Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag vanuit Luxemburg gekomen en heb de gehele weg tussen de 120 en 150 gereden en nog even een paar tellen door de 200 gereden en de bc geeft nu we thuis zijn aan 6,9 l op 100 km over een stuk van 370 km. Valt mij 100% mee.

Zat tot op heden op 6,5 op de bc want aan de pomp hou ik niet bij. Hebben nu 12000 km gereden.

• Like 2
Geplaatst

Gepost Vandaag , 01:42

Vandaag vanuit Luxemburg gekomen en heb de gehele weg tussen de 120 en 150 gereden en nog even een paar tellen door de 200 gereden en de bc geeft nu we thuis zijn aan 6,9 l op 100 km over een stuk van 370 km. Valt mij 100% mee.
Zat tot op heden op 6,5 op de bc want aan de pomp hou ik niet bij. Hebben nu 12000 km gereden. 
Wie zijn ogen niet gebruikt, moet zijn portemonnee gebruiken.

Was dit met de SW of met de Rio?

• 1 maand later...
Geplaatst

Vandaag getankt met een dagteller stand van 430 km. Een verbruik van 1 op 18,03! Voornamelijk snelweg met veel 100 km/u. Wel continue de climate control aan gehad.

Het is trouwens een 1.6 GDI, geen diesel :-) .

Geplaatst

Even ter info. Het is niet alleen bij KIA dat de wagens meer gebruiken dan fabrieksopgave. Er zijn op het internet genoeg artikelen te vinden mbt onderwerp.

Hier 1 van de velen:

Zuinige auto's verbruiken 45% te veel

Omdat KIA niet de enige is is het helaas pindakaas mbt een rechtzaak, geld terug etc.

Geplaatst

Ik ga over anderhalve week naar zuid frankrijk bijna 1200 km volgens de navigatie.

Dan zal ik alles is opschrijven over het gebruik.

We rijden met 4 personen en bagage en gaan het in 1 dag rijden.

Ik zal het posten zodra ik gelegenheid heb in frankrijk.

Ben ook zeer benieuwd want ook ik vind het erg tegen vallen dat verbruik.

Ook zal ik mijn 225/45/17 banden op 2,5bar zetten.

Of heeft iemand een beter idee over de bandenspanning????

Geplaatst

Tot 90-100 km/h gaat het goed, daarboven gaat het heel hard met slurpen.

Zeker met 4 m/v en bagage en het gegeven dat je die 1200km in 1 dag wilt doen.

Dat worden snelheden van minstens 130-140 en dan loopt de meter gewoon; feit.

Geplaatst

ik weet het niet je rijd wel contant die snelheid.

Niet steeds optrekken en remmen dus lijkt me wel mee vallen dat verbuik en constant cruisecontrol.

Geplaatst

Boven de 90-100 gaat de luchtweerstand nogal roet in het eten gooien.

Doe er wat langer over en ga 2x uit eten, dat idee :wink:

• 1 maand later...
Geplaatst

We zijn recent met onze KIA Cee'd (5 personen  +  caravan (1100Kg) op vakantie geweest

Een tripje van z'n 1150Km (richting Bordeaux) via tolwegen.

De tolwegen gaan ook over heuvel bergachtig gebied.

Het verbruik kwam bij ons op 10,2/100Km uit,ik heb z'n 100Km/u aan proberen te houden,(incl airco)

Kon over het algemeen in de 5/6de versnelling rijden, en moest een enkele keer terug naar de 4de

als een trucker mij dreigde in te halen als het erg bergop ging.

Ik ben over het verbruik gewoon tevreden.

Ook heb ik geen last van het "constand"bijsturen op snelwegen ( zie forum) ,ook niet zonder caravan.

Ben tot heden zeer tevreden over onze Cee'd met nu 6700Km op de teller.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Het verbruik op korte stukjes zit na 7000km op 1op 13.3. Nu we terug zijn van de vakantie ben ik wel teleurgesteld over het verbruik op de autobahn. Gemiddeld 150/160 op te teller, cruisecontrol erop, met 2 volwassenen, 2 pubers en de achterbak vol bagage, kwam ik uit op een verbruik van 1 op 10.2. Ik kan zeggen dat het geen zuinige motor is. De vorige auto's, 4x een nieuwe Focus waren een stuk zuiniger (1op12.5 tot 1op 13 met een zelfde rijstijl. De motor heeft deze snelheden nodig om op de stijgingen niet terug te vallen in snelheid. Het koppel ligt te hoog in de toeren in vergelijking met de Ford motoren.

Geplaatst

Het verbruik op korte stukjes zit na 7000km op 1op 13.3. Nu we terug zijn van de vakantie ben ik wel teleurgesteld over het verbruik op de autobahn. Gemiddeld 150/160 op te teller, cruisecontrol erop, met 2 volwassenen, 2 pubers en de achterbak vol bagage, kwam ik uit op een verbruik van 1 op 10.2. Ik kan zeggen dat het geen zuinige motor is. De vorige auto's, 4x een nieuwe Focus waren een stuk zuiniger (1op12.5 tot 1op 13 met een zelfde rijstijl. De motor heeft deze snelheden nodig om op de stijgingen niet terug te vallen in snelheid. Het koppel ligt te hoog in de toeren in vergelijking met de Ford motoren.

