Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

NAVIGATIE - software- en kaartupdate

Aanbevolen Berichten

Gast Vitara 2
Geplaatst

Ik heb met mijn Kia Soul uit 2010 ook heel veel problemen gehad wbt de kaartupdate. Daarom heb ik gekozen om in mijn Rio voor een witson met iGo te gaan.

Maar om echt up to date te zijn gebruik ik TomTom Go voor android. (beetje zoeken in de nieuwsgroepen / Spotnet levert een leuke versie op :wink: )

Geplaatst

Als je maar versie 5.1.3 hebt

HAHAHAHAHA :online2long: dat is nou precies KIAAAAAAAA,,, daar zul je nooit een download van vinden en NEE,,, laat je Kia bij de dealer onderhouden en de update zit er echt niet tussen.

Welke god gaat veel mensen helpen met een download van deze inmiddels bejaarde update ?????

​

Geplaatst

Als je maar versie 5.1.3 hebt

HAHAHAHAHA :online2long: dat is nou precies KIAAAAAAAA,,, daar zul je nooit een download van vinden en NEE,,, laat je Kia bij de dealer onderhouden en de update zit er echt niet tussen.

Welke god gaat veel mensen helpen met een download van deze inmiddels bejaarde update ?????

​

deze is alleen via de dealer te verkrijgen helaas 

http://kia.navigation.com/cms/page.softwareupdate/en_GB/KiaEMEA/GBP

Geplaatst

deze is alleen via de dealer te verkrijgen helaas 

http://kia.navigation.com/cms/page.softwareupdate/en_GB/KiaEMEA/GBP

Via deze link kan je de software wel updaten volgen mij naar 7.5.8. Als ik het zo lees vanaf versie 5.1.3 Oudere versies moet wel via de dealer. Dat zijn echter niet de kaartupdates.

Geplaatst

Via deze link kan je de software wel updaten volgen mij naar 7.5.8. Als ik het zo lees vanaf versie 5.1.3 Oudere versies moet wel via de dealer. Dat zijn echter niet de kaartupdates.

daarom had ik die link er even bij gezet daar staat duidenlijk dat dit pas kan van af versie 5,1,3 maar als je die niet hebt dat je die alleen bij de dealer kunt krijgen helaas  

• Like 1
Geplaatst

5.7.8 heb ik al 2 jaar...

Dat is de systeemversie.

Het probleem zijn echter de oude en te laat geleverde kaartupdates.

Die de dealer moet installeren en dan moet de motor volgens voorschrift tijdens de update (van meer dan een uur) draaien.

Goed voor het milieu.......

Mijn dealer laat de motor niet draaien maar zet er stiekem een acculader op tijdens de kaartupdate.

ALS er ooit een kaartupdate komt natuurlijk.

Bij mij wordt de gekochte kaartupdate zowaar eind deze week geinstalleerd.

Maar veel vertrouwen dat de Kia navigatie me dan beter van A naar B zal leiden heb ik na het lezen van de vele commentaren niet meer.

Ach, ik heb ook altijd nog mijn Tomtom als backup.

Geplaatst

nou, ik hoop het wel want ik heb ook de een-na-allerlaatste versie en die stuurt me 5km verderop als ik mijn straat intik. peugeot collega op het werk precies hetzelfde. waarschijnlijk zelfde kaart leverancier.

10 mei is mijn kia aan de beurt.

als mijn straat er weer niet goed op staat, dan maar tijd voor een officiële klacht want het huis staat er toch al ongeveer 8 jaar..... en alle andere navigatie systemen vinden hem wel....

ik hoor graag van je of het na je update een verbetering is of niet....

Geplaatst

17 mei laat ik mijn kaart updaten. Op mijn reisje naar Duitsland, dit weekend, heb ik volgens mijn navigatie kilometers lang door het weiland gereden. Dit terwijl de Autobahn terplaatse er al aardig wat jaartjes ligt. (stuk A4 tussen Aken en Bonn).
Ik was met m'n TomTom gewend om niet meer van tevoren de route te bepalen. Kennelijk moet ik dat weer aanleren.

