Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben nieuw hier in deze groep en ook al gezocht naar deze topic, maar wordt niet echt heel veel wijzer.

Sinds twee weken heb ik een nieuwe Kia Niro hybride executive, waar ook een schuif/kanteldak op zit.

Mijn probleem is dit dak:

Als deze gesloten is dan maakt deze een flinke irritante herrie.

Zijn er meer rijders die hiervan last hebben en wat is hiertegen te doen?

Posted
26 minuten geleden, zei MikaBalou:

Ik ben nieuw hier in deze groep en ook al gezocht naar deze topic, maar wordt niet echt heel veel wijzer.

Sinds twee weken heb ik een nieuwe Kia Niro hybride executive, waar ook een schuif/kanteldak op zit.

Mijn probleem is dit dak:

Als deze gesloten is dan maakt deze een flinke irritante herrie.

Zijn er meer rijders die hiervan last hebben en wat is hiertegen te doen?

Heb ook een schuifdak in mijn Niro maar helemaal geen last van lawaai.

zou dan terug naar de dealer gaan.

Posted
Op 21-2-2022 om 12:17, zei gjcvro:

Nope, nergens last van, en dat in een e-niro, daar valt elke geluidje op. Weet je zeker dat het dak goed dicht zit?

Hoi gjcvro,

Ik weet zeker dat die dicht is. 

Binnenkort maar een bezoekje aan de garage, vrees ik

Posted

Voel eens aan de buitenkant of het schuivende deel overal gelijk ligt met het dak, en kijk of de kier tussen dak en schuifdeel overal gelijk is.

Druk ook een beetje op de rand van het schuifdeel, wanneer daar ook maar een klein beetje beweging in zit, opnieuw af laten stellen.

Als het dat allemaal niet is...........

.........de radio harder zetten 😉

• 1 month later...
Posted
Op 21-2-2022 om 12:34, zei Sometimes:

Het schuif/kanteldak van mijn Niro (2017) fluit een klein beetje wanneer het gesloten is.

Met het mooie weer van de afgelopen weken is het dak enkele malen een stukje open geweest. Sindsdien is het gefluit verdwenen.

• 1 month later...
Posted

Dit is al een wat oudere topic van mij en ik zou nog een update geven:

Een paar weken terug naar de garage geweest en ze hebben het dak opnieuw ingesteld. Het was echt een minuscule afstelling en was met het blote oog niet te zien.

Inmiddels ook op vakantie geweest en met zelfs 150 over de snelweg in Duitsland heb ik geen last meer.

Ma.w., deze jonge man is nu dolgelukkig met de Niro. Heerlijke auto en zou hem zelfs privé willen hebben :-)