Heer Smart,
n.a.v. uw verzoek vakantie tips het volgende.
Ik begrijp dat u naar Kroatië gaat, wat was het, Rovinj ?
Met het in DE rijden ga ik u niet lastig vallen, want bekend.
Tunnels Oosterijk vast ook.
Rustig aan en op tijd de zonnebril af, HAHA!
Hou w.b reistijd even aan dat je gerust een uur stil staat voor de grens met Slovenie (rond ca 12.00-13.00) vanwege vignet en meer.
Daarna kun je weer doorrossen op prima wegen.
Prima koffie bij de weg restaurants, een keten, ben de naam even vergeten.
Bij Koper aan de grens met Kroatië ben je echt de lul als je daar in de middag komt.
Je komt van snelweg op een 2 baans binnenweg, die ook nog eens stijl omhoog gaat.
File van 15km in de hitte en bergop.
Zorg dat je dat vóór 12.00-14.00 gehad hebt, dan valt het mee.
In Kroatië kun je gewoon de tolweg pakken, je kunt afrekenen met je pinpas.
De lokale munt ga je ter plekke trekken, denk wel aan transactiekosten.
Euro's hebben ze er niet.
Bij het toeren in het binnenland is alles 50% goedkoper, buiten benzine.
Taal Duits, Italiaans, Engels, balkan
Het locaal gebrouwen Bavaria (NL) is goed te hebben.
Alle tips hierboven zijn slechts persoonlijke ervaringen van vorig jaar.
Er zijn DieHard Kroatië/Slovenie gasten met meer en andere tips.
Suc6
.