Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Er is niet echt een impasse. OH boekjes zijn voor de fabrikant en klant de leidraad, punt. Afwijken van die intervallen doe je op eigen risico. KiaMNL heeft EXTRA oliebeurten TOEGEVOEGD aan het fabrieks OH schema van bijv. de SP3. Dit onder het mom dat 75% van de klanten toch maar 15000km per jaar rijdt. De MEERRIJDERS mogen en kunnen hier van afwijken en doen dat in overeenstemming met de dealer. (al dan niet schriftelijk) Dan denk je al gauw dat je een hele piet bent en een enorme besparing hebt gehaald en heel eco bezig bent maar je houd je feitelijk enkel en alleen aan de fabrieks intervallen. De dealer kan doen alsof zijn neus bloed, het staat nl. niet in het systeem.
  2. Even puntjes op de i. Er mag NIET afgeweken worden van de in het OH boekje staande intervallen. bigmac moet dus gewoon zijn olie wisselen op 15000km. Bij Rio's en SP3's zijn er in NL als enige EU land EXTRA oliebeurten tussen gefrommeld. Geen dealer die die zal willen missen, want zo staat het toch ook op de stickers en in het systeem ?
  3. jecarwrap en anderen welkom. LEUK !! idd zoals smart zegt , hoe gaat het bij de randjes w.b snijden en meer. Maar dat het kan is geweldig. Ik hoop niet alleen mat. @Remko.me, yep op zo'n witte zijn zwart-matte dingen weer leuk.
  4. Dat kan zijn maar er zijn dealers die nog steeds het MijnKia systeem aanhouden. De stickers kunnen nu wel vervangen zijn, maar als het systeem nog steeds aan geeft dat bij 15000 km de klant binnen moet komen schiet dat niet op. Dit krijgen we waarschijnlijk nooit op rit, ook niet als KCG omdat er duistere krachten ( dealer-organisatie?) tegen werken. Als merk kun je je dan nog zo groen profileren, feit blijft dat er onnodig olie en geld van klanten wordt verspild. Slechte zaak..
  5. @hvanschie: je hoeft die binnenspiegel iig niet te poetsen met steeds een verse
  6. bigwade

    Dynamics logo

    http://www.kiaclub.nl/topic/8209-kia-rio-cp-super-pack/page__view__findpost__p__72362
  7. Volgens mij hoef je deze poll niet meer door te laten lopen. Het is duidelijk dat Kia's van het 1e half jaar met 2009 kaarten rijden en Kia's van het 2e half jaar met die van Q3. Als Kia (maar ook Hyundai, dat is 1 pot nat in dit geval, en ik begrijp Hellraver in deze dan ook niet) nou maar eens doet wat het moet doen, dus 2011 auto's die laatste kaart van Q3 2010 gratis installeren dan is het probleem opgelost, toch ? Mocht Kia (en Hyundai) blijven volharden in een vorm van betaalversie voor 2011 auto's dan vrees ik een niet te onderschatten imago schade. Het gaat nergens over, over hoeveel navi's in 2011 verkochte Ka's praten we eigenlijk ? 50? 100 ? 500? 1000?
  8. Nee hoor ik heb wel eens een inruilertje gehad. . Ik weet ook niet of vervangend vervoer in de garantievoorwaarden zitten igv roest. Het hangt een beetje van de dealer af...
  9. Verhouding lurker/lid is nog steeds 3:1 Daarnaast zijn van die 5200 leden er maar 30-40 actief. w.b.marketing en aantallen is hier voor 3e partijen geen peil en dus geen plan op te trekken......
  10. Hou toch op man......HAHA! Die dealer dingen zien er zooooooooo cheap uit, yak.. btw bij mijn werkhuisbaasbuum hadden ze dat eco logo met een schroevendraaier "gedemonteerd" Over de schade wordt nog gesproken. Meijewetering Utrecht maar links of rechts laten liggen........stom werkplaatsvolk..
  11. Alleen die radio aan zonder sleutel kende ik nog niet (+ dat repeat/random gedoe radio wat ik nooit gebruik) Dat van die spiegel is belangrijk want dat komt het zicht naar achteren ten goede icm een fijne zitpositie. Birdfeedertje had hier ergens in mrt. voor zijn ceed dezelfde oplossing en toen had ik pas door dat dat bij de sp3 hetzelfde was. Leuke draad !
  12. Vinden we leuk Welkom. Beeld ?
  13. bigwade

    Start / Stop systeem

    Vastgeroest of niet, na RUIM een jaar staat de wijn er nog steeds. Niemand op dit forum kan een 10% besparing aantonen, werkelijk niemand, punt. Het werkt dus gewoon niet. Die peperdure accu mag je na 2 jr helemaal zelf gaan betalen want dan zit die niet meer in de garantie. Dan moet je toch een hoop start/stopjes hebben gehad om dat te kunnen bekostigen. NB buurman huisbaas haalde die 1:18 (volgens zeggen en getankt) juist ZONDER dat ss systeem..... grtz!
  14. Echte Xenos verlichting. Je kunt er ook mee gooien, naar een koets bijv.
  15. Lontverlichting....... Die had ik ook wel gewild.
  16. Ik neem aan dat je bij deze dealer melding hebt gedaan van de fout in hun OH systeem ?? (aantoonbaar met boekje)
  17. bigwade

    TROTS!

    Ben ik het helemaal mee eens. Car wrapping heet het en je kunt er vet leuke dingen mee doen.....
  18. bigwade

    Velgen sportage 3

    Rick voor de winter zijn "ballon" banden het beste en dus een kleinere velg dan een 18" 16 of 17" is oké
  19. Dat krijg je nou met impuls aankopen......
  20. kijk ook eens hier http://www.kiaclub.nl/forum/59-kiaclub-cafe/ daar horen dit soort berichten
  21. Veel japanse en koreaanse autobouwers gaan er nog steeds van uit dat 100-120 op max koppel gereden moet worden en dus 3000-3500tpm
  22. Als dit ook de Kia versie zou zijn en deze wordt gratis aan 2011 auto's uitgeleverd, is dan het probleem opgelost ? (even afgezien dat Q3-2010 voor Kia kennelijk het max haalbare is )
  23. bigwade

    Verbruik Rio 2011

    Tja pisbak bijvoorbeeld, stáát zo onaardig, toch ?
  24. bigwade

    Verbruik Rio 2011

    Mijn huisbaas van werk heeft ook zo'n witte prachtkar en kwam getankt uit op 1:18 Het kan dus.
  25. Welkom hier, en laat zien dat ding in al zijn glorie
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...