Kan beter inderdaad, wij hebben er nu 17000km op staan en halen bij die snelheden 1 op 12 / 1op 13. Het koppel had je kunnen weten :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Met de Cee'd en bagagewagen naar Spanje gereden. Gemiddeld ingestelde Tomtom cruisecontrol snelheid 106 km p.u.

Verbruik over 3.400 km 7,7 liter per 100 km. Het merendeel van de trip hield de cc in de 6e versnelling de snelheid constant aan.

Steile heuvels en bergen in zijn 5 en af en toe terug schakelen naar zijn 4.

Je merkt dat de auto geen turbo heeft en dat het koppel hoog zit. Toch houdt de cc de cruisesnelheid heel lang vast.

Op tijd schakelen en je valt niet weg. Berg op is het verbruik vanzelfsprekend erg hoog.

Mijn vorige auto met 1.2 100pk turbo had op het exact gelijke traject een veel hoger verbruik dan de Cee'd.

Ik ben tevreden met het verbruik en de rijeigenschappen met de bagagewagen.

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Zou de verbruiksmeter op de Ceed te ijken zijn?

De mijne geeft 10% te weinig aan. Het verbruik aan de pomp is dus 10% meer dan wat de boordcomputer aangeeft.

Nu weet ik niet in hoeverre ik er van op aan kan dat mijn tank niet bijna leeg is als de computer zegt dat er nog voor 100 km in zit.

Geplaatst

Mijn ervaring met de Picanto is dat je op de brandstofmeter af kunt gaan; als bij mij het lichtje aan gaat zit er bij mij nog ca. 5l in de tank, bij een Cee'd is de tank groter neem ik aan, dus misschien is dan "reserve" ook wat groter?

Geplaatst

Ik rijd gemiddel tussen de 6.5 en 7.3 op de boordcomputer. ik merkte wel sinds de eerste beurt dat hij zuiniger is gaan lopen. De garage heeft ook de adaptieve waardes gereset, dit had ik gelezen op een engels forum waardoor de computer weer in de 0 stand staat. waardoor de computer een nieuw progamma gaat kiezen en de auto merkbaar vlotter en zuinig er is als daarvoor. (engels forum, spreken ze over slecht inrijden van de software)

• 3 weken later...
Geplaatst

Vorige week terug gekomen van vakantie. Zo'n 1800 km gereden in totaal. Moet zeggen dat het verbruik op bc me niet is tegen gevallen. Rustig rijdend (ca 125 op cc) op de autobahn zo'n 1 op 15,5 verbruik volgens bc. Laatste 300 km iets dieper het gas in getrapt (160-170) verbruik omhaag naar 1 op 12,5 volgens bc.... Normaal verbruikt de auto dat ook, veel korte afstanden rijden met een sportieve voet. Het verschil in werkelijk verbruik en aangegeven volgens bc boeit me niet zo. Feit blijft dat je toch echt moet tanken als je tank bijna leeg is.... Of dat nu na 400 of na 420 km is...

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Sins mei heb ik mij Kia Cee'd. Inmiddels al 6800 km erop. De 1e 1000 km was 7,2 l /100km Ik heb ook 6.4/100km gereden was vnl snelweg - kwam overeen met hoeveelheid dat ik getankt heb. Nu zit ik op 6.5 l/100 km. Hij rijdt wel het zuinigst als je als snelheid 100 aanhoudt en bij stoplichten. 

Geplaatst

Gemiddeld verbruik van mijn Cee'd SW GDI is 8,3L/110KM na 8700KM.  Op de grote weg kom ik niet boven de 1op 13 uit als ik de normale snelheden op de snelweg aanhoud.

Ga je als een slak gaat rijden met een vaartje van 90-100 dan zakt het verbruik naar 6.7L. Maar dat is niet mijn manier van autorijden...

Ben erg ontevreden over het verbruik omdat ik speciaal heb gekozen voor een zuinige auto. Helaas werkt het start/stop systeem bijna niet door de korte afstanden.

Mijn Ford met Weber carbs erop is zelfs met een verbruik van 1 op 15 nog zuiniger op de grote weg. Dan praat ik over snelheden 120-130.

Geplaatst

Net naar Duitsland geweest ca 460 km gereden (teller totaal ca 7500 km) verbruik was 6,2 l/100 km. Dit komt overeen met hetgeen ik ook weer getankt heb. Snelheden van 100 tot 130.

Geplaatst

Gemiddeld verbruik van mijn Cee'd SW GDI is 8,3L/110KM na 8700KM.  Op de grote weg kom ik niet boven de 1op 13 uit als ik de normale snelheden op de snelweg aanhoud.

Ga je als een slak gaat rijden met een vaartje van 90-100 dan zakt het verbruik naar 6.7L. Maar dat is niet mijn manier van autorijden...

Ben erg ontevreden over het verbruik omdat ik speciaal heb gekozen voor een zuinige auto. Helaas werkt het start/stop systeem bijna niet door de korte afstanden.

Mijn Ford met Weber carbs erop is zelfs met een verbruik van 1 op 15 nog zuiniger op de grote weg. Dan praat ik over snelheden 120-130.

Mijn start/stop systeem doet het het 1e stoplicht nog niet (ca 500 m) maar daarna kan ik hem gewoon gebruiken bij het volgende stoplicht (500 meter verder) dan is de motor blijkbaar warm genoeg. Ik heb een 1.6 SW 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...