Alessandro Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Antwoord van mijn dealer : "We hebben de melding/klacht door gezet naar Kia. Kia Nederland gaat hier mee aan de slag, want zij kunnen de exacte bouw specificaties boven water halen. Zijn wat meer gevallen bekend met dit probleem, we gaan er mee aan de slag."
Smart Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Weet je wat mij nu opvalt bij de Rio rijders zonder VSM pakket? Dat niemand, maar dan ook niemand reageert op het voorstel van de KCG om dit algemene probleem op te pakken. Waarom dit niet gezamenlijk oppakken en dit voorleggen aan KMNL, dan dit nu individueel op te pakken via de dealer en proberen een bedragje eruit te slepen? Het is natuurlijk ieders goed recht om dit te doen, maar dat er echt niemand is die een reactie geeft, is misschien een gemiste kans. Volgens mij bereik je meer wanneer je je verenigt met dit probleem, dan individueel het gevecht met de dealer aan te gaan. Samen staan we sterker! Daarnaast hebben wij een ingang via KMNL. Aan jullie de keus! Het bovenstaande overigens op persoonlijke titel! 1
bigwade Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Mag ik daar aan toe voegen dat ik het ronduit stuitend vind dat leden aan de gang moeten gaan met noodstops en hellingen van 7-8% of meer om te kijken of het pakket aanwezig is. Dat moet middels je VIN code en bij KiaMNL wel bekend zijn, lijkt me.
snellejelle1985 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Met de neus naar beneden?? Sorry, maar daarmee zal de hill assist nooit mee werken, en een helling hoeft echt niet supersteil te zijn. rij even naar een dijkje, de helling hoeft absoluut niet steil te zijn (tenminste bij mijn Venga werkt het al met een lichte helling) ja t ging niet anders daar. is echt stijl genoeg, maar door verkeersdrukte geen mogelijkheid om me te draaien voor ik daar in reed. kleine hellinkjes ( bv de kandaaldijk via de weg oprijden ) werken niet in elk geval. ik moet het daar op die plek waar ik het verkeerd om getest heb, ook even vooruit testen. als het daar niet werkt zit het er gewoon niet op!
snellejelle1985 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Weet je wat mij nu opvalt bij de Rio rijders zonder VSM pakket? Dat niemand, maar dan ook niemand reageert op het voorstel van de KCG om dit algemene probleem op te pakken. Waarom dit niet gezamenlijk oppakken en dit voorleggen aan KMNL, dan dit nu individueel op te pakken via de dealer en proberen een bedragje eruit te slepen? Het is natuurlijk ieders goed recht om dit te doen, maar dat er echt niemand is die een reactie geeft, is misschien een gemiste kans. Volgens mij bereik je meer wanneer je je verenigt met dit probleem, dan individueel het gevecht met de dealer aan te gaan. Samen staan we sterker! Daarnaast hebben wij een ingang via KMNL. Aan jullie de keus! Het bovenstaande overigens op persoonlijke titel! als dit bij mij het geval is heb ik eerlijk gezegd geen zin om zoiets met meerdere mensen tegelijk op te pakken. ik doe het dan liever zelf allemaal! als je het met meerdere mensen doet is er altijd 1 die alles moet regelen enzo, en om diegene te zijn heb ik al geen zin. tenzij iemand hier het voortouw neemt, dan doe ik wel mee. alleen zoals mij denkt iedereen altijd wel denk ik haha
Smart Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Het is jammer dat je dat zegt snellejelle1985. Iets doen voor een ander wat succesvol kan zijn, geeft toch ook een stuk voldoening, lijkt mij? Zoals al eerder aangegeven en verduidelijkt, leggen wij dit als KCG rechtstreeks voor aan KMNL. In dit geval kun je bijna achterover leunen......
bigwade Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Hé Snelle je hebt een dubbelpost aan je muis hangen. Even w.b. dat pakket. Dat moet je uiteraard eerst met je dealer overleggen. Maar als er meerdere mensen hetzelfde hebben en er met hun dealers niet direct uitkomen zie het "u bent de eerste" syndroom, dan is het goed dat er een KCG is om het probleem te kennen en aan te kaarten via mail oid.
Specialmade Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 @snellejelle1985, Of je doet je naam eer aan en leest verschrikkelijk snel of je leest het bericht niet goed. Dat je zelf geen zin hebt om alles te regelen kan ik goed begrijpen. Da's ook veel werk. Maar er wordt aangeboden om de klachten te "bundelen" zodat de KCG dit kan voorleggen aan KMNL. Dan wordt alles voor je geregeld. En zoals al in de voorgaande tekst staat: "Daarnaast hebben wij een ingang via KMNL" Grtz Specialmade.
snellejelle1985 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 hmmm ik ben snel met lezen ja maar schijnbaar niet met begrijpend lezen haha. ik ga nog 1x alles GOED testen, werkt het niet, dan ga ik eerst na mij eigen dealer kijken wat we er aan gaan doen en daarna ga ik alles precies tot in de puntjes aan KCG voorleggen. dit wordt vervolgd!
snellejelle1985 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 en die dubbel post komt omdat het soms gewoon net lijkt alsof je post niet gepakt heeft, en dan druk je nog eens en dan staan er ineens twee....
stekun Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Weet je wat mij nu opvalt bij de Rio rijders zonder VSM pakket? Dat niemand, maar dan ook niemand reageert op het voorstel van de KCG om dit algemene probleem op te pakken. Waarom dit niet gezamenlijk oppakken en dit voorleggen aan KMNL, dan dit nu individueel op te pakken via de dealer en proberen een bedragje eruit te slepen? Het is natuurlijk ieders goed recht om dit te doen, maar dat er echt niemand is die een reactie geeft, is misschien een gemiste kans. Volgens mij bereik je meer wanneer je je verenigt met dit probleem, dan individueel het gevecht met de dealer aan te gaan. Samen staan we sterker! Daarnaast hebben wij een ingang via KMNL. Aan jullie de keus! Het bovenstaande overigens op persoonlijke titel! ik heb me wel aangemeld om dit gezamelijk op te pakken.
Marsjel Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Ik heb mijn Rio sinds 26 september, en blijkt ook inderdaad geen HAC op te zitten. Of dit ook het hele VSM pakket betreft weet ik niet,.. gisteren met de coordinator customer services gesproken en ging mijn klacht verder behandelen.. en komen hier in de week van 15 oktober bij mij op terug (ivm gegevens opvragen bij dealer.. enz) en zouden dan kijken naar een passende oplossing.. ik heb ze ook aangegeven dat een passende oplossing geen financiele compensatie is.. Ik heb namelijk een auto besteld met (HAC / VSM pakket) en wil gewoon een auto met die optie erop, conform afspraak. Uiteindelijk is zo'n compensatie van bijvoorbeeld 400 euro niets waard.. want de functie krijg ik er niet mee op mijn auto. Montage achteraf is niet mogelijk, dus dan maar vervangende auto? en hoe ze dat regelen is mij een zorg. Gezamelijk oppakken is misschien ook nog niet zo verkeerd. Hoe zit dat met die ingangen dan eigenlijk vanuit hier bij KMNL? Lees het hier vaker sinds ik aangemeld ben op het forum.. maar ken de historie nog niet zo goed? Wel zeker een leuk forum trouwens!
christian-h Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Door dit topic ben ik ook gaan twijfelen. Gisteren voor de zekerheid even een willekeurige parkeergarage ingereden en HAC getest. Gelukkig deed hij het perfect. Mijn auto is van levering december 2011.
Huizebakker Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Het is jammer dat je dat zegt snellejelle1985. Iets doen voor een ander wat succesvol kan zijn, geeft toch ook een stuk voldoening, lijkt mij? Zoals al eerder aangegeven en verduidelijkt, leggen wij dit als KCG rechtstreeks voor aan KMNL. In dit geval kun je bijna achterover leunen...... Het een moet het andere niet uitsluiten. Iedereen moet (lees dringend advies) z.s.m. schriftelijk (mail of aangetekend), persoonlijk zijn eigen verkoper (KIA Dealer!) in gebreke stellen voor het niet conform specificaties afleveren van zijn auto!!!!!! Hierin geef je de dealer 4 weken de tijd om het het geleverde alsnog volgens specificaties uit te voeren. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op een betere schadevergoeding, zoals bijvoorbeeld een compleet nieuwe auto. Tevens is deze correspondentie de basis voor eventuele gerechtelijke stappen, mochten de geboden oplossingen beneden alle peil blijven. Eventuele collectieve initiatieven richting de dealer via de KMNL zijn prima en zullen misschien een tot een soepelere opstelling van de Importeur richting Dealer leiden. Dit kan weer leiden tot een soepelere, snellere en gunstigere afwikkeling van Dealer richting Klant. Overeenkomst is tussen klant en dealer !!!! Dus dit is altijd de hoofdlijn ! Ik heb dit nu ongeveer 4 x aangehaald, nu post ik er niets meer over.
