Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Weet iemand wat de inkoopprijs is van een Cruisecontrol maar dan voor de Kia dealer?

Het gaat hier alleen om de spullen.

Posted

Leo-NO-CENTO

Beste antwoord schat ik zo in :-)

beetje John Gold begint bij 450 oid

Spul is gewoon niet goedkoop.

• Like 1
Posted

ik moet zeggen dat ik dit wel eens heb ingebouwd maar dan ik een mitsubishi het is even puzzelen maar werkte goed 

dus ik denk dat dit ook wel moet lukken 

Posted

die John Gold GC90ci schijnt stuk makkelijker installeren te zijn omdat je de juiste instellingen voor je auto van internet kan downloaden en je daar niets meer aan hoeft the doen, gaat ook met een canbus aansluiting geloof ik

Posted

Ik heb een Waeco MS-880, schijnt technisch vrijwel gelijk te zijn aan die GC90 en daarbij hoefde er idd nauwelijks wat te worden ingesteld.

Gaspedaal moest worden ingeleerd op 90% ipv volgas. Dit hebben we later ontdekt ivm een "full throttle" signaal dat een storing veroorzaakte waardoor het gaspedaal niet meer herkend werd.

En de overneem-gevoeligheid werd bijgesteld, meer niet.

Snelheid, remmen, koppeling komt allemaal van de CAN-bus.

Van dat gaspedaal wist mijn ombouwer nog niet omdat de mijne zijn eerste Picanto TA was.

Dat hebben we uiteindelijk samen uitgevogeld aan de hand van de OBD-codes die ik kon uitlezen.

Prijs weet ik zo niet meer, maar was een paar honderd incl. inbouw.

Posted

Electronika en plastic is qua prijs zeer goedkoop....  Er wordt dan ook veel aan verdiend.

Zoals Murcielaygo al aangaf, was ie een paar honderd euro kwijt, maar de inkoop is de helft voor de handelaar.

Een KIA-dealer verdient er dus behoorlijk wat aan, als zij die er in zetten...

• 2 months later...
Posted

heb er een besteld , kost mij € 275 zonder bediening, had ik nog ,heb er nu nog een over ( bediening) , is trouwens de GC90 , moet je gewoon inleren , maar is twee tellen werk , inbouw 1,5 - 2 uur.

Maar heeft de Pica wel canbus?????????? . dacht het ni .

Posted

Bedrag was overigens €290 incl. btw en verzenden, rechtstreeks bij John Gold . En monteren ; appel -eitje , was in net 1.5 uur klaar incl het zoeken voor een mooie plek voor de hendel. Staat tussen de bekerhouders in de middenconsole , zal proberen een foto te plakken.

• 2 months later...
Posted

Bedrag was overigens €290 incl. btw en verzenden, rechtstreeks bij John Gold . En monteren ; appel -eitje , was in net 1.5 uur klaar incl het zoeken voor een mooie plek voor de hendel. Staat tussen de bekerhouders in de middenconsole , zal proberen een foto te plakken.

hier een foto wel laat maarja beter laat dan nooit

IMAG0931_zps30a3bb79.jpg 

Posted

Waarom de hendel DAAR en niet "gewoon" links aan de stuurkolom onder/achter de hendel voor licht/richtingaanwijzers?

Nu moet je je hand van het stuur halen om de CC te bedienen?!

Klopt het trouwens dat dit een oud model hendel is? Eentje die je moet draaien en met knopjes voor aan/uit en pauze ipv werkend als joystick?

• Like 1
Posted

APK kijkt volgens mij niet eens naar CC.

En losse knoppen-paneeltjes mogen ook, dus dat zal geen probleem zijn. Maar toch snap ik deze plaatsing niet...

• Like 1
Posted

ieder zijn mening maar ik vind dit de makkelijkste plaats voor de handel , links aan de stuurkolom is voor mij erg onhandig , mijn vrouw heeft hem ook daar in een Daihatsu Cuore en elke keer als ik hem aan moet zetten hoofd naar beneden en kijken of je wel de goede knop hebt , waar ie nu zit bedien ik hem met mijn rechterhand die toch altijd in de buurt van de pook zit .hand op de pook ( losje's dan ) en met een vinger bedienen.

Apk afkeur ???????? is geen keurmeester die kijkt of de cc werkt / waar die zit etc etc is geen keurings punt.

is inderdaad het oude model maar werkt net zo goed .Had er nog twee liggen en zo blijft de prijs van de cc extra goedkoop, hoef hem tenslotte niet met bediening te kopen 

Posted

Als ik jouw verhaal zo lees, gebruik je dan met name de presets? Draaien aan de hendel lijkt me daar ondoenlijk, vandaar mijn conclusie.

De presets vind ik blind; ik kijk echt nooit naar mijn hendel. Zeker niet nu ik boven de klokken extra status-LEDs heb zitten.

Het is idd ieder zijn ding, maar mijn ding is het dan niet; ik hou mijn handen liever aan het stuur.

• Like 1
Posted

alleen de presets maar als het moet gaat draaien ook ,eerste twee zijn geprogrammeerd ( 80 en 100) en de derde gebruik ik voor wisselende snelheden,

en ieder zijn ding,  de een  rijdt met 2 handen aan het stuur en de ander met 1, ik dus met 1 ( 80 %) dan

Posted

Kort geleden liet ik CC inbouwen in mijn Mégane automaat uit 2001 bij Remenko Automotive in Zevenhuizen voor euro 514,50. Het betrof John Gold GC55 elektronisch met bedieningsunit CM-4. De GC30 (vacuüm) met de CM-3 was goedkoper, maar gezien de leeftijd van de auto (2001) met het risico van haarscheurtjes in het vacuümsysteem, koos ik voor de elektronische versie met de iets luxere bedieningsunit. Het inbouwen heb ik niet meegemaakt want ik kreeg een elektrische leenfiets om in het prachtige weer de prachtige omgeving te verkennen. Na een uitgebreide proefrit waarin bleek dat de unit goed was ingeleerd/ afgesteld kon ik richting huis. De bedieningsunit CM-4 heb ik links op de stuurkolom laten plaatsen, voor mij de ideale positie.