Ik ben er vorig jaar (juli) met de SP3 geweest
Heen in 3 etappes van 6-7 uur en terug in 2 etappes van ruim 8 uur.
Wel door de tunnels met tol.
Oostenrijk was niet zo duur dacht ik, Slovenië was w.b. vignet wel aan de prijs.
Kroatië is erg mooi, het is een tijd Italiaans geweest en dat zie je.
Vriendelijke mensen en je kunt er met DE/ENG/IT terecht w.b. taal.
Niet missen : Porec, Rovinj en Motovun.
Massa toerisme ala Spaanse Costa's zal er niet snel komen vanwege het ontbreken van echt fraaie zandstranden.
Het blijft een beetje behelpen met rotsblokken en betonplaten.
Toen wij er waren hadden ze net 3 weken een hittegolf gehad en dat was erg zichtbaar aan dor gras en meer.
Ik vermoed dat EB het in de lente veel fraaier heeft gezien/ervaren.
Wegen in Kroatië zijn bovengemiddeld w.b. kwaliteit, maar dat is mijn ervaring van vorig jaar.
Iig beter dan in BE.
In DE/Oost/Slov. was het erg druk zowel heen als terug.
Harder dan 110 ging het vaak niet.
w.b. de SP3 (2.0 aut)
De automaat icm de cruisecontrol schakelt snel terug, soms wel tot de 3 bij hellingen en dat maakt een hoop kabaal.
Het is ook niet lekker rijden omdat veel mede weggebruikers geen gebruik maken van de CC.
Het kan dus voorkomen dat je een Polootje met 110 aan het inhalen bent heuvel-op en net op de top van de heuvel wil je weer naar rechts maar dan rijdt dat polootje ineens weer 140, erg vermoeiend.
Heen met z'n 2en, de bagage kon onder het rolscherm.
Terug met 4 m/v en toen kon dat scherm nergens anders dan op de bedachte plek op de vloer van de kofferruimte.
Beetje onhandig maar het werkt en kan niet eens anders.
W.B. sturen.., vanwege dat rond de 100 rijden was het ronduit vervelend de boel tussen de lijnen te houden (met laatste stuurupdate, juni 2011)
Met 2 of 4 m/v maakte niet echt uit.
Als ik nu zo'n zelfde rit zou moeten doen met dezelfde auto zou ik daar nogal tegen op zien.
@EB Leuk die alternatieve route, vast een stuk leuker dan die tunnels
grtz!