Marsjel Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Het een moet het andere niet uitsluiten. Iedereen moet (lees dringend advies) z.s.m. schriftelijk (mail of aangetekend), persoonlijk zijn eigen verkoper (KIA Dealer!) in gebreke stellen voor het niet conform specificaties afleveren van zijn auto!!!!!! Hierin geef je de dealer 4 weken de tijd om het het geleverde alsnog volgens specificaties uit te voeren. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op een betere schadevergoeding, zoals bijvoorbeeld een compleet nieuwe auto. Tevens is deze correspondentie de basis voor eventuele gerechtelijke stappen, mochten de geboden oplossingen beneden alle peil blijven. Eventuele collectieve initiatieven richting de dealer via de KMNL zijn prima en zullen misschien een tot een soepelere opstelling van de Importeur richting Dealer leiden. Dit kan weer leiden tot een soepelere, snellere en gunstigere afwikkeling van Dealer richting Klant. Overeenkomst is tussen klant en dealer !!!! Dus dit is altijd de hoofdlijn ! Ik heb dit nu ongeveer 4 x aangehaald, nu post ik er niets meer over. Om het geleverde alsnog volgens specificaties uit te voeren kan niet, dus het moet al een nieuwe auto worden, maar met ontbreken HAC ontbreekt ten alle tijden het VSM pakket..?
karelesther Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Het een moet het andere niet uitsluiten. Iedereen moet (lees dringend advies) z.s.m. schriftelijk (mail of aangetekend), persoonlijk zijn eigen verkoper (KIA Dealer!) in gebreke stellen voor het niet conform specificaties afleveren van zijn auto!!!!!! Hierin geef je de dealer 4 weken de tijd om het het geleverde alsnog volgens specificaties uit te voeren. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans op een betere schadevergoeding, zoals bijvoorbeeld een compleet nieuwe auto. Tevens is deze correspondentie de basis voor eventuele gerechtelijke stappen, mochten de geboden oplossingen beneden alle peil blijven. Eventuele collectieve initiatieven richting de dealer via de KMNL zijn prima en zullen misschien een tot een soepelere opstelling van de Importeur richting Dealer leiden. Dit kan weer leiden tot een soepelere, snellere en gunstigere afwikkeling van Dealer richting Klant. Overeenkomst is tussen klant en dealer !!!! Dus dit is altijd de hoofdlijn ! Ik heb dit nu ongeveer 4 x aangehaald, nu post ik er niets meer over. Bedankt en gelijk gedaan.
KCG Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Bedankt voor jullie bijdragen. Het klopt dat de overeenkomst is gesloten tussen klant en dealer. Dit hoort ook de lijn te zijn om in eerste instantie je beklag te doen bij de dealer i.v.m. ontbreken van het VSM-pakket. Indien dit niet leidt tot een bevredigende oplossing, zie hieronder. De te bewandelen weg is dus: 1. dealer aanspreken op ontbreken VSM pakket 2. gezamenlijk met dealer vaststellen dat het VSM pakket er niet op zit, conform technische specificaties vooraf 3. dealer in gebreke stellen (liefst schriftelijk en aangetekend), reactietermijn stellen op een redelijke termijn van 4 weken 4. voorleggen aan KCG of zelf juridische stappen ondernemen richting dealer Voorleggen aan de KCG maakt het mogelijk om als grote groep je standpunt kenbaar te maken bij de directie van KMNL.