Geplaatst

Is alleen de systeemversie ergens te downloaden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

2 uur

Best Regards and sent from my Iphone with Tapatalk.

Geldt dat ook voor mijn Cee'd van 2016 ?Kaart update gaat via SD kaart.

Geplaatst

Zal mij benieuwen...

Mij ook!

Geplaatst

Ik snap niet dat iedereen zich daar over zo druk kan maken. Navigatie is toch een hulpmiddel en niet leidend. Als mensen nou eerst leren om zelf een beetje een idee te krijgen waar alles ligt en dan het syteem gebruiken.

Zelfs in het vliegverkeer leren ze nog zonder dit soort secundaire systemen te werken en gewoon per kaart.

Ik gebruik mijn navigatie alleen als ik in de stad/dorp moet zijn en verder niet. Als ik naar Zwitserland, Frankrijk rijdt weet je toch de hoofdwegen.

• Like 2
Geplaatst

Tja, zo heeft iedereen de voorkeur voor het gebruik, en dat staat iedereen vrij. Staat los van het feit dat je mag verwachten dat de kaarten een beetje actueel zijn. Als je een kaart hebt die gedateerd is, heb je juist vaak in dorpen en steden een achterstand lijkt mij, omdat daar vaak de nieuwbouw ontbreekt. 

Gast Vitara 2
Geplaatst

Ik snap niet dat iedereen zich daar over zo druk kan maken. Navigatie is toch een hulpmiddel en niet leidend. Als mensen nou eerst leren om zelf een beetje een idee te krijgen waar alles ligt en dan het syteem gebruiken.

Zelfs in het vliegverkeer leren ze nog zonder dit soort secundaire systemen te werken en gewoon per kaart.

Ik gebruik mijn navigatie alleen als ik in de stad/dorp moet zijn en verder niet. Als ik naar Zwitserland, Frankrijk rijdt weet je toch de hoofdwegen.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Maar als jij een nieuwe auto koop en ze leveren er 1 van een jaar geleden denk ik ook dat je je ietwat druk gaat maken. Kunnen we wel zeggen hij brengt je toch ook van A naar B. En je had evt ook op de fiets kunnen gaan.

Het gaat het er om als ze zeggen dat je nieuwe kaarten krijgt, ze geen kaarten moeten leveren van minimaal een jaar oud.

En daarbij geeft mijn tomtom GO op mijn Android ook nog eens filemeldingen en flitsmeldingen door. En evt een alternatieve route. Die staat dus altijd aan tijdens het rijden.

Dus ik zou best zonder nav kunnen maar de tijden veranderen. Ik zie dat je ook een PC oid gebruikt en geen pen en papier.

Geplaatst

Ook ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Heb redelijke kennis van Aardrijkskunde en het wegennet in Nederland en bereid me op een langere rit altijd voor door even op Google Earth/maps te kijken.

Maar als Kia mij voor Euro 1.500,- extra een "geweldig Navigatiesysteem" aanbiedt en ik bovendien nog Euro 169,- betaal voor 5 jaar kaartupdates, dan mag ik toch wel iets verwachten? Ik heb het niet gratis erbij gekregen hoor! Als ik mijn geld voor deze optie terugkrijg, dan hoor je mij niet meer hoor, dan koop ik wel een TomTom (en ga van de rest op vakantie)!

Het gaat me er echt niet om dat de navigatie het soms wel eens keertje fout doet. Maar dit is echt te erg!

Ja, ik begrijp het, ik had niet zo stom moeten zijn om er in te trappen. Toch?

Maar het werd als een zo mooi systeem voorgesteld....

Wat een tegenvaller!

Geplaatst

Ach je heb in ieder geval ook een mooie subwoofer bij dit navigatiesysteem voor een beter geluid is ook wat waard vind ik

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...