Gast e49memling Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Zijn er mensen die al een hete zomer hebben meegemaakt met hun nieuwe ceed? Kan de airco hoge buitentemperaturen aan zonder keihard te moeten blazen? Mijn Peugeot had daar duidelijk moeite mee, alleen met alles op het maximum (en de T°-instelling op minimum) kon ik hij bij een buitentemperatuur van + 30° het binnen wat koeler houden. Quote
The Wizard Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 De ceed kan het redelijk goed aan, hij bereikt de ingestelde temperatuur redelijk vlot. Er zijn merken die het beter doen, maar ik klaag niet over de ceed. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk Quote
chloso Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 ik kan the wizard alleen maar beamen. de ceed haalt redelijk vlot de gewenste temperatuur (heb wel de automatische klimaatregeling. weet niet hoe het bij de handmatige gaat Quote
tjacha Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Gereden in juli 2013 in Frankrijk in de Dordogne met 37 graden op de meter. Probleemloos gekoeld met de handmatige airco in de zwarte Cee'd Quote
Gast e49memling Geplaatst 26 Januari, 2014 Geplaatst 26 Januari, 2014 Gereden in juli 2013 in Frankrijk in de Dordogne met 37 graden op de meter. Probleemloos gekoeld met de handmatige airco in de zwarte Cee'd Dus de ceed doet het duidelijk beter dan mijn peugeot 307sw,(met lichte kleur) bij 37° (regelmatig in de Provence) kreeg ik hem wel koeler met aanjager van de airco op volle kracht, maar niet comfortabel, wat wel de bedoeling is van een airco. Dank u voor de antwoorden. Met de dual-zone-airco van de bestelde auto, daar zal het dus wel mee lukken. Quote
Chucky Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Dus de ceed doet het duidelijk beter dan mijn peugeot 307sw,(met lichte kleur) bij 37° (regelmatig in de Provence) kreeg ik hem wel koeler met aanjager van de airco op volle kracht, maar niet comfortabel, wat wel de bedoeling is van een airco. Dank u voor de antwoorden. Met de dual-zone-airco van de bestelde auto, daar zal het dus wel mee lukken. IK heb 10 jaar een Peugeot 307SW (eerste model)met een lichte kleur, grijs gehad. Deze airco heeft altijd ook in het zomerse Frankrijk goed gefunctioneerd, ook bij zulke hoge temperaturen. Verder heb ik er nooit veel onderhoud aan laten doen, nooit bij laten vullen.( behalve 1x nieuw filter laten zetten.) Mogelijk is/was de airco bij jouw toch niet in een goede staat. Quote
Jack_z Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 ik heb mijn pica sinds half oktober en geloof me de airco heb ik nog niet nodig gehad een ding weet ik wel zeker hij is waterdicht en de ruitenwissers doen het prima want ik heb tot nu toe alleen maar regen gehad 2 Quote
Gast e49memling Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 IK heb 10 jaar een Peugeot 307SW (eerste model)met een lichte kleur, grijs gehad. Deze airco heeft altijd ook in het zomerse Frankrijk goed gefunctioneerd, ook bij zulke hoge temperaturen. Verder heb ik er nooit veel onderhoud aan laten doen, nooit bij laten vullen.( behalve 1x nieuw filter laten zetten.) Mogelijk is/was de airco bij jouw toch niet in een goede staat. Neen zo'n hoogdraver was die van mij niet, geboortejaar 2004, airco ook nooit moeten bijvullen, maar vanaf het begin het onvermogen hiervan kunnen vaststellen; verder wel problemen mee gehad die op een slecht moment een (zwaar) ongeval hadden kunnen veroorzaken. Ik moet wel zeggen dat het een heel comfortabele auto was/is met een pittig motortje en aangenaam om te rijden, maar de regelmaat aan technische problemen hebben mij doen uitzien naar een ander merk. Ik hoop en denk dat Kia hier beter scoort. Quote
Chucky Geplaatst 27 Januari, 2014 Geplaatst 27 Januari, 2014 Neen zo'n hoogdraver was die van mij niet, geboortejaar 2004, airco ook nooit moeten bijvullen, maar vanaf het begin het onvermogen hiervan kunnen vaststellen; verder wel problemen mee gehad die op een slecht moment een (zwaar) ongeval hadden kunnen veroorzaken. Ik moet wel zeggen dat het een heel comfortabele auto was/is met een pittig motortje en aangenaam om te rijden, maar de regelmaat aan technische problemen hebben mij doen uitzien naar een ander merk. Ik hoop en denk dat Kia hier beter scoort. Met de Peugeot (2002)heb ik geen noemenswaardige problemen gehad behalve # sensor gaspedaal (garantie) # koppelingsplaten (na 120.000Km) maarja kan ook wel met een caravan gaat toch wat sneller. Dus geen maandag morgen auto Ik heb hem vorig jaar ingeruild bij de Kia omdat hij wat olie begon te verbruiken (na 145.000Km) en wat kleine huishoudelijke deukjes / krasjes had. Nu met de Cee'd SW 1 jaar ingebruik heb ik nog geen problemen ervaren. Ook de airco doet het goed in het zonnige Franse zuiden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.