The Firefighter Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Dat is handig. Ze lezen zelf mee op dit forum. Weten ze meteen wat je van plan bent.
bigwade Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Dat is handig. Ze lezen zelf mee op dit forum. Weten ze meteen wat je van plan bent. Zal een oppervlakkige scan zijn voor zover ik weet, maar wat is het punt ? Het moet toch opgelost worden ? Laat maar meelezen toch ?
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Dat is handig. Ze lezen zelf mee op dit forum. Weten ze meteen wat je van plan bent. Lijkt me niet zo spannend. Deze scenario zijn ook bij een importeur bekend. Als er een probleem is weten ze dat er brieven wordt geschreven of als het antwoord niet voldoet dat er naar een Vara, Radar en kassa wordt gestapt. Wat bigwade schrijft zou natuurlijk best kunnen dat er per ongeluk auto's voor een ander land hier terecht zijn gekomen. Dat zou een KMNL aan de chasisnummers kunnen achterhalen lijkt mij en dan zou het netjes zijn dat die aankopers een brief krijgen. Tot nu toe tel ik er nog maar drie. Zijn er nog meer??
Venga1 Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Tot nu toe tel ik er nog maar drie. Zijn er nog meer?? Sorry maar persoonlijk vind ik het drie te veel. Sommige geven aan dat het niet erg belangrijk is,maar het kan je in gevaarlijke situaties net redden
bigwade Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Ik ben van 1958 en heb nooit een VSM pakket ( nodig) gehad. Het is een heel ander verhaal als je er vanuit gaat dat dat spul op je nieuwe auto hoort maar niet zit. Oplossen dus.
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Sorry maar persoonlijk vind ik het drie te veel. Sommige geven aan dat het niet erg belangrijk is,maar het kan je in gevaarlijke situaties net redden Begrijp me niet verkeerd want persoonlijk vind ik er al één te veel. Maar als ik nu zie dat 21393 nieuwe Kia's zijn verkocht waarvan misschien wel 10000 nieuwe Rio's zijn verkocht in Nederland. En dan worden er maar drie op het forum gemeld. In deze context bedoelde ik het. Dan zouden er 9997 goed zijn. Anders is er echt een WTF moment als dat niet zo is.
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Dus iedereen op het forum even hill assist testen... werkt het, mond houden de rest even melden en kijken hoeveel het op het forum betreft. Misschien een punt als het niet opgelost wordt door de dealers voor KCG
KCG Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Ja hoor, gooi maar in de groep. Wij zullen dit zeker aankaarten bij KMNL. Eerst maar eens inventariseren.....
Venga1 Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Begrijp me niet verkeerd want persoonlijk vind ik er al één te veel. Maar als ik nu zie dat 21393 nieuwe Kia's zijn verkocht waarvan misschien wel 10000 nieuwe Rio's zijn verkocht in Nederland. En dan worden er maar drie op het forum gemeld. In deze context bedoelde ik het. Dan zouden er 9997 goed zijn. Anders is er echt een WTF moment als dat niet zo is. Ik heb bij mijn werk een helling waar ik elke dag op rij,hier werkt het altijd bij. Ik ben er met de rio naartoe gereden, en daar werkte het niet bij,ik dacht direct aan het ontbreken van Vsm
nineball Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 Hier nog een waarbij het er niet op zit (bevestigd door dealer). Auto op 6 september in ontvangst genomen.
Remko .me Geplaatst 25 September, 2012 Geplaatst 25 September, 2012 als ik nu morgen eerst maar even hill start ga testen, weet ik het ook zeker.. nu maken jullie mij aan het twijfelen :s
Huizebakker Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Hier nog een waarbij het er niet op zit (bevestigd door dealer). Auto op 6 september in ontvangst genomen. De mijne is van 7 september, moet ook maar eens gaan kijken.
Smart Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 VSM? Het kwam mij al bekend voor....dat zijn toch geneesmiddelen? Kijk eens hier!
karelesther Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Gisteren terug gebeld door de Kia dealer omg. Rotterdam die geconstateerd heeft dat het VSM pakket ontbreekt en die zou contact opnemen met Kia Ned, met als antwoord ik moest maar de Kia dealer in Apeldoorn bellen waar de auto vandaan komt, ok, dus vandaag contact gehad met Apeldoorn en die zouden het wederom voorleggen aan KMNL. Maar ook bij ons speelde dit veiligheidspakket een grote rol bij de aankoop en zodoende hebben we dus ook voor de Kia Rio gekozen, nu blijkt dat dit hele pakket er niet op zit en er ook niet meer op te zetten is ( ????? ) we hebben nu een auto die niet aan onze eisen voldoet zoals beloofd is. Ik vind het ook vreemd dat nog niemand iets van KMNL heeft gehoord over een evt oplossing. En hoeveel personen op deze site missen idd het VSM pakket daar ben ik ook benieuwd naar en maak daar een nieuwe topic van. Mvg. karelesther
bigmac Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Ik ben van 1958 en heb nooit een VSM pakket ( nodig) gehad. Als je van de stand van de autoindustrie uit 1976 uitgaat: dan had je ook geen winterbanden, navigatiesysteem, autogordels, alarmknipperlichten, electrische ramen, airco, CD /MP3 spelers, centrale deurvergrendeling, ABS, hoogteverstelbare stoelen, cruisecontrol etc gehad.
Alessandro Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Ik liet dit topic (en dat van de Hill Assistant) al een tijdje links liggen, maar toch maar eens gaan lezen. Als ik het goed heb begrepen moet elke Kia Rio het VSM en HAC pakket hebben. (zie het plaatje van de kia website) Ik het er eigenlijk nog nooit wat van gemerkt. Heb toch al aardig wat steile wegen gereden in zwitserland/italie. Zou zomaar kunnen dat ik het had moeten merken dat het op de auto zit. Hoe kunnen we er nou achter komen of we het VSM en HAC pakket op de auto hebben zitten (zonder direct naar de dealert te gaan)
Presiozo Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Het is natuurlijk geen kwestie van wel of niet nodig. Al ging het om een stemgestuurde achterbank die op en neer gaat. Als je iets is beloofd d.m.v. een folder of mondeling dan moet je dat gewoon krijgen. En als je het niet kan krijgen dan graag iets anders waarmee de gebreken worden gecompenseerd of een auto waar het wel op zit. Als ik een bed verkoop en de klant vervolgens geen hoofdboord krijgt dan staat hij ook in de winkel om dat hoofdboord te eisen.
Presiozo Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Ik liet dit topic (en dat van de Hill Assistant) al een tijdje links liggen, maar toch maar eens gaan lezen. Als ik het goed heb begrepen moet elke Kia Rio het VSM en HAC pakket hebben. (zie het plaatje van de kia website) Ik het er eigenlijk nog nooit wat van gemerkt. Heb toch al aardig wat steile wegen gereden in zwitserland/italie. Zou zomaar kunnen dat ik het had moeten merken dat het op de auto zit. Hoe kunnen we er nou achter komen of we het VSM en HAC pakket op de auto hebben zitten (zonder direct naar de dealert te gaan) Dan toch een steile helling opzoeken die ECHT super steil is. Of een keer flink remmen... 80 - 0 met volle kracht het rempendaal intrappen. dan moet er iemand achter de auto kijken of de remlichten wat raars gaan doen en zou je misschien zelf ook in de auto de alarmlichten aan moeten zien gaan maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker. gister heb ik even een kleine test gedaan van 50-0 maar toen gebeurde er in de auto niks. Dat anti slip gebeuren is denk ik te lastig om te testen en als je het test naar mijn idee ook heel lastig om te voelen of het nou wel of niet werkt.
Alessandro Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Dan toch een steile helling opzoeken die ECHT super steil is. Denk dat dat niet nodig is, het gaat er om dat de auto achteruit rolt als je de rem los laat. Zou bij wijze van spreke al met een verkeers drempel moeten werken als ik het instructieboekje lees.
Presiozo Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 ja, dat denken er meer maar in de praktijk is dat toch even anders
stekun Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Gisteren terug gebeld door de Kia dealer omg. Rotterdam die geconstateerd heeft dat het VSM pakket ontbreekt en die zou contact opnemen met Kia Ned, met als antwoord ik moest maar de Kia dealer in Apeldoorn bellen waar de auto vandaan komt, ok, dus vandaag contact gehad met Apeldoorn en die zouden het wederom voorleggen aan KMNL. Maar ook bij ons speelde dit veiligheidspakket een grote rol bij de aankoop en zodoende hebben we dus ook voor de Kia Rio gekozen, nu blijkt dat dit hele pakket er niet op zit en er ook niet meer op te zetten is ( ????? ) we hebben nu een auto die niet aan onze eisen voldoet zoals beloofd is. Ik vind het ook vreemd dat nog niemand iets van KMNL heeft gehoord over een evt oplossing. En hoeveel personen op deze site missen idd het VSM pakket daar ben ik ook benieuwd naar en maak daar een nieuwe topic van. Mvg. karelesther Je kunt mij toevoegen in een nieuwe topic. Ik heb het vsm pakket niet. Ik heb dit ook officieel bevestigd gekregen van kia motors in Breukelen. Ze zouden mij voor 25/9/12 iets laten horen maar tot op heden nog niets vernomen. Ik wil morgen een brief naar ze gaan schrijven en aangeven dat ik nu heel snel een oplossing wil gr
Remko .me Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Denk dat dat niet nodig is, het gaat er om dat de auto achteruit rolt als je de rem los laat. Zou bij wijze van spreke al met een verkeers drempel moeten werken als ik het instructieboekje lees. Bij mij werkt dat bij een verkeersdrempel niet, tot nu toe nog niet werkend gekregen vandaag haha, morgen weer proberen Komt allemaal vast wel goed!
Venga1 Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Bij mij werkt dat bij een verkeersdrempel niet, tot nu toe nog niet werkend gekregen vandaag haha, morgen weer proberen Komt allemaal vast wel goed! Hoi Remko Jij moet toch wel uit je venga tijd weten waar het wel en niet werkt? Bij de venga werkt dit heel erg goed
wilcot Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Op de demo van mijn dealer werkte het HAC uitstekend. Voor mijn gevoel werkte het net zo goed als in mijn eigen Venga. Het is een kwestie van durven. Auto op de rem aan de berg en zonder de handrem te gebruiken direct naar het gaspedaal en rijden maar. Werkt echt soepel.
Remko .me Geplaatst 26 September, 2012 Geplaatst 26 September, 2012 Hoi Remko Jij moet toch wel uit je venga tijd weten waar het wel en niet werkt? Bij de venga werkt dit heel erg goed Nee absoluut niet zo goed als in de Venga, heb het nog niet opgemerkt. Ik ga morgen ergens heen waar ik zeker weet dat het moet werken. Hier op de dijk werkte het in ieder geval vanmorgen niet
Aanbevolen Berichten