Huizebakker Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Om het geleverde alsnog volgens specificaties uit te voeren kan niet, dus het moet al een nieuwe auto worden, maar met ontbreken HAC ontbreekt ten alle tijden het VSM pakket..? Klopt, dit heeft betrekking op de uiteindelijke oplossing die geboden wordt. Is deze niet naar tevredenheid dan zul je als klant stappen moeten ondernemen richting je dealer. Bij deze stappen heb je een schriftelijke ingebrekestelling nodig en de dealer moet de kans hebben gehad zijn "fout" te herstellen door alsnog dit pakket te monteren (is dus niet mogelijk) of door een acceptabel alternatief te bieden. Acceptabel is voor ieder anders, de een wil een nieuwe auto, de ander is blij met een versterker en een kleine beurt voor de halve prijs. Het zou denk ik zelfs mogelijk moeten zijn om de koop ongedaan te maken als de leverancier geen "passend" alternatief kan bieden. Voor sommige mensen is het VSM pakket een vereist onderdeel, zij wilden dit per se in hun auto hebben. Als er dan geen andere (al dan niet nieuwe) auto aangeboden wordt dan blijft de dealer in gebreke. Let wel, als de auto bijvoorbeeld al een jaar oud is kun je natuurlijk geen gratis nieuwe auto verwachten of alsnog de koop ongedaan maken. Het gebrek kan betiteld worden als een verborgen gebrek, je ziet hoe moeilijk het is om vast te stellen of het er wel of niet opzit. Daarom kun je hier best later op terugkomen. Tevens heeft de dealer hierin ook een plicht. Als er via Vin nummers vastgesteld kan worden bij wie het ontbreekt, dan zouden zij deze mensen moeten informeren! Zij zijn op de hoogte dat er auto's zijn waar dit ontbreekt. Het betreffen onderdelen van de veiligheid, weliswaar extra opties, maar er kunnen zich situaties voordoen waarin dit een groot verschil geeft. Let wel, als je met een vergoeding akkoord gaat (dus geen andere auto), ben je zelf ook verplicht bij verkoop te melden dat deze opties ontbreken. Het betreft een standaard optie, dus de koper mag er van uit gaan dat dit er op zit. Als het ontbreken van deze optie bij jou bekend is (en als je een vergoeding hebt gekregen is dat aantoonbaar zo!) dan kan de koper jou weer aansprakelijk stellen voor verborgen gebreken.
stekun Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 4. voorleggen aan KCG of zelf juridische stappen ondernemen richting dealer Voorleggen aan de KCG maakt het mogelijk om als grote groep je standpunt kenbaar te maken bij de directie van KMNL. Hoe doe ik dat? want de andere 3 stappen zijn reeds gemaakt..
snellejelle1985 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Ik heb het zojuist in een laad kuil voor vrachtwagens geprobeerd en het werkt niet. Meteen de dealer weer gebeld. De dealer was na mijn telefoontje van gisteren meteen gaan rondbellen en dergelijke, dus hij zag nu dat het probleem best van grote omvang was en dat het indedaad niet te herstellen is door het systeem achteraf in te bouwen. We gaan dus zo snel mogelijk om de tafel zitten, en KIA Nederland zou met een passende oplossing moeten komen. Op dit moment is hij telefonisch aan het overleggen met KIA NL dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Met 100 euro laat ik me in ieder geval niet afschepen. De auto is trouwens pas 3 weken oud en heeft pas 1000 kilometer op de teller. Is dus nét ingereden. Wie weet kunnen we hem omruilen voor een nieuwe auto, we zullen zien.... Als me dit allemaal niet gaat bevallen, ga ik er in ieder geval meer werk van maken. Eerst even afwachten
Marsjel Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Ik heb het zojuist in een laad kuil voor vrachtwagens geprobeerd en het werkt niet. Meteen de dealer weer gebeld. De dealer was na mijn telefoontje van gisteren meteen gaan rondbellen en dergelijke, dus hij zag nu dat het probleem best van grote omvang was en dat het indedaad niet te herstellen is door het systeem achteraf in te bouwen. We gaan dus zo snel mogelijk om de tafel zitten, en KIA Nederland zou met een passende oplossing moeten komen. Op dit moment is hij telefonisch aan het overleggen met KIA NL dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Met 100 euro laat ik me in ieder geval niet afschepen. De auto is trouwens pas 3 weken oud en heeft pas 1000 kilometer op de teller. Is dus nét ingereden. Wie weet kunnen we hem omruilen voor een nieuwe auto, we zullen zien.... Als me dit allemaal niet gaat bevallen, ga ik er in ieder geval meer werk van maken. Eerst even afwachten Bij mij zelfde verhaal.. auto is nu 2 weken oud (vanaf 