Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien een kromme remschijf of een remklauw die lichtjes aanloopt.

Je kunt misschien eens je banden laten balanceren als ze onder je auto zitten.

Geplaatst

Hoe plaats je een pm en waar gaat ie naar toe?

als je iemand een pm wil sturen dan klik je op de naam boven de avatar en dan zie je rechts boven stuur mij een pm

Geplaatst

Deze trilling staat helemaal los van de banden. Dat is al uitgetest. Remschijf en remklauw zijn ook bekeken

Heb je hier wat meer info over ?

Wat is er gedaan door wie ?

Een rit naar 070 (#22) zou anders kunnen.

Creative Name woont ook in 070 en misschien komen jullie er uit, wat het zou kunnen zijn.

Suc6!

Geplaatst

doe dan gelijk effe 079 aan, is 10 kilometer verder voor het bier en de bitterballen welke trillingsvrij gebakken worden :P 

Geplaatst

doe dan gelijk effe 079 aan, is 10 kilometer verder voor het bier en de bitterballen welke trillingsvrij gebakken worden :P

Klinkt aantrekkelijk, het bier, maar moet erna wel rijden :|

Geplaatst

Hallo Kia Picanto automaat rijders,

De kans is groot dat ik volgende week naar Den Haag rijdt om met Leonocento onze auto's te vergelijken. Misschien is Creative Name in de gelegenheid om erbij te zijn. Vergelijking van 3 auto's zou heel mooi zijn. Andere zijn ook welkom om te reageren maar ik ben al blij met 1 vergelijkingstest.

Gr. Antoine.

Geplaatst
Picawhite, op 19 Jan 2014 - 22:11, zei:

misschien een idee; onbalans in de aandrijfassen?????

Zou best kunnen die onbalans in de aandrijfassen. Ik heb het zelf ook met de Sportage.

Je auto op een garagebrug zetten met de wielen los.

Dan de auto starten en in z'n drive.

Dan zie waarschijnlijk de aandrijfassen licht dansen.

Succes ermee.

Geplaatst

dat met die onbalans in de aandrijving klinkt heel plausibel, maar dat kan je niet zomaar even op straat constateren, dus heeft het wel zin om jou picanto met een andere te vergelijken door ze naast elkaar te zetten op straat ?

ik denk niet dat je hierdoor de oorzaak zal vinden hoogstens kan je op dat moment constateren dat de ander het niet heeft maar daar is het probleem dan nog niet mee opgelost,

Geplaatst

dat met die onbalans in de aandrijving klinkt heel plausibel, maar dat kan je niet zomaar even op straat constateren, dus heeft het wel zin om jou picanto met een andere te vergelijken door ze naast elkaar te zetten op straat ?

ik denk niet dat je hierdoor de oorzaak zal vinden hoogstens kan je op dat moment constateren dat de ander het niet heeft maar daar is het probleem dan nog niet mee opgelost,

ik denk dat baccera het wel eens bij het goede end kan hebben, ik denk dat daar eerst eens naar gekeken moet worden voor je de auto's gaat vergelijken, het enige wat je kan vergelijken is om met de auto's te rijden meer niet , het enige wat je dan constateer is dat de ene de trillingen niet heeft en de ander dan wel, verder kan je daar niks mee je kan op straat om de auto's heenlopen maar daar vindt je het probleem niet mee.

ik heb ook een automaat, ik heb al aangegeven dat ik die trillingen niet heb.

Geplaatst

Ik zal alle tips gebruiken in mijn betoog voor de commissie die niet voorkomen in het rapport van de expert wat ik nog moet ontvangen. 

Toch is het juist wel goed om te vergelijken met audio opname. Ik kan dan de commissie laten zien dat die van mij wel trilt en die andere niet. Als de expert zegt dat hij de trilling in drie auto's voelt en in die van mij iets erger, dan klopt zijn verhaal maar gedeeltelijk omdat hij maar 3 auto's heeft vergeleken.

Mijn dealer doet niets meer met mijn auto, ook niet de aandrijving  dus ben ik afhankelijk van anderen. Dat zijn jullie en de commissie die ik moet overtuigen en dat kan alleen als ik bewijs heb van een niet trillende Picanto en mijn tijd dringt. Ik weet niet wanneer ik voor de commissie moet verschijnen.

Geplaatst

Voor de duidelijkheid, mijn auto is onderzocht door ANWB en een onafhankelijke expert. Geen van beide hebben iets vermeld over bijvoorbeeld de aandrijving. Mijn auto en een andere auto heeft de expert op de brug gecontroleerd. Ik vermoed niet dat de expert iets zal schrijven over de aandrijving maar ik zal dit wel meenemen naar de commissie.

Geplaatst

bij een klacht zoals die van jou moet een expert wel naar alles kijken, trilt de auto als je stil staat dan zal de aandrijflijn het waarschijnlijk niet zijn maar dan misschien een onbalans in het motor gedeelte, trilt de auto als je rijd dan moet een goede expert dus ook de aandrijflijn onderzoeken, aangezien je de eerste eigenaar ben weet je zeker dat de auto schade vrij is, zo niet dan kan het gewoon niet goed gerepareerd zijn door een (niet) erkend schade hersteller en kan dat eventueel een oorzaak zijn, maar dat is bij jou niet van toepassing toch ?

Geplaatst

Antoine, ik heb de hele draad nog eens doorgelezen en mis iets.

Je bent heel summier in je info w.b. dealer en importeur.

Is er iemand van de importeur bij geweest ? (dat is doorgaans gebruikelijk)

Heeft die daadwerkelijk in je auto gereden ? Met jou ernaast ?

Kijk, dat een dealer het afwimpelt als te ingewikkeld kan ik nog begrijpen (eigenlijk niet) maar dat een importeur zo iets zou doen zou ik

helemaal vreemd vinden.

Je hebt volkomen gelijk dat je geen genoegen neemt met een bibberauto en het probleem moet gewoon opgelost worden.

Heb zelf een Pontiac TransSport gehad die naar links trok.

Producteigenschap, jaja

Eindeloos uitlijnen maar bleek uiteindelijk een niet gecentreerde wielophanging te zijn.

Heeft 3-4 maanden gekost en een monteur bleek er al tijden een soort van pas-cylinder voor gemaakt te hebben, alleen niemand wist dat...

Het kan dus iets kleins zijn maar ze moeten het wel op willen lossen.

Suc6

.

Geplaatst

Ik heb alle wegen bewandeld. Ook via de importeur (thread #21). Deze gaf aan: "de trillingen die de klant ervaart is een producteigenschap". Dit zijn de letterlijke woorden die ik op papier heb ontvangen.

Geplaatst

Ik heb alle wegen bewandeld. Ook via de importeur (thread #21). Deze gaf aan: "de trillingen die de klant ervaart is een producteigenschap". Dit zijn de letterlijke woorden die ik op papier heb ontvangen.

Heeft er iemand van de TD van de importeur in je auto gereden ? (=gebruikelijk)

@ #21 maak je dat niet duidelijk.

Je bent sowieso zeer beknopt met je info; heeft dat een reden ?

Geplaatst

Het gene wat mij doet vermoeden dat het niet je bak is komt omdat het zich bij een heel specifieke snelheid is. Blijft er over: een legio aan mogelijkheden, van scheef gelaste motor/baksteunen tot aandrijfassen met een slag. 

Ik denk dat je bij een andere dealer waar je miss wat meer vertrouwen in hebt toch even een nieuwe start moet maken met je probleem aankaarten.

- Laat een monteur in je auto rijden en kijk of hij het probleem constateert 

- Maak een proefrit bij die dealer in een andere 1.2. automaat en kijk of die het ook heeft

- Zo ja, auto neerzetten bij de dealer en je rechtsbijstand een aangetekende brief laten sturen naar de dealer en importeur dat je eist dat het euvel verholpen wordt omdat je anders voor ontbinding van de koop gaat vanwege het leveren van een niet deugdelijk product. 

Dit zijn echt de stappen die je eerst zal moeten volgen, anderen kunnen je hier echter niet bij helpen helaas. Ondanks dat beleeft zijn bij je dealer altijd fijn is kom je daar niet om vrienden voor het leven te maken, leg gerust het mes op tafel (figuurlijk uiteraard) en wees een keer goed duidelijk. 

Gast e49memling
Geplaatst

"de trillingen die de klant ervaart is een producteigenschap". Dit zijn de letterlijke woorden die ik op papier heb ontvangen.

Anderen ervaren dat niet, dus is dat gewoon grote onzin van een bedrijf die zijn verantwoordelijkheid niet opneemt. 

Als je op zo'n manier 7 jaar waarborg geeft, zou het wel eens een 'lege doos' kunnen zijn.

Geplaatst

Ik heb een vorm van  vermoeidheidssyndroom. Dus is het voor mij heel vermoeiend om uitgebreid te vermelden wat er allemaal gebeurt is. Geloof me alle wegen zijn bewandeld en ik was overtuigd dat door de geschillencommissie, via mijn rechtsbijstand, er wel een oplossing zou komen. Maar nu heb ik weinig vertrouwen in de uitkomst van het onderzoek van de onafhankelijke expert dat ik een beetje in paniek raak en jullie hulp heb ingeroepen. 

Daar is dit forum toch voor bedoeld?

Om wij als consumenten elkaar te helpen met problemen?

Ik kan wel zeggen dat er bezitters zijn zonder trillingen in hun auto maar met opnames sta ik sterker bij de commissie zodat de commissie kan besluiten dat Kia met een oplossing moet komen.  

Gast e49memling
Geplaatst

Onzin. Die 7 jaar garantie wordt gewoon prima nageleefd, ik spreek uit ervaring. 

Daar ben ik blij om, :yes: hoewel Antoine zijn ervaring niet echt in die lijn leek te liggen.   Hopelijk een alleenstaand geval.

Geplaatst

Antoine, even kort en daar hoef je alleen maar ja of nee op te antwoorden.

Heeft iemand van KiaMNL technische dienst/after sales samen met jou in jouw auto proef gereden ?

Het lijkt mij namelijk ZO kras dat dit dan wordt afgewimpeld als product eigenschap.

Ik hoop dat je er met de geschillencommissie uit komt en ik hoop dat die wat meer info hebben dan wij uit de afgelopen 3 pagina's.

Ik begrijp dat dat een probleem voor je is.

Mocht het niet goed af lopen, kun je altijd nog eens contact opnemen met Kia Wolters IJsselstein.

Daar lopen de mannen met de gouden handjes die doorgaan met zoeken.

NB dit forum is er zeker niet om alleen over problemen te tiepen.

Er mag en kan ook gelachen worden !

Suc6

.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...