Nou, hier dan..
Ik heb nergens gelezen dat smetjesmee een sleurhut achter zijn tuut gaat hangen.
Daarnaast is het een diesel die het prettigst loopt als hij warm is.
Met een beetje wisselende snelheden 100-110-120-(130 later) is zo'n trip helemaal goed.
Zeker met de airco aan en een heuveltje op en af vind die auto dat heerlijk en jij zelf waarschijnlijk ook.
De kans dat je die 1300km op het zelfde toerental blijft rijden is sowieso al NUL.
Ik heb eigenlijk nooit 1 van mijn auto's echt "ingereden" maar normaal gebruikt.
Mijn Chevy heeft dat 273000 km zonder problemen op LPG gedaan zonder echt olieverbruik en mijn vorige SP2 idem en was één van de zuinigste op dit forum.
Met de huidige auto (SP3 2.0L-B-AUT) haal ik op de snelweg 1:13 als dat moet en ook hier geen enkel olie verbruik.
Ik heb vanaf dag 1 de cruisecontrol aan gehad en heb nergens last van.
Je kunt hier immers ook niet uren hetzelfde rijden in dit volle land.
Met de automaat komt de motor dan ook niet boven de 2500 toeren.
De diesel heeft een 6 bak en ook die zal amper boven de 2000-2500 toeren komen en je traject
zal incl. stops echt voldoende afwisseling hebben.
Ik zeg DOEN, je vakantie krijgt een extra dimensie
O ja, eigenlijk was het hier al klaar
http://www.kiaclub.nl/topic/6603-is-het-verstandig-om-met-een-splinternieuwe-wagen-op-reis-te-vertrekken/page__view__findpost__p__56334