niets aan doet dan kun je ook later nooit meer met een fietsdrager op weg tenzij je de trekhaak op eigen kosten laat vervangen door een goede trekhaak. Je mag toch verwachten dat je in Nederland met een trekhaak een fietsdrager kunt vervoeren, zeker voor die prijs die Kia ervoor rekent. Deze GDW en Brink trekhaken voldoen niet een de conformiteitsvereiste zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek (art. 7:17). Een trekhaak hoort daarvoor star op de auto gemonteerd te zijn en niet verend.
-
Het bewijs dat de zogenaamd "verbeterde" trekhaken van GDW (en Brinck) nog altijd niet deugen. Ervan uitgaande dat je dealer zijn woord houdt en je de enige echte originele Hyunday/Kia trekhaak krijgt, de Vobis, dan heb jij een goede dealer! En straks een perfecte trekhaak.
-
Ik neem aan dat je alle 7 pagina's van dit onderwerp wel gelezen hebt. Maar resumerend zou ik de verticaal afneembare trekhaak kiezen. Deze is, als de haak er niet op zit, onzichtbaar en geen gat in je bumper. Ik vind dat mooier. En neem beslist een goede trekhaak. Kan je dealer het leveren ga dan voor de allerbeste, de originele trekhaak voor de Niro, een Mobis (gemaakt dor Hyundai). Kan je dealer die niet leveren, neem dan absoluut geen GDW en zeker ook geen Brink. De dealer zal dat wellicht adviseren omdat hij niet anders heeft, maar die trekhaken zijn niet ontworpen voor een Niro maar universele trekhaken en eigenlijk te klein zijn voor de Niro zodat die met hulpstukken moeten worden vastgemaakt . Naar mijn mening knoeiwerk. Je kunt er dan veel beter een Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak onder laten zetten, eventueel door een fitter. Deze trekhaak is wel speciaal passend en ontworpen voor de Niro.
-
Kia's behoren statistisch tot de meest betrouwbare automerken(Consumentenbond november 2017). Daarom ben ik benieuwd of er toch ervaringen zijn met de pechhulp van Kia. Zowel in Nederland als in Europa. Dit onderwerp is in 2014 al eens op dit forum verschenen, maar het is inmiddels (bijna) 2018 en misschien tijd voor wat recentere ervaringen. Zelf heb ik de ANWB wegenwacht jaren geleden al opgezegd nadat bleek dat die op naam stond (niet op kenteken) en ze mijn dochter met pech met mijn auto (toen nog geen Kia!) op de van Brienenoordbrug lieten staan omdat ik weliswaar wel (meer dan 25 jaar) lid was maar zij persoonlijk niet. Heb daarna de CentraalBeheer pechhulp genomen die ook nog veel goedkoper bleek en wel op kenteken stond zodat mijn vrouw, dochter en zoon ook geholpen zouden worden bij pech. Eénmaal op vakantie gebruik moeten maken van deze pechhulp en dat bleek een berger. Maar perfect geholpen! De Seat werd eerst met ons van de snelweg afgehaald en naar een veiliger plek op een parkeerplaats bij een Seat dealer in de buurt gebracht. Het probleem kon echter door de berger (die ook automonteur was) niet 1,2,3 te verholpen worden en ook niet door de dealer. Ik kreeg direct een leenwagen mee die ik in mijn woonplaats kon inleveren. De auto werd naar mijn eigen dealer gebracht. (het bleek uiteindelijk een draadje van een sensor te zijn waarvan de isolatie was afgesleten en kortsluiting maakte). Met de KIW heb ik echter geen ervaring. Zijn die er wel?