Leonocento Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Weet iemand wat de inkoopprijs is van een Cruisecontrol maar dan voor de Kia dealer? Het gaat hier alleen om de spullen. Quote
Rio Rio Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Waarom wil je dat weten? Gewoon aanschaffen en niet zo krenterig doen....... Quote
bigwade Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Leo-NO-CENTO Beste antwoord schat ik zo in beetje John Gold begint bij 450 oid Spul is gewoon niet goedkoop. 1 Quote
xtra40 Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 ik neem aan dat de dealer deze set inbouwd dus kijk maar in de link en niet schrikken van de prijs http://www.autovoordeelwinkel.nl/Webwinkel-Product-33649967/John-Gold-Cruise-control-set-voor-Kia-Picanto-2011%3E.html Quote
xtra40 Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 ik moet zeggen dat ik dit wel eens heb ingebouwd maar dan ik een mitsubishi het is even puzzelen maar werkte goed dus ik denk dat dit ook wel moet lukken Quote
Jack_z Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 die John Gold GC90ci schijnt stuk makkelijker installeren te zijn omdat je de juiste instellingen voor je auto van internet kan downloaden en je daar niets meer aan hoeft the doen, gaat ook met een canbus aansluiting geloof ik Quote
Murcielaygo Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Ik heb een Waeco MS-880, schijnt technisch vrijwel gelijk te zijn aan die GC90 en daarbij hoefde er idd nauwelijks wat te worden ingesteld. Gaspedaal moest worden ingeleerd op 90% ipv volgas. Dit hebben we later ontdekt ivm een "full throttle" signaal dat een storing veroorzaakte waardoor het gaspedaal niet meer herkend werd. En de overneem-gevoeligheid werd bijgesteld, meer niet. Snelheid, remmen, koppeling komt allemaal van de CAN-bus. Van dat gaspedaal wist mijn ombouwer nog niet omdat de mijne zijn eerste Picanto TA was. Dat hebben we uiteindelijk samen uitgevogeld aan de hand van de OBD-codes die ik kon uitlezen. Prijs weet ik zo niet meer, maar was een paar honderd incl. inbouw. Quote
ouwe Posted April 11, 2014 Posted April 11, 2014 Electronika en plastic is qua prijs zeer goedkoop.... Er wordt dan ook veel aan verdiend. Zoals Murcielaygo al aangaf, was ie een paar honderd euro kwijt, maar de inkoop is de helft voor de handelaar. Een KIA-dealer verdient er dus behoorlijk wat aan, als zij die er in zetten... Quote
Picawhite Posted June 11, 2014 Posted June 11, 2014 heb er een besteld , kost mij € 275 zonder bediening, had ik nog ,heb er nu nog een over ( bediening) , is trouwens de GC90 , moet je gewoon inleren , maar is twee tellen werk , inbouw 1,5 - 2 uur. Maar heeft de Pica wel canbus?????????? . dacht het ni . Quote
Picawhite Posted June 16, 2014 Posted June 16, 2014 Bedrag was overigens €290 incl. btw en verzenden, rechtstreeks bij John Gold . En monteren ; appel -eitje , was in net 1.5 uur klaar incl het zoeken voor een mooie plek voor de hendel. Staat tussen de bekerhouders in de middenconsole , zal proberen een foto te plakken. Quote
Picawhite Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Bedrag was overigens €290 incl. btw en verzenden, rechtstreeks bij John Gold . En monteren ; appel -eitje , was in net 1.5 uur klaar incl het zoeken voor een mooie plek voor de hendel. Staat tussen de bekerhouders in de middenconsole , zal proberen een foto te plakken. hier een foto wel laat maarja beter laat dan nooit Quote
Murcielaygo Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Waarom de hendel DAAR en niet "gewoon" links aan de stuurkolom onder/achter de hendel voor licht/richtingaanwijzers? Nu moet je je hand van het stuur halen om de CC te bedienen?! Klopt het trouwens dat dit een oud model hendel is? Eentje die je moet draaien en met knopjes voor aan/uit en pauze ipv werkend als joystick? 1 Quote
blackie Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 word dit apk goedgekeurd?? levensgevaarlijk toch is maar de vraag Quote
Murcielaygo Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 APK kijkt volgens mij niet eens naar CC. En losse knoppen-paneeltjes mogen ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar toch snap ik deze plaatsing niet... 1 Quote
Picawhite Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 ieder zijn mening maar ik vind dit de makkelijkste plaats voor de handel , links aan de stuurkolom is voor mij erg onhandig , mijn vrouw heeft hem ook daar in een Daihatsu Cuore en elke keer als ik hem aan moet zetten hoofd naar beneden en kijken of je wel de goede knop hebt , waar ie nu zit bedien ik hem met mijn rechterhand die toch altijd in de buurt van de pook zit .hand op de pook ( losje's dan ) en met een vinger bedienen. Apk afkeur ???????? is geen keurmeester die kijkt of de cc werkt / waar die zit etc etc is geen keurings punt. is inderdaad het oude model maar werkt net zo goed .Had er nog twee liggen en zo blijft de prijs van de cc extra goedkoop, hoef hem tenslotte niet met bediening te kopen Quote
Murcielaygo Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 Als ik jouw verhaal zo lees, gebruik je dan met name de presets? Draaien aan de hendel lijkt me daar ondoenlijk, vandaar mijn conclusie. De presets vind ik blind; ik kijk echt nooit naar mijn hendel. Zeker niet nu ik boven de klokken extra status-LEDs heb zitten. Het is idd ieder zijn ding, maar mijn ding is het dan niet; ik hou mijn handen liever aan het stuur. 1 Quote
Picawhite Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 alleen de presets maar als het moet gaat draaien ook ,eerste twee zijn geprogrammeerd ( 80 en 100) en de derde gebruik ik voor wisselende snelheden, en ieder zijn ding, de een rijdt met 2 handen aan het stuur en de ander met 1, ik dus met 1 ( 80 %) dan Quote
dijk48 Posted September 8, 2014 Posted September 8, 2014 Kort geleden liet ik CC inbouwen in mijn Mégane automaat uit 2001 bij Remenko Automotive in Zevenhuizen voor euro 514,50. Het betrof John Gold GC55 elektronisch met bedieningsunit CM-4. De GC30 (vacuüm) met de CM-3 was goedkoper, maar gezien de leeftijd van de auto (2001) met het risico van haarscheurtjes in het vacuümsysteem, koos ik voor de elektronische versie met de iets luxere bedieningsunit. Het inbouwen heb ik niet meegemaakt want ik kreeg een elektrische leenfiets om in het prachtige weer de prachtige omgeving te verkennen. Na een uitgebreide proefrit waarin bleek dat de unit goed was ingeleerd/ afgesteld kon ik richting huis. De bedieningsunit CM-4 heb ik links op de stuurkolom laten plaatsen, voor mij de ideale positie. Quote
Recommended Posts