Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben op zoek naar bezitters van een Kia Picanto automaat vanaf bouwjaar 2011 en heb de volgende vraag: heeft uw auto geen, een lichte of een duidelijk trilling met name tussen de snelheden 50 en 70? Mijn auto is van begin 2013 en vertoont een trilling. 

Met vriendelijke groet,

Antoine.

Geplaatst

Hallo Antoine.

Welkom op het forum.

Misschien is het handig dat je deze vraag in het Picanto gedeelte stelt. Daar zien veel meer mensen jou vraag en is dus de kans op een antwoord groter.

Succes.

Geplaatst

Antoine,

Ik heb een picanto automaat van 2013, geen triling. Maar wat trilt er dan? Het stuur of de hele auto of iets anders?

grt.

Geplaatst

Eerst effe naar de bandenboer; uitlijnen, balanceren, bandjes op spanning ?.

Te vaak stoepjes geraakt met parkeren ?

Geplaatst

Hallo Antoine.

Welkom op het forum.

Misschien is het handig dat je deze vraag in het Picanto gedeelte stelt. Daar zien veel meer mensen jou vraag en is dus de kans op een antwoord groter.

Succes.

Thnx.

Geplaatst

Eerst effe naar de bandenboer; uitlijnen, balanceren, bandjes op spanning ?.

Te vaak stoepjes geraakt met parkeren ?

Trilling zit niet in stuur maar in de hele auto. Volgens Kia is dit een producteigenschap (?). Voordat ik deze nieuwe auto kocht heb ik in 4 Picanto's gereden, 2 nieuwe en 2 van 2011. Alle 4 vertoonden geen trilling vandaar dat ik op zoek ben naar reacties van andere eigenaars.

Geplaatst

Antoine,

Ik heb een picanto automaat van 2013, geen triling. Maar wat trilt er dan? Het stuur of de hele auto of iets anders?

grt.

Trilling zit niet in stuur maar in de hele auto. Volgens Kia is dit een producteigenschap (?). Voordat ik deze nieuwe auto kocht heb ik in 4 Picanto's gereden, 2 nieuwe en 2 van 2011. Alle 4 vertoonden geen trilling vandaar dat ik op zoek ben naar reacties van andere eigenaars.

Geplaatst

Antoine,

Dan weet je dus dat er al 5 picantos zijn zonder trilling, want mijn picanto automaat trilt ook niet.

Kreeg je nog uitleg  bij de kreet ''produkteigenschap"?

succes

Geplaatst

Antoine,

Dan weet je dus dat er al 5 picantos zijn zonder trilling, want mijn picanto automaat trilt ook niet.

Kreeg je nog uitleg  bij de kreet ''produkteigenschap"?

succes

Beste meneer 'Oude'.

Nee, heb nog proefrit gemaakt in n nieuwe bij mijn dealer en die had ook die trilling. Wel minder maar voor mij niet acceptabel. 

Is het het mogelijk dat ik n keer naar Zeist rij en dat we samen in onze auto's een proefritje maken?

Met vriendelijke groet,

Antoine.

Geplaatst

Oh jakkes Antoine, dat is echt heel vervelend en ik ken t weten. Ik doe nu juist mijn bijna 3 jaar oude auto weg (Suzuki) waarbij ik vanaf dag 1 al aangaf een trilling te voelen tussen de 60 en 70 kmu. Dit hebben ze zelf ook geconstateerd, en de auto is dagenlang in hun bezit geweest meerdere keren maar het probleem is nooit verholpen. Heel vervelend. Hoop dat het bij jou wel opgelost wordt!

Geplaatst

Beste Antoine,

ga nou eens eerst naar een echte bandenboer.

Laat voor en achter (zo mogelijk) uitlijnen, balanceer alle wielen (desnoods AAN de auto)

Mocht dat nog niks helpen, wissel de wielen van positie of ga eens op een setje winterbanden rijden.

Als het DAN nog trilt is er iets mis met de auto.

Dealers hebben maar 20% kennis en middelen in huis w.b. banden.

De bandenboer is the way to go !

GO GO GO ! :wink:

• Like 1
Geplaatst

Kan je met een Picanto automaat ook handmatig versnellingen kiezen?

Da's ook nog een optie

Bak evt in z'n N bij 60, kan dat ?

Heb idd ooit een Chrysler Voyager V6 gehad met een onbalans in de bak.

Geplaatst

Da's ook nog een optie

Bak evt in z'n N bij 60, kan dat ?

Heb idd ooit een Chrysler Voyager V6 gehad met een onbalans in de bak.

Ik zo persoonlijk de snelheid gaan rijden waarbij die trilling zich voordoet en dan een beetje door de versnellingen schakelen, zit het echt in de bak dan merk je dat gelijk, zodra je er 1 omhoog schakelt en het is weg dan weet je hoe laat het is. Al moet ik zeggen dat ik het meer in de uitlijning zou zoeken zoals je al gezegd had… 

Wat bedoel je met 60 in N schakelen trouwens? Dat moet bij alle snelheden kunnen, is puur voor de veiligheid voor als de boel op hol slaat...

