Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heeft er al iemand ervaring met de Carens 4 als trekauto?

Ik zal er ook mijn caravan mee trekken en volgens trekauto.nl zou de Carens 4 het als trekauto behoorlijk goed doen. Kan iemand dit intussen bevestigen?

Geplaatst

Even hier kijken....

Kijk anders hier even of hier

Je gelooft het niet maar dat had ik allemaal al door :wink:

Helaas is daar (bijna) helemaal niks bij over de 4de generatie van de Carens  :no:

Geplaatst

Wij zoeken verder.....uhhh, jij zoekt dus weer verder! :mrgreen:

Mocht ik wat tegenkomen, dan laat ik het jou weten. Er staat mij iets bij iets

gelezen te hebben dat de Carens juist werd geloofd om zijn trekkracht.

Geplaatst

Ik vond deze en deze test nog. Daarin wordt aangegeven dat de 2.0 GDi beter in staat is om een volgeladen

caravan te trekken dan de 1.6 Gdi. Alleen jij rijdt een 1.7 CRDi......en daarvan heb ik nog niet echt iets gevonden.

In vergelijking met de 2.0 GDi, moet de 1.7 CRDi toch qua trekkracht onderin, zeker meekomen met het trekken

van een gemiddelde caravan (4.50 meter).

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik rij zelf met een Carens 4 2.0 GDI met een caravan met een totale lengte van 6,25 m en 2,30 m breed een gewicht van 1350 kg en ik kan zeggen dat het een feestje is om met deze combi door duitsland (100 km goedkeuring) en vervolgens door Zwitserland naar Italie te rijden. De Carens rijdt met het grootste gemak zeer vlot over de snelweg en door de bergen.

Geplaatst

Ik rij zelf met een Carens 4 2.0 GDI met een caravan met een totale lengte van 6,25 m en 2,30 m breed een gewicht van 1350 kg en ik kan zeggen dat het een feestje is om met deze combi door duitsland (100 km goedkeuring) en vervolgens door Zwitserland naar Italie te rijden. De Carens rijdt met het grootste gemak zeer vlot over de snelweg en door de bergen.

Ik kan intussen melden dat 'www.caravantrekker.nl' sedert gisteren up-to-date is voor wat de huidige motorisaties/aandrijvingen van de Carens betreft. Enkel noemt men daar de Carens III ipv IV.

De 1.7CRDi 136ps met automaat die ik in bestelling heb doet het volgens de berekening uitstekend met mijn caravan. Hopelijk kan ik dit snel zelf ondervinden :wink:

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...