@bigmac; was dat maar zo; met die 255 eu is te leven.
Zie het maar als ontwikkelingshulp.
Maar het gaat veel, veel verder.
Afgelopen weken is het ESM verdrag in de 2e en 1e kamer behandeld.
Dat ESM is een onding om de zwakkere landen in geval van nood overeind te houden.
Afgelopen vrijdag is er nog even vlot bijgerommeld dat ook (particuliere) banken van de lidstaten "geholpen" mogen worden.
Daar hebben Rutte en de Jager bij zitten slapen.
Het gevolg is dat NL een pinautomaat beschikbaar heeft gesteld van 40 miljard (of veel meer) met bijbehorende pinpas en code.
Herman Van Rompuy heeft al aangegeven dat NL en Finland het heen en weer kunnen krijgen en dat er gewoon gelapt moet worden.
http://tinyurl.com/c8gb573
algemene info:
http://www.dagelijks...-van-16-biljoen
Hier waarin leuk uitgelegd wordt w.b. hoeveelheden geld;-) :
http://www.artikel7....evorderden.html
(Tekst komt van een andere site)
Vanuit DE:
http://xandernieuws....1&tbl_archief=
Verder is er echt heel veel te vinden w.b. het ESM en het weggeven van bevoegdheden aan de EU.
Gek genoeg wordt er amper op gereageerd vanuit de traditionele media.
Het gaat wel over heel veel NL geld en het kan ook zomaar zijn dat straks de pensioenpotten leeg zijn.
Wie er dan in NL aan de macht is doet er feitelijk niet meer zo toe.
Doemdenken ?
Ik weet het niet maar ik word niet gerustgesteld door de informatie die nu beschikbaar is.
Er is niemand die mij uit kan leggen waarom wij als NL burger Spaanse (particuliere) banken zouden moeten helpen.
@Presiozo
Van die "export" is 70% doorvoer.
Rotterdam is de enige diepe haven aan de Noordzee dus die schepen blijven komen.
Onze unieke ligging t.o.v. DE met rivieren, betuwelijn en wegen zorgen er voor dat dat gewoon door gaat, daar heb je geen Euro voor nodig.
NL hoeft ook niet uit de Euro, je kunt ook de wanbetalers uit de EU gooien
edit 3e link is aangepast