26 sept). en ongeveer 600 km gereden.. ik heb mijn rechtsbijstand al geinformeerd en ga ook de dealer alvast in gebreke stellen.. wel informeer ik de dealer dat dit op het moment puur ter formaliteit dient, wanneer KIA NL namelijk met inderdaad een passende oplossing komt (Lees: Vervangende auto). Een passende oplossing financieel gezien vind ik namelijk niet passend.. ik wil gewoon een auto met de basisveiligheids uitrusting erop, zoals de koopovereenkomst ook opgemaakt is. Wanneer Kia niet met een passend voorstel komt dan gaat natuurlijk de rechtsbijstand erop, en zal ik ook contact opnemen met de dealer om te kijken naar een passende oplossing en moeten zij dat maar verder regelen met KIA NL. Ben ook benieuwd wanneer dit door KCG voorgelegd wordt, wat daar als oplossing uit naar voren komt. Een compensatie van bijv. 400 euro voor iedere Kia Rio rijder vind ik namelijk maar een slappe compensatie, zal tevens het merk geen goeds aan doen? of het wordt een gevalletje "Radar"
bigmac Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Een compensatie van bijv. 400 euro voor iedere Kia Rio rijder vind ik namelijk maar een slappe compensatie Wat zou je dan wél een gepaste compensatie vinden (financieel gezien). Vergoeding van 1000 euro wel afdoende? Niet tegengesproken dat het er gewoon op had moeten zitten, blijft het wel een optie waar je in je dagelijks gebruik van de Rio niet door gehinderd wordt. Je merkt in normaal gebruik niet dat het er wel of niet is, maar dat geldt voor meer opties die je toch niet wilt missen. Maar dat maakt (volgens mij) wel dat het moeilijker wordt om er een nieuwe auto voor te kunnen verlangen zonder bijbetaling.
blackviper Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Ben benieuwd of iemand zijn rechtsbijstand ook eens iets nuttigs voor elkaar krijgt.. Wel de juiste module hiervoor?
Marsjel Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Wat zou je dan wél een gepaste compensatie vinden (financieel gezien). Vergoeding van 1000 euro wel afdoende? Niet tegengesproken dat het er gewoon op had moeten zitten, blijft het wel een optie waar je in je dagelijks gebruik van de Rio niet door gehinderd wordt. Je merkt in normaal gebruik niet dat het er wel of niet is, maar dat geldt voor meer opties die je toch niet wilt missen. Maar dat maakt (volgens mij) wel dat het moeilijker wordt om er een nieuwe auto voor te kunnen verlangen zonder bijbetaling. Uberhaupt zou ik geen financiele compensatie willen, ik wil de uitrusting gewoon erop hebben. Ook gezien het "gemak" van hillassist, als je erop kan rekenen kan het in veel gevallen wel makkelijker zijn bij het mogelijk terug kunnen rollen van de auto, dus mis je het wel degelijk. Anders bijvoorbeeld met ESS, dat merk je zelf niet of je lampen signaal afgeven of niet. Ook wanneer je regelmatig in heuvelachtiger gebied bent (bijv. duitsland) mis je het wel degelijk. En een basisuitrusting die ontbreekt moet er m.i. gewoon opzitten. dat zou uberhaupt niet ter discussie moeten staan. Dus heb je gewoon een fabricage fout en is dat niet het probleem van de klant.
snellejelle1985 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Geplaatst 5 Oktober, 2012 Ik heb het zojuist in een laad kuil voor vrachtwagens geprobeerd en het werkt niet. Meteen de dealer weer gebeld. De dealer was na mijn telefoontje van gisteren meteen gaan rondbellen en dergelijke, dus hij zag nu dat het probleem best van grote omvang was en dat het indedaad niet te herstellen is door het systeem achteraf in te bouwen. We gaan dus zo snel mogelijk om de tafel zitten, en KIA Nederland zou met een passende oplossing moeten komen. Op dit moment is hij telefonisch aan het overleggen met KIA NL dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Met 100 euro laat ik me in ieder geval niet afschepen. De auto is trouwens pas 3 weken oud en heeft pas 1000 kilometer op de teller. Is dus nét ingereden. Wie weet kunnen we hem omruilen voor een nieuwe auto, we zullen zien.... Als me dit allemaal niet gaat bevallen, ga ik er in ieder geval meer werk van maken. Eerst even afwachten Zojuist telefoon terug gehad. De dealer gaat nu alles langs de officiële weg via KIA NL regelen. Hem is verzocht alles duidelijk schriftelijk (email) uit te leggen en dan hoort hij volgende week meer. Ik wordt natuurlijk telefonisch op de hoogte gehouden. Dus ik wacht dit allemaal even af. ondertussen blijf ik hier lezen wat er bij anderen gebeurd en hou ik jullie op de hoogt van wat er bij ons allemaal gebeurd.
Aanbevolen Berichten