tilburg Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Hoi, Woensdag hebben we onze Kia Cee'd Sportwagen BusinessLine opgehaald in de kleur Sand Track. Nu had de verkoper ons voor lichtmetalen velgen geadviseerd om niet de dure KIa velgen te pakken a 1200 maar naderhand neutrale velgen te kiezen waar je dan gemiddeld 500 euro voor kwijt bent. Zijn er hier adviseren of voorkeuren voor merken/modellen welke mooi bij de KIa cee'd zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 velgen blijft een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk maar online zijn genoeg velgen te koop en ook soms een virtuele montage te doen kijk verder eens in de garage van ceed rijders hier op het forum bij de foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Aangezien Bob 't niet zegt, zeg ik 't maar: de velgen van Bob zijn ook erg mooi, net als z'n 2e keus: http://www.kiaclub.nl/topic/15590-welke-velgen/#entry151539 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 alles beter als de standaard 15 inch stalen velgen met deksels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 Ja velgen zijn een kwestie van smaak, wij hebben 17 inch onder de pro ceed en 18 inch onder de sw. Kijk maar in onze garage dan heb je weer twee voorbeelden erbij. Succes (eigenlijk sterkte i.v.m. de hoeveelheid) met de keus. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimond24 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Hoi, Woensdag hebben we onze Kia Cee'd Sportwagen BusinessLine opgehaald in de kleur Sand Track. Nu had de verkoper ons voor lichtmetalen velgen geadviseerd om niet de dure KIa velgen te pakken a 1200 maar naderhand neutrale velgen te kiezen waar je dan gemiddeld 500 euro voor kwijt bent. Zijn er hier adviseren of voorkeuren voor merken/modellen welke mooi bij de KIa cee'd zijn? Beetