deroos Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Pas de update voor de automaat uitgevoerd door de dealer .grote verbetering. Schakelt niet meer te pas en te onpas terug en schakelt ook eerder op. Prima ! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Wat voor update is dat...? Heb ik iets gemist...? Is er iets meer over te vertellen? Ben erg benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Ik heb in het weekend gelezen over een update voor i35 met automaat. Update is software verbetering voor het snel terugschakelen op lichte verhoging op rijksweg ook in samenwerking met cruisecontrol. Door deze post van deroos heb ik even een mailtje naar m'n dealer gestuurd en wacht bericht even af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deroos Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 (edited) Mijn dealer wist dat ik me ergerde aan het veel te snel terugschakelen bij een lichte helling op de snelweg etc. Ongevraagd (klasse van auto romme in etten-leur !) nam de werkplaatschef kontakt met me op, met de boodschap : er is een update voor de automaat.komt u even langs dan zullen we de software even voor u updaten. Zonder kosten uiteraard. En het is een hele verbeterin. Mijn dealer wist dat ik me ergerde aan het veel te snel terugschakelen bij een lichte helling op de snelweg etc. Ongevraagd (klasse van auto romme in etten-leur !) nam de werkplaatschef kontakt met me op, met de boodschap : er is een update voor de automaat.komt u even langs dan zullen we de software voor u updaten. Zonder kosten uiteraard. En het is een hele verbetering. Edited January 30, 2013 by deroos 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vand.m Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Eerder had ik ook hierover geklaagd. Ik ben dus blij dat er wat aan te doen is. Bedankt voor de info. http://www.kiaclub.nl/topic/6219-soepel-opschakelen/page__st__80 Groet, vand.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Bravo voor deze dealer. Ik heb (twee jaar geleden voor mijn Sorento) mijn dealer pas kunnen dwingen tot een update na tussenkomst van eerst Kia USA en toen Kia Nederland. Na de update had ik een totaal andere auto. En toen was de dealer eindelijk van het nut van updates overtuigd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Ik heb net een Sportage automaat van 2011 gekocht. Wordt volgende week geleverd. Voert dealer altijd software updates uit bij servicebeurt voor afleveren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 @Wil51, Volgens de voor Kia geldende regels zou dat wel moeten. Ik zou het, voor de zekerheid, even met je dealer doorspreken. Alvast veel rijplezier en veel veilige kilometers met je nieuwe SP3. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 @Wil51,Volgens de voor Kia geldende regels zou dat wel moeten. Ik zou het, voor de zekerheid, even met je dealer doorspreken. Alvast veel rijplezier en veel veilige kilometers met je nieuwe SP3. Grtz. Specialmade Ik rij nu met Sportage van 2005 handgeschakeld. Proefrit was een openbaring. Wat rijdt dat lekker. Nu nog een week wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enrique Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Mijn dealer wist dat ik me ergerde aan het veel te snel terugschakelen bij een lichte helling op de snelweg etc. Ongevraagd (klasse van auto romme in etten-leur !) nam de werkplaatschef kontakt met me op, met de boodschap : er is een update voor de automaat.komt u even langs dan zullen we de software voor u updaten. Zonder kosten uiteraard. En het is een hele verbetering. Ik rij ook een Sportage 2011 automaat 4wd heb ook regelmatig dat hij inhoud als ik een kleine helling af ga In mijn beleving noem ik het een beetje stoteren ik rij mijn auto in spanje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Pas de update voor de automaat uitgevoerd door de dealer .grote verbetering. Schakelt niet meer te pas en te onpas terug en schakelt ook eerder op. Prima ! Ik heb nog geen tijd of gelegenheid gehad om de dealer over deze update te contacten, maar heb nog wel een vraagje aan 'deroos' over zijn ervaringen. Je schrijft dat hij minder zenuwachtig is, dat lijkt me prima, maar ook dat hij eerder opschakelt. Mijn vraag: zit er dan nog wel fut in de auto? Je zou juist redeneren dat hij hem langer in 5 vast moet houden omdat hij daar meer kracht in heeft en de 6 uitsluitend als overdrive zou moeten hanteren als de omstandigheden gunstig zijn, maar als ik je zo lees is het andersom.... Ben benieuwd naar je gebruikservaring na twee weken rijden. Trekkracht, souplesse, geluid? Nog steeds enthousiast? Dank voor een reactie! Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Sinds donderdag rij ik met de sportage automaat van 2011. Ik weet niet of er een update is uitgevoerd bij de servicebeurt voor afleveren. Ik merk op een 80 km weg dat er wordt teruggeschakeld als de weg bij bv een viaduct omhoog gaat. Bij mijn vorige handgeschakelde auto zou ik niet hebben teruggeschakeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Op 7 maart krijg de Sp. de betreffende update. Maar ook ik zou het van "deroos" wel aardig vinden als hij even verteld hoe je gebruikservaringen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdr Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 heb de vraag hier gesteld in belgie, mijn dealer weet van geen update. of is deze mss alleen voor nederland, is er iemand uit belgie die daar wel weet van heeft aub. soms heb ik de indruk dat ik niet de juiste garage heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 soms heb ik de indruk dat ik niet de juiste garage heb. Wel het juiste logo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Inmiddels even contact gehad met mijn dealer. Ze weten van deze update, hij wordt per kenteken/vin nummer uitgevoerd als de auto toch een keer voor service "binnen is". Maar mijn auto is niet voor deze campagne 'aangewezen' door het systeem, wat doet vermoeden dat de laatste software er al in zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delhage Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 bij mijn dealer AHZ Den Haag wisten ze van niets, maar na contact te hebben gehad met kia Nederland word op 20 februari de update uitgevoerd aan mijn kia, dank voor de melding op dit forum zo kom je toch wat te weten over de recente dingen van af de importeur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deroos Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Ik heb nog geen tijd of gelegenheid gehad om de dealer over deze update te contacten, maar heb nog wel een vraagje aan 'deroos' over zijn ervaringen. Je schrijft dat hij minder zenuwachtig is, dat lijkt me prima, maar ook dat hij eerder opschakelt. Mijn vraag: zit er dan nog wel fut in de auto? Je zou juist redeneren dat hij hem langer in 5 vast moet houden omdat hij daar meer kracht in heeft en de 6 uitsluitend als overdrive zou moeten hanteren als de omstandigheden gunstig zijn, maar als ik je zo lees is het andersom.... Ben benieuwd naar je gebruikservaring na twee weken rijden. Trekkracht, souplesse, geluid? Nog steeds enthousiast? Dank voor een reactie! Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deroos Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 er zit evenveel (of even weinig.....) fut in. Nou ben ik geen rally rijder, maar als ik snel wil accelereren : kwestie van gas geven eventueel met gaspedaal even op de plank om de kickdown te activeren. Blijf het een grote verbetering vinden. Vr.groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Pas de update voor de automaat uitgevoerd door de dealer .grote verbetering. Schakelt niet meer te pas en te onpas terug en schakelt ook eerder op. Prima ! Ben al een tijd niet meer op het forum geweest;. En zo zie je maar weer waarom het zich loont om af en toe (of wat vaker) het forum te raadplegen. Want ook ik 'erger' me al meer dan 2 jaar over dat irritante terugschakelen van 6 naar 4 op de snelweg rond de 125 km p/u op cruisecontrol bij een lichte stijging of sterke tegenwind. Dus dank voor deze tip. En hoewel ik erg tevreden ben over mijn dealer (Kerres te Sittard) vind ik het toch jammer dat hij zijn klanten niet automatisch informeert over deze mogelijkheid. Nu krijgt hij een 8, en het zou een 10 kunnen zijn. Ik heb dit probleem immers al in het begin bij hun kenbaar gemaakt. Hoe dan ook, ik heb ze deze week gemaild en kreeg daags erna antwoord dat ik volgende week woensdag langs kan komen om de update door te voeren. Althans ze geven aan dat ze eerst checken of dat bij mijn auto van toepassing is. Maar me dunkt toch van wel. Want ook ik heb een 2.0l benzine automaat executive (dus met cruisecontrol), net als deroos als ik zijn profiel lees. En ik meen uit andere bijdragen van hem dat hij de auto eind 2010 gekocht heeft. Ik heb hem in augustus 2010 gekocht. Dus me dunkt dat de update ook voor mij van toepassing is. We zullen zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Welkom terug Der Rudi Zo zie je maar weer dat af en toe kijken en posten best nuttig is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Soms ben je gewoon een tijd met andere dingen bezig en dan is de auto even niet zo belangrijk. Maar dan ineens is daar weer 'ruimte' voor en dan kijk je weer eens op het forum. En dan word je aandacht ineens getrokken naar de post 'update automaat'. Van de andere kant: als ik echt ontevreden zou zijn over de auto en er tal van zaken waren waar ik me aan ergerde dan kijk je natuurlijk vaker naar het forum. Maar als dat nodeloos naar de 4 terugschakelen nu opgelost is ben ik toch wel erg 'blij'. Als er iemand in de auto zit die zelden of nooit met je meerijdt en zoiets gebeurt onderweg dan is dat toch wel erg vervelend. Dan denkt hij vast van: 'Wat is dat voor een idioot ................................ '. En als ik heel eerlijk ben haal ik hem dan altijd van de cruisecontrol af ................... Gelukkig rijdt er zelden iemand met me mee, behalve mijn vrouw .................. (en mijn vriendin ........... GRAPJE ..................). Dus: nog steeds een zeer tevreden rijder ................. Als de update uitgevoerd is zal ik zeker even van me laten horen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Na een paar dagen rijden weet ik het zeker: een enorme verbetering. Iedereen die last heeft van het terugschakelen van 6 naar 4 met een automaat en de cruise control aan heeft heel veel baat bij deze update. Hoewel ik nog niet overal heb gereden waarvan ik weet dat het zich op dat wegstuk voordoet heb ik wel al op stukken weg gereden waarvan ik weet dat het daar altijd gebeurde, zowel op snelwegen als op provinciale wegen (dus bij 123 km p/u en bij 83 km p/u). 2 Voorbeelden: 1: op de snelweg van Maastricht richting Heerlen; ter hoogte van de afrit Valkenburg waar de weg over enkele kilometers lichtjes stijgend is. 2: op de provinciale weg tussen het Ziekenhuis van Siittard richting Echt ter hoogte van de tunnel bij de afslag van het Fortuna-stadion als je richting Echt weer de weg omhoog uit de tunnel rijdt. Met de cruise control aan schakelt hij nog wel terug op die wegpassages, maar alleen maar naar de 5, niet meer naar de 4. En zo hoort het ook. En met het gaspedaal plots geheel ingetrapt (kickdown) heeft hij niets aan accelaratiesnelheid ingeboet. Je merkt hooguit dat hij bij normaal rijden iets minder snel terugschakelt; maar dat is totaal niet erg, in feite zelfs ietsje beter. Dus een heel tevreden Sportage rijder (dat was ik al, maar het kan altijd beter ...............). 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Weet je misschien ook de versie van de software?En de nieuwste versie van de stuur-software is 1.18? Dan kan ik binnenkort eens deze updates ook laten uitvoeren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
der Rudi Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nee, weet ik niet. De garage hangt hem aan de computer en geeft dan aan of er een nieuwe s=versie is. Ik heb mijn auto in augustus 2010 nieuw gekocht. Maar als jij datzelfde euvel hebt dan zul je geheid baat hebben bij die update. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts