Jump to content

Nieuwe Kia Cee'd krassen & Vlekken


Matimor

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben een jonge man van 22 die woont in België,

 

Vorige maand heb ik m'n eerste nieuwe wagen gekocht, de Kia Cee'd.

Zeer mooi design en prachtige wagen.

 

Nu het probleem..

1 week na de aankoop van de wagen besloot ik de wagen eens te kuisen.

 

Mooi afspoelen lang afspoelen met de tuinslang, en met een goede shampoo (HG Wax Shampoo) en warm water aan de slag van het inzepen van de wagen.

Zoals het hoort een 2de emmer voor het uitkuisen van de Microvezelhandschoen.

 

Na het wassen dan maar mooi afspoelen met de tuinslang, en hierna mooi afgedroogd met een natuurzeem en 2 microvezeldoeken.

 

Dan zag ik tot m'n verontrusting enorm veel vlekken in de lak, over de motorkap, het dak en de zijkant onder de koplampen..

 

Ik dacht dat dit van een slechte zeep te gebruiken is, dus een week later (2 weken terug) was ik hem opnieuw met een nieuwe autoshampoo, de Turtle Wax Autoshampoo.

Hopend dat dit zou helpen... dikke pech! De auto nog steeds volledig vol met deze vlekken.. wat me ook direct opgevallen was dat er veel kleine krassen in de wagen waren van het wassen.. nogtans heb ik hem constant proper gehouden van vuil zand enzo..

 

Nu heb ik de auto nog 2x gekuist, heeft niet geholpen..

 

Ik boos dat dit nu al na zo een korte tijd is, direct langsgegaan naar de Kia Garage waar ik de wagen gekocht heb.

Hier vertellen ze me dat deze vlekken van zure neerslag zal zijn en dat dit in de lak gebrand zal zijn..

Vertellen ze me dan dat ik voor de afhaling van de wagen nog een behandeling kon laten doen van 120Euro tegen dit soort problemen.. is me wel totaal niks van gezegd geweest dat dit nodig is..

 

Is men eerste auto dus weet ik niet dat dit nodig is, ik ging er dan maar vanuit dat dit gewoon standaard op de wagen moet zitten die beschermlaag en dat je daar niet nog eens voor moet betalen..

Daarna hebben ze het lef om te zeggen dat ze me niet gaan kunnen helpen en dat ik eens langs moet gaan bij een firma die gespecialiseerd is in de behandeling van de lak van voertuigen.

 

Ben ik langsgeweest en het zou 690Euro gaan kosten om de wagen terug proper te zetten en te laten beschermen.. vind ik belachelijk veel geld voor een splinternieuwe wagen om daar al zoveel geld aan te moeten uitgeven..

 

Ik heb dan maar een mail teruggestuurd naar de Kia garage met de uitleg dat dit zoveel kost en dat ik het niet kunnen vind dat ze me dit niet mondelijk hebben meegedeeld voor ik de wagen ging afhalen.. Plus dat ik denk dat het ook niet normaal is dat je hiervoor moet betalen bij de aankoop van de nieuwe wagen om er een beschermlaag te laten opleggen.. is dit niet standaard beschermd tegen regen enzo..  

 

Ik heb nu 2 dagen later nog altijd geen reactie van de persoon in de Kia Garage die me afgewimpeld heeft.. Ik heb namelijk op forums al veel mensen hen topics gezien die ook klagen over de lak bij hen nieuwe Kia wagen en meestal worden die ook gewoon weggestuurd omdat het hun 'eigen schuld' zou moeten zijn.. 

 

Ondertussen heb ik ook al een mail naar Kia Motors gestuurd maar ook nog geen reactie, heb een slecht gevoel dat ze me ook niet gaan helpen.

 

Volgens mij is dit toch puur een geval van garantie maar willen ze gewoon niet helpen?

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

 

Hier nog 3 foto's van de vlekken:

https://imageshack.com/i/0mvm8nj

https://imageshack.com/i/5hamxjj

https://imageshack.com/i/0sgklmj

 

Link to comment
Share on other sites


Guest Warmentuuter

Ik heb hier de link naar de vijf stappen die je als richtlijn kan gebruiken om je auto goed te wassen.

 

http://meguiars.nl/knowledge-centre

 

Ik lees ook dat je een natuurzeem gebruikt.

Dat kan je nu beter niet gebruiken.

Een watermagneet (speciale droogdoek) kan je beter gebruiken en werkt nog veel makkelijker ook en krast niet snel.

Om die vlekken weg te halen zou ik eerst Meguairs compound proberen.

Met dit middel polijst je je motorklep en spatborden licht.

De kans is groot dat je het er maar voor een bedrag van 20 euro er uit hebt gehaald. 

Hier kan je ook de kleine krasjes mee behandelen.

Daarna in de wax en klaar ben je.

 

Vind het wel vreemd dat de dealer de auto zo heeft afgeleverd.

Kan beter toch.

Link to comment
Share on other sites


Ik heb hier de link naar de vijf stappen die je als richtlijn kan gebruiken om je auto goed te wassen.

 

http://meguiars.nl/knowledge-centre

 

Ik lees ook dat je een natuurzeem gebruikt.

Dat kan je nu beter niet gebruiken.

Een watermagneet (speciale droogdoek) kan je beter gebruiken en werkt nog veel makkelijker ook en krast niet snel.

Om die vlekken weg te halen zou ik eerst Meguairs compound proberen.

Met dit middel polijst je je motorklep en spatborden licht.

De kans is groot dat je het er maar voor een bedrag van 20 euro er uit hebt gehaald. 

Hier kan je ook de kleine krasjes mee behandelen.

Daarna in de wax en klaar ben je.

 

Vind het wel vreemd dat de dealer de auto zo heeft afgeleverd.

Kan beter toch.

Gebruik nu geen natuurzeem meer omdat dit inderdaad niet goed is.. blijft ook kleven aan de wagen dus heb ik maar 1x gebruikt.. 

 

Heb nu net een mail terug gekregen van de Kia Garage om een afspraak te maken en ze gaan kijken of zij de vlekken er kunnen uit krijgen en voor dan alsnog een Carshine behandeling te geven. 

Ik hoop dat ze dit nu wel onder garantie doen en dat het nog goed komt..

 

Ik laat iets weten zodra ik langs geweest ben.

 

Bedankt voor de tips voor het wassen, ga ze zeker eens bekijken en ga het vervolgens ook zo doen zoals beschreven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo 

Link to comment
Share on other sites


Heey Lorenzo,

 

Ik ben ook van België , 23 jaar,en heb ook 4 maanden terug de kia pro'ceed gekocht.

Ik heb hetzelfde probleem, na de eerste wasbeurt had ik ook last van deze ingebrande druppels net zoals bij jou, vooral bovenaan de motorkap en rond de wielkasten en ook van doffe krassen!, en het is niet dat ik geen auto's kan poetsen, ik heb 2 jaar in de carcleaning gewerkt en gebruik alleen maar professionele en onschadelijke producten en spoel zo grondig dat er onmogelijk zand kan achterblijven, heb in al die tijd nooit de lak weten te beschadigen van tientallen auto's...

 

Ik zag wel dat ik ondertussen wat krasjes had van het poetsen, maar nu met het zonnige weer valt pas op hoe erg het is, er staan al echte doffe krassen op van het wassen en de tranen stonden me haast in de ogen vorige week toen het me opviel.

 

Ook ik ben ontzettend kwaad dat dit na zo een korte tijd is gebeurd, want bij mijn vorige auto, een audi was ik veel ruwer met wassen en hij was al 9 jaar, en zag er beter uit dan mijn kia nu... Tegen mij zeiden ze dat het met een simuliseerlaag wel opgelost zou zijn, maar dit heeft niks geholpen.

 

Mag ik vragen bij welke garage jij de auto hebt gekocht? 

 

Bij Kia zijn ze precies wel goed in het afwimpelen, mijn dashboard rammelt en kraakt langs alle kanten, mijn raam klappert en suist ondertussen ook aan de passagierszijde en mijn achteruitversnelling "blokkeert" de helft van de tijd.

 

Maar ze blijven toch aanhouden dat het normaal is allemaal en dat ik me te druk maak ondertussen ben ik wel een hele tijd mijn auto kwijt geweest, zonder dat ze er iets aan hebben gedaan, nog maar is een afspraak gemaakt voor de 25ste maart in de hoop dat ze nu wel luisteren. Ik heb ook het gevoel dat Kia gewoon niet wilt helpen. Ik vindt het een prachtige wagen qua design en comfort, maar spijtig genoeg berouw ik me de aankoop ervan en ik zit er aan vast, het lijkt net of ze voor mij het probleem geval er hebben uitgezocht. Blijkbaar kijken ze in België niet zo nauw als bij de Nederlandse dealers...

 

Zal morgen ook eens foto's proberen te maken, zodat ik ze kan laten zien :)

 

Groetjes,

 

Wesley

Link to comment
Share on other sites


Heey Lorenzo,

 

Ik ben ook van België , 23 jaar,en heb ook 4 maanden terug de kia pro'ceed gekocht.

Ik heb hetzelfde probleem, na de eerste wasbeurt had ik ook last van deze ingebrande druppels net zoals bij jou, vooral bovenaan de motorkap en rond de wielkasten en ook van doffe krassen!, en het is niet dat ik geen auto's kan poetsen, ik heb 2 jaar in de carcleaning gewerkt en gebruik alleen maar professionele en onschadelijke producten en spoel zo grondig dat er onmogelijk zand kan achterblijven, heb in al die tijd nooit de lak weten te beschadigen van tientallen auto's...

 

Ik zag wel dat ik ondertussen wat krasjes had van het poetsen, maar nu met het zonnige weer valt pas op hoe erg het is, er staan al echte doffe krassen op van het wassen en de tranen stonden me haast in de ogen vorige week toen het me opviel.

 

Ook ik ben ontzettend kwaad dat dit na zo een korte tijd is gebeurd, want bij mijn vorige auto, een audi was ik veel ruwer met wassen en hij was al 9 jaar, en zag er beter uit dan mijn kia nu... Tegen mij zeiden ze dat het met een simuliseerlaag wel opgelost zou zijn, maar dit heeft niks geholpen.

 

Mag ik vragen bij welke garage jij de auto hebt gekocht? 

 

Bij Kia zijn ze precies wel goed in het afwimpelen, mijn dashboard rammelt en kraakt langs alle kanten, mijn raam klappert en suist ondertussen ook aan de passagierszijde en mijn achteruitversnelling "blokkeert" de helft van de tijd.

 

Maar ze blijven toch aanhouden dat het normaal is allemaal en dat ik me te druk maak ondertussen ben ik wel een hele tijd mijn auto kwijt geweest, zonder dat ze er iets aan hebben gedaan, nog maar is een afspraak gemaakt voor de 25ste maart in de hoop dat ze nu wel luisteren. Ik heb ook het gevoel dat Kia gewoon niet wilt helpen. Ik vindt het een prachtige wagen qua design en comfort, maar spijtig genoeg berouw ik me de aankoop ervan en ik zit er aan vast, het lijkt net of ze voor mij het probleem geval er hebben uitgezocht. Blijkbaar kijken ze in België niet zo nauw als bij de Nederlandse dealers...

 

Zal morgen ook eens foto's proberen te maken, zodat ik ze kan laten zien :)

 

Groetjes,

 

Wesley

Wesley,

 

Ik vind het echt spijtig voor u ook en snap je volledig. 

Ik zag vandaag ook plots een grote kras in m'n motorkap en ging ook bijna tegen de grond.. heb de auto van gisteren exact een maand in m'n bezit en ben ook al iemand die zeer veel zorgt draagt voor m'n gerief en dan dit.. :(

 

Ik ken persoonlijk nog mensen die een Kia hebben en ook allemaal last van vlekken in de lak die er niet uit gaat.. Als ze dan naar de garage gaan voor de garantie dan doen ze er niks aan.

 

De wagen komt van Garage Julien in Gent, bij u?

Ik hoop dat ze m'n auto terug mooi zetten onder garantie en nu een beschermlaag geven dat hij proper blijft..! 

 

Het frustrerende is dat je machteloos staat als ze beslissen je niet te helpen, of 'niet kunnen' helpen..

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


Heey Lorenzo,

 

Ik ben ook van België , 23 jaar,en heb ook 4 maanden terug de kia pro'ceed gekocht.

Ik heb hetzelfde probleem, na de eerste wasbeurt had ik ook last van deze ingebrande druppels net zoals bij jou, vooral bovenaan de motorkap en rond de wielkasten en ook van doffe krassen!, en het is niet dat ik geen auto's kan poetsen, ik heb 2 jaar in de carcleaning gewerkt en gebruik alleen maar professionele en onschadelijke producten en spoel zo grondig dat er onmogelijk zand kan achterblijven, heb in al die tijd nooit de lak weten te beschadigen van tientallen auto's...

 

Ik zag wel dat ik ondertussen wat krasjes had van het poetsen, maar nu met het zonnige weer valt pas op hoe erg het is, er staan al echte doffe krassen op van het wassen en de tranen stonden me haast in de ogen vorige week toen het me opviel.

 

Ook ik ben ontzettend kwaad dat dit na zo een korte tijd is gebeurd, want bij mijn vorige auto, een audi was ik veel ruwer met wassen en hij was al 9 jaar, en zag er beter uit dan mijn kia nu... Tegen mij zeiden ze dat het met een simuliseerlaag wel opgelost zou zijn, maar dit heeft niks geholpen.

 

Mag ik vragen bij welke garage jij de auto hebt gekocht? 

 

Bij Kia zijn ze precies wel goed in het afwimpelen, mijn dashboard rammelt en kraakt langs alle kanten, mijn raam klappert en suist ondertussen ook aan de passagierszijde en mijn achteruitversnelling "blokkeert" de helft van de tijd.

 

Maar ze blijven toch aanhouden dat het normaal is allemaal en dat ik me te druk maak ondertussen ben ik wel een hele tijd mijn auto kwijt geweest, zonder dat ze er iets aan hebben gedaan, nog maar is een afspraak gemaakt voor de 25ste maart in de hoop dat ze nu wel luisteren. Ik heb ook het gevoel dat Kia gewoon niet wilt helpen. Ik vindt het een prachtige wagen qua design en comfort, maar spijtig genoeg berouw ik me de aankoop ervan en ik zit er aan vast, het lijkt net of ze voor mij het probleem geval er hebben uitgezocht. Blijkbaar kijken ze in België niet zo nauw als bij de Nederlandse dealers...

 

Zal morgen ook eens foto's proberen te maken, zodat ik ze kan laten zien :)

 

Groetjes,

 

Wesley

Wesley,

 

Ik vind het echt spijtig voor u ook en snap je volledig. 

Ik zag vandaag ook plots een grote kras in m'n motorkap en ging ook bijna tegen de grond.. heb de auto van gisteren exact een maand in m'n bezit en ben ook al iemand die zeer veel zorgt draagt voor m'n gerief en dan dit.. :(

 

Ik ken persoonlijk nog mensen die een Kia hebben en ook allemaal last van vlekken in de lak die er niet uit gaat.. Als ze dan naar de garage gaan voor de garantie dan doen ze er niks aan.

 

De wagen komt van Garage Julien in Gent, bij u?

Ik hoop dat ze m'n auto terug mooi zetten onder garantie en nu een beschermlaag geven dat hij proper blijft..! 

 

Het frustrerende is dat je machteloos staat als ze beslissen je niet te helpen, of 'niet kunnen' helpen..

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


Ik heb mijn auto gekocht bij Kia Lumens in Neerpelt.

Het is inderdaad frusterend dat zij uiteindelijk het laatste woord hebben, Kia promoot hun klantenservice, maar hier is gewoon niks van aan.

Het zit me zo ver dat ik zelfs nog niet meer kan opbrengen om voor de lak opnieuw naar de garage te lopen, ik ben van plan om van garage te wisselen als men mij de 25ste weer op de hak op de tak sturen.

 

Groetjes!

Link to comment
Share on other sites


Ik heb mijn auto gekocht bij Kia Lumens in Neerpelt.

Het is inderdaad frusterend dat zij uiteindelijk het laatste woord hebben, Kia promoot hun klantenservice, maar hier is gewoon niks van aan.

Het zit me zo ver dat ik zelfs nog niet meer kan opbrengen om voor de lak opnieuw naar de garage te lopen, ik ben van plan om van garage te wisselen als men mij de 25ste weer op de hak op de tak sturen.

 

Groetjes!

Ja, het probleem is bekend bij Kia want zeer veel mensen hebben last met de lak.

Volgens mij willen ze bij geen enkele Kia garage nog helpen aan dit probleem.. wat zeer spijtig is.

Ze promoten inderdaad de klantenservice maar deze trekt op de ballen.. 

 

Bij het verkopen van m'n auto waren ze heeeeel vriendelijk.. alles mooi uitleggen en een goedemiddag enzo, bij het afhalen van de wagen ook nog altijd zeer vriendelijk maar korter.

Maar daarna.. eenmaal ik de auto had afgehaald waren ze totaal niet vriendelijk meer. Geen goedemiddag enzo .. ze geven het gevoel van Hup, de auto is verkocht nu moeten we niet meer vriendelijk zijn.. next !

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


het is bij ieder merk zo helaas, maar als je veel posts hier op het forum leest doen de Kia dealers in Nederland het toch niet echt slecht, als het gewoon een probleem van de auto is kan de dealer het bij het hoofdkantoor van Kia aanmelden en regelen zij verder onder elkaar wie wat betaald zodat ook de dealer er financieel niet voor in hoeft te leveren

Link to comment
Share on other sites


Ik heb het idee dat dealers in BE nogal anders omgaan met hun klanten dan in NL.


Zeer vreemd.


NB; Kan het zijn dat jullie tegen een slecht aangebrachte waxoyl laag aan zitten te kijken of bestaat die „pantser bescherming” niet in BE ?


Link to comment
Share on other sites


Ja, het probleem is bekend bij Kia want zeer veel mensen hebben last met de lak.

Volgens mij willen ze bij geen enkele Kia garage nog helpen aan dit probleem.. wat zeer spijtig is.

Ze promoten inderdaad de klantenservice maar deze trekt op de ballen.. 

 

Bij het verkopen van m'n auto waren ze heeeeel vriendelijk.. alles mooi uitleggen en een goedemiddag enzo, bij het afhalen van de wagen ook nog altijd zeer vriendelijk maar korter.

Maar daarna.. eenmaal ik de auto had afgehaald waren ze totaal niet vriendelijk meer. Geen goedemiddag enzo .. ze geven het gevoel van Hup, de auto is verkocht nu moeten we niet meer vriendelijk zijn.. next !

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Mijn ouders hebben de vorige sorento gehad en daar hadden we ook enorm veel last van de lak en zelfs roestende deuren. We hebben nog uitdrukkelijk gevraagd of dat dit tegenwoordig nog het geval is en ze verzekerde ons dat dit probleem sinds 2007 amper tot nooit meer voorkomt, maarja eerlijkheid verkoopt niet zeker?

 

Bij de aankoop en afhandeling ook super vriendelijk, maar ondertussen ook niet meer, de eerste keer werd ik "geviseerd" omdat ik 5 minuten te laat op afspraak was, terwijl ze mij anders ook een half uur laten wachten. De tweede keer werd ik afgewimpeld dat al die problemen normaal zijn en dat ik overdrijf. Ondertussen bij de laatste afspraak die ik ging maken, rolde de baliemedewerker met zijn ogen en sprak op een toon die alles behalve vriendelijk was, om me daarna ook maar half proberen af te wimpelen. En al die tijd ben ik gewoon vriendelijk gebleven, dus aan mij ligt het niet.

 

Als ik bij mijn ouders meega kijken naar de BMW-garage waar ze klant zijn, daar word je bijna verwelkomt met de rode loper als je met een probleem komt, en helpen je meteen verder (ok je betaald ook wel meer, maar dan nog), ik moet 4 weken wachten om op afspraak te kunnen komen. Voor het geld wat ik heb betaald aan de kia, had ik ook een 1-reeksje voor de deur kunnen hebben, maar ik was er van overtuigd dat met die 7 jaar garantie niks mis kon lopen.

 

Groetjes Wes

Link to comment
Share on other sites


Mijn ouders hebben de vorige sorento gehad en daar hadden we ook enorm veel last van de lak en zelfs roestende deuren. We hebben nog uitdrukkelijk gevraagd of dat dit tegenwoordig nog het geval is en ze verzekerde ons dat dit probleem sinds 2007 amper tot nooit meer voorkomt, maarja eerlijkheid verkoopt niet zeker?

 

Bij de aankoop en afhandeling ook super vriendelijk, maar ondertussen ook niet meer, de eerste keer werd ik "geviseerd" omdat ik 5 minuten te laat op afspraak was, terwijl ze mij anders ook een half uur laten wachten. De tweede keer werd ik afgewimpeld dat al die problemen normaal zijn en dat ik overdrijf. Ondertussen bij de laatste afspraak die ik ging maken, rolde de baliemedewerker met zijn ogen en sprak op een toon die alles behalve vriendelijk was, om me daarna ook maar half proberen af te wimpelen. En al die tijd ben ik gewoon vriendelijk gebleven, dus aan mij ligt het niet.

 

Als ik bij mijn ouders meega kijken naar de BMW-garage waar ze klant zijn, daar word je bijna verwelkomt met de rode loper als je met een probleem komt, en helpen je meteen verder (ok je betaald ook wel meer, maar dan nog), ik moet 4 weken wachten om op afspraak te kunnen komen. Voor het geld wat ik heb betaald aan de kia, had ik ook een 1-reeksje voor de deur kunnen hebben, maar ik was er van overtuigd dat met die 7 jaar garantie niks mis kon lopen.

 

Groetjes Wes

Dacht ik ook met de 7jaar garantie..

Link to comment
Share on other sites


 

Ik heb het idee dat dealers in BE nogal anders omgaan met hun klanten dan in NL.

Zeer vreemd.

NB; Kan het zijn dat jullie tegen een slecht aangebrachte waxoyl laag aan zitten te kijken of bestaat die „pantser bescherming” niet in BE ?

 

Mijn wagen heeft zelf geen bescherming gekregen.. ze gingen dit nog aanbieden voor 120€ (Carshine behandeling), is wel nooit iets van gezegd geweest..

 

Ik ga er ook van uit als je een nieuwe wagen koopt dat deze al een beschermende laag heeft zonder dat je er voor hoeft extra te betalen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Zo, gisterenavond nog een mail ontvangen om eens te bellen naar de Kia garage voor een afspraak.

 

Maandag moet ik de auto wassen en dan binnen brengen bij de garage, ze gaan kijken of ze de vlekken er kunnen uit krijgen.

Ze beloven niks maar gaan hen best doen, ben al blij dat ze iets willen doen.

 

Moest het mogelijk zijn de vlekken er uit te krijgen dan willen ze de Carshine behandeling ook nog doen (tegen betaling).

 

 

Dus nu hopen dat alles goed komt en dat met de Carshine behandeling de wagen ook proper blijft..

 

Ik laat nog iets weten maandag,

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


Amai, hopelijk krijgen ze de lak weer proper!

 

690 euro voor de wagen te behandelen en te beschermen lijkt mij wel enorm duur. In Ramsel (BE) zit een bedrijfje "Detailed.be" die uitzonderlijk werk leveren. Als ze het in de garage niet opgelost krijgen moet je anders daar eens prijs laten maken. Zij hebben al een "New Car Pakket" voor 175 euro ofzo, waarbij de wagen gepoetst, geclayed en gewaxed etc wordt. Kijk maar eens op hun facebookpagina wat voor wonderen die verrichten.

Grtz

Link to comment
Share on other sites


Amai, hopelijk krijgen ze de lak weer proper!

 

690 euro voor de wagen te behandelen en te beschermen lijkt mij wel enorm duur. In Ramsel (BE) zit een bedrijfje "Detailed.be" die uitzonderlijk werk leveren. Als ze het in de garage niet opgelost krijgen moet je anders daar eens prijs laten maken. Zij hebben al een "New Car Pakket" voor 175 euro ofzo, waarbij de wagen gepoetst, geclayed en gewaxed etc wordt. Kijk maar eens op hun facebookpagina wat voor wonderen die verrichten.

Grtz

Bedankt voor de link :-) ga ik zeker gebruiken als ze me niet kunnen helpen in de garage.

Met vriendelijke groet,

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


Warmentuuter geeft het beste advies.

 

Pfff, wat ben ik blij dat ik niet in België woon of afhankelijk en van een Belgische dealer.

Link to comment
Share on other sites


Heb je de auto wel goed afgedroogd? Ik woon in een gebied waar veel kalk in het water zit en bij niet goed afdrogen ook vlekken oplevert. Zoals hier al vermeld, gebruik geen zeem maar een goede towel van mequairs of autoglym. Had ik bij mijn vorige auto, een Focus, ook last van. Ik heb de auto niet laten behandelen met Waxoil, want ik zet m liever zelf goed in de was met goede produkten.

Link to comment
Share on other sites


Heb je de auto wel goed afgedroogd? Ik woon in een gebied waar veel kalk in het water zit en bij niet goed afdrogen ook vlekken oplevert. Zoals hier al vermeld, gebruik geen zeem maar een goede towel van mequairs of autoglym. Had ik bij mijn vorige auto, een Focus, ook last van. Ik heb de auto niet laten behandelen met Waxoil, want ik zet m liever zelf goed in de was met goede produkten.

Ja zit inderdaad met veel kalk in het water, maar dit is het probleem niet sinds dat ik de auto de 1ste maal gewassen had in een carwash met een hogedruk en het afdrogen gebeurt ook grondig.

 

Een natuurzeem gebruik ik niet meer omdat ik ook zag dat dit niet echt z'n werk doet toen ik hem de eerste maal gebruikte.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lorenzo

Link to comment
Share on other sites


Beste mensen,

 

Het probleem is opgelost, vandaag langs geweest bij de Kia garage en eens laten kijken.

 

Het probleem was dus echt wel zure neerslag. Ze hebben me aangeraden een polish te gebruiken als de wagen gewassen is.

 

Heb ik dan ook maar gedaan, de auto volledig in de polish gezet en mooi opgedroogd met een microvezeldoek.

Nu glanst de auto terug super en zie ik geen vlekken meer in de wagen.

 

Hopelijk blijven ze nu ook weg als ik de auto goed onderhoud met de polish.

 

Ik heb nog even een foto van de wagen erbij gestoken en van de polish.

 

Polish: https://imageshack.com/i/jwzw7ij

Wagen: https://imageshack.com/i/f32kyjj

 

zw7i.jpg

 

 

2kyj.jpg

Edited by xtra40
fotos openbaar gemaakt
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...