HenkM Geplaatst 3 Februari, 2015 Geplaatst 3 Februari, 2015 Heb net de auto ingeleverd voor een beurtje en montage kabelset voor automatisch inklappen spiegels. De kaartupdate is na de carnaval beschikbaar. Ik wordt gebeld als de update er is voor installatie. (ik woon trouwens niet ver van de Belgische grens ) Quote
vand.m Geplaatst 3 Februari, 2015 Geplaatst 3 Februari, 2015 Van de dealer (Nederland) te horen gekregen dat de update beschikbaar is vanaf 02-02-2015. Groet, vand.m Quote
rightone Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 maandag 23 februari krijg ik de nieuwe kaartupdate ben benieuwd wat en hoeveel veranderd is. Quote
santu001 Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 Afgelopen zaterdag mijn occasion opgehaald en alles laten voorzien van de nieuwste updates, maar wat is de recentste versie(nummer) van de kaarten. Kon dat zo snel niet terugvinden in dit topic. Het lijkt me sterk dat ik nog net kon meeprofiteren van de laatste versie, maar volgens de verkoper was dit wel het geval. Wel wist hij me te vertellen dat de software, die in de nieuwste Kia Sportage zit, volgend jaar ook beschikbaar is voor mijn MY 2011. Op het oog zag ik daar niet eens veel veranderingen in, maar toch... Quote
rightone Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 als je het radartje/wielletje een paar seconden indrukt zie je volgens mij een kaartversie staan als er iets staat van ***2E7AM dan is het niet de laatste kaartupdate. Quote
santu001 Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 Ik heb inderdaad nog *2E7AM staan, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. Zoveel haast heb ik ook nog niet, want vroeg of laat krijg ik hem wel. Bedankt voor de toelichting. Quote
santu001 Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 Gisteren ook de systeem update nog uitgevoerd, nadat bleek dat mijn dealer vorige week toch niet de nieuwste software had geladen. Ik zat zelfs nog op 7.3.2. Het updaten naar 7.5.8. ging in fases en nam ongeveer in totaal drie kwartier in beslag. Ik heb een 8GB USB-stick gebruik en fat32 geformatteerd. Het downloaden nam toch wel een half uur in beslag (trage site, want ik heb een 200MB-verbinding). Naar wat ik vermoed laadde hij eerst de firmware-software en heeft deze geïnstalleerd, daarna startte het systeem opnieuw op en ging verder met het uploaden van de software. Dit werd weergegeven als een bestand van 1.37GB. Daarna is de software geïnstalleerd en startte het systeem opnieuw op. Omdat de USB-stick nog in het systeem zat kwam uiteraard het systeemcheck-pop-up-venster weer tevoorschijn met de huidige versie. Op annuleren geklikt en het systeem was klaar. Zoals ik hier al gelezen had is er op het eerste gezicht niet veel veranderd, maar ik had wat moeite met het downloaden van het telefoonboekje van zowel mijn HTC One Max, als de HTC One Mini2 van mijn vrouw. Hopelijk is dat nu verbeterd met een nieuwere bluetooth-versie en wellicht wat kleine verbeteringen in het gehele systeem. Toch ben ik wel benieuwd of er ergens een revision history bekend is van de updates. Meestal wordt dat angstvallig geheim gehouden en ik kon ook niks vinden op internet, maar wellicht is er wat bekend. Quote
gebrouw Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en heb mijzelf reeds voorgesteld, de software-update is bij mij ook gelukt (zonder enige problemen). Echter bij de kaart-update is er waarschijnlijk iets misgegaan, heb nu een zwart scherm. Daarnaast blijft de radio aan als ik de auto afsluit en zijn in de achteruitrijcamera de strepen verdwenen. Heeft iemand een idee om dit weer op te lossen of heb ik echt een probleem. Gert Quote
santu001 Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 Als ik het goed begrijp kan de kaartsoftwareupdate alleen door de dealer worden uitgevoerd of heb je een update gekocht. Zo nee, dan zou ik de update nogmaals uitvoeren. Ik heb hier gelezen dat soortgelijke problemen daardoor werden opgelost. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 Heeft iemand een idee om dit weer op te lossen of heb ik echt een probleem. Gert Als het met updaten fout gaat heb je inderdaad een probleem. Volgens mij kan je de navigatie niet nog een keer updaten. (je kan het proberen maar ik geef je weinig kans van slagen) Zou even langs de dealer rijden voor advies. Quote
gebrouw Geplaatst 13 Februari, 2015 Geplaatst 13 Februari, 2015 Bedankt allemaal, Niet helemaal waar ik op hoopte maar zal bij de dealer eens informeren. Groetjes Quote
Djake Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Bedankt allemaal, Niet helemaal waar ik op hoopte maar zal bij de dealer eens informeren. Groetjes Ik heb dit in het verleden ook meegemaakt . Bij mij is er toen een nieuw toestel ingezet ( 3 jaar garantie) , was volledig vastgelopen tijdens update ( uitgevoerd in garage). Ik hoop voor jou het beste Quote
rightone Geplaatst 17 Februari, 2015 Geplaatst 17 Februari, 2015 ik heb zo'n kaartupdate aangeschaft voor 199 euro daarmee wordt je kaarten geupdate bij de dealer tot de max garantie van je auto dus in total 7 jaar, deze actie is er volgens mij niet meer staat in ieder geval niet meer op de site.. Quote
santu001 Geplaatst 17 Februari, 2015 Geplaatst 17 Februari, 2015 Ik heb dat ook genomen bij de aanschaf van mijn occasion twee weken terug. Alleen was dit meer een actie van de dealer zelf (AHZ). Ik vroeg namelijk nog of ik dat op de site terug kon vinden, maar dat werd ook als nee beantwoordt. Ik heb er wel de helft voor betaald. Quote
gebrouw Geplaatst 18 Februari, 2015 Geplaatst 18 Februari, 2015 Gelukkig heeft de dealer de navigatie weer weten te herstellen. De problemen : radio handmatig aan/uit zetten, melding dat motor niet loopt en systeem zich na 60 seconden zelf uitzet en het ontbreken van de referentie lijnen bij achteruitrijd camera bleven. Echter na een telefoontje met een reparatiedienst uit Apeldoorn welke opperde dat het klonk alsof er een voeding miste, nog eens de zekeringen bekeken. Zekering 27 ontbrak! nieuwe 10 A zekering geplaatst en alle problemen waren over. allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken. ps. Dealer heeft nu een kaartupdate voor 6 jaar aangeboden en de eerste ook uitgevoerd 1 Quote
santu001 Geplaatst 18 Februari, 2015 Geplaatst 18 Februari, 2015 Mooi dat het zo opgelost kon worden. Scheelt weer wat kopzorgen. Op welke versie zit je nu? Ik heb namelijk ook even contact gehad met de dealer over o.a. het niet updaten van mijn systeemsoftware - wat wel de afspraak was - en hij zou in ieder geval als ik een afspraak zou maken de nieuwste versie erin zetten. Maar vooralsnog heeft niemand melding gemaakt van een nieuwere versie dan 312E7AM. Quote
gebrouw Geplaatst 18 Februari, 2015 Geplaatst 18 Februari, 2015 313E7AE probeerde er een foto van te plaatsen, maar dat lukt mij niet. Quote
nico_09 Geplaatst 18 Februari, 2015 Geplaatst 18 Februari, 2015 als je de kaarten koopt zijn het allemaal ...E7A2 kaarten. Ik heb kaartdatabankversie ..E7A2. Maakt dit wat uit als ik er een ander nummer over instaleer? Quote
rightone Geplaatst 19 Februari, 2015 Geplaatst 19 Februari, 2015 voor de liefhebbers die van navigation.com de nieuwe kaarten willen bestellen dan kan dat sinds vandaag is de nieuwe kaartversie ook daar te koop... 1 Quote
iwan073 Geplaatst 19 Februari, 2015 Geplaatst 19 Februari, 2015 Is dit een andere versie dan E7A2? Quote
Rick Geplaatst 19 Februari, 2015 Geplaatst 19 Februari, 2015 De kaart update bevat ook meteen de nieuwste software/firmware. Quote
santu001 Geplaatst 26 Februari, 2015 Geplaatst 26 Februari, 2015 Las in een ander deel van dit forum dat de nieuwste kaartupdate feitelijk data uit het derde kwartaal van 2013 is, dus anderhalf jaar oud al. Wat vinden jullie daarvan en hebben jullie dat ook ervaren? Quote
iwan073 Geplaatst 26 Februari, 2015 Geplaatst 26 Februari, 2015 Ik vind dit best slecht ja. Natuurlijk loop je altijd achter de feiten aan met navigatie kaarten. Maar dit is echt te lang als je het mij vraagt. En dat deed je Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 26 Februari, 2015 Geplaatst 26 Februari, 2015 Hier is al veel over geschreven. Dat je de kaarten van het derde kwartaal hebt klopt helemaal. De kaarten worden gemaakt door navteq. Die zijn nu de kaarten aan het verwerken en het controleren van 2014 en zal het derde kwartaal 2015 beschikbaar zijn. Dit heeft zijn tijd nodig dus voor een betrouwbare navigatie TomTom werkt op een andere manier. Hier kan je ook vaak zelf aanpassingen delen waardoor je meerdere updates hebt. Persoonlijk heb ik ook het liefst de kaarten gisteren gemaakt zijn. Maar zo werkt het niet in die branche. Quote
Smart Geplaatst 9 Maart, 2015 Geplaatst 9 Maart, 2015 Na dit nieuws ben ik helemaal van de kaart....bedankt WT! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.