Geplaatst

mijn picanto trilt ook bij nog maar 5 liter in de tank ? zou die aan benzine verslaafd zijn ?

Dat trillen heb ik ook als m'n schoonmoeder in de buurt komt, hoeft dus niet perse met benzine te maken hebben  :lol:

• Like 1
Geplaatst

Wat bedoel je met 60 in N schakelen trouwens? Dat moet bij alle snelheden kunnen, is puur voor de veiligheid voor als de boel op hol slaat...

Heb dat met mijn Yanken nooit aangedurft boven de 20-30 :wink:

De R zat zo dichtbij...

• Like 1
Geplaatst

Hier nog wat extra informatie. Ik heb nieuwe winterbanden laten monteren bij de bandenboer en de trilling is hetzelfde (misschien ietsje minder omdat het rubber iets zachter is en daarom meer absorbeert). 

De keurmeester van de ANWB heeft mijn auto getest en bekeken en adviseert in feite dat mijn dealer het probleem moet oplossen. Hij kon niet exact aangeven waar het probleem zit maar de trilling vond ook hij te veel.

Op het moment is een onafhankelijke expert bezig met een onderzoek en heeft de trilling ook geconstateerd maar eenzelfde auto bij mijn dealer trilde ook (producteigenschap...) Die van mij trilde wat meer maar ik zie de bui al hangen. Gelukkig gaat de expert nog een tweede auto bekijken bij een andere Kia dealer. Ik vrees dat als die auto ook een trilling vertoond dat ik mijn zaak verlies. Daarom zoek ik zelf naar een auto zonder trilling zodat ik sterker sta in mijn zaak. 

Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij de gelegenheid biedt om samen in zijn of haar auto te rijden voor mijn gemoedsrust want ik wordt langzamerhand gek van die trilling en ik wil dat Kia met een goede oplossing komt.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst

Mijn auto is van begin 2013 en vertoont een trilling. 

Even voor de duidelijkheid, .....heb je de auto 2e hands gekocht ??

Ik vraag dit omdat je nu (1 jaar later) een oplossing zoekt.

Of is het trillen later ontstaan ??? 

Of heb je de auto nieuw gekocht en had hij de trilling meteen al ?

Waarom toen niet meteen naar de dealer gegaan, of ben je inmiddels al een jaar bezig ???

Wellicht handig om daar info over te geven

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid, .....heb je de auto 2e hands gekocht ??

Ik vraag dit omdat je nu (1 jaar later) een oplossing zoekt.

Of is het trillen later ontstaan ??? 

Of heb je de auto nieuw gekocht en had hij de trilling meteen al ?

Waarom toen niet meteen naar de dealer gegaan, of ben je inmiddels al een jaar bezig ???

Wellicht handig om daar info over te geven

Ben een jaar bezig. Vanaf 1e rit n probleem. Eerst via dealer geprobeerd, dan importeur, dan rechtsbijstand en t laatste kost veel tijd.

Geplaatst

Ben een jaar bezig. Vanaf 1e rit n probleem. Eerst via dealer geprobeerd, dan importeur, dan rechtsbijstand en t laatste kost veel tijd.

ik heb een picanto, 1.2 automaat 2013 .

Gelukkig geen trillingen, er staat 3500 km op de teller.

Succes , hopelijk komt er een oplossing voor je.

Geplaatst

Zojuist een foto gemaakt en aan mijn profiel toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat dit meer vertrouwen wekt. Hier sta ik dan naast mijn Picanto. Als 1 of meerdere van jullie op mijn verzoek willen ingaan zou ik hier heel blij mee zijn ook al moet ik er 200 km voor rijden. 

Met vriendelijke groet,

Antoine.

Geplaatst

Zojuist een foto gemaakt en aan mijn profiel toegevoegd. Ik kan me voorstellen dat dit meer vertrouwen wekt. Hier sta ik dan naast mijn Picanto. Als 1 of meerdere van jullie op mijn verzoek willen ingaan zou ik hier heel blij mee zijn ook al moet ik er 200 km voor rijden. Ik ben te bereiken op ........ of via e-mail.....................

Met vriendelijke groet,

Antoine.

Antoine,

Haal even je telefoon nummer en mailadres weg. Dit is een openbaar forum wat door iedereen gelezen kan worden.

Het plaatsen van dergelijke informatie kan vervelende gevolgen hebben. Als er iemand wil reageren doen ze dat

wel per pm.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Antoine,

Haal even je telefoon nummer en mailadres weg. Dit is een openbaar forum wat door iedereen gelezen kan worden.

Het plaatsen van dergelijke informatie kan vervelende gevolgen hebben. Als er iemand wil reageren doen ze dat

wel per pm.

Grtz.

Specialmade

Hoe plaats je een pm en waar gaat ie naar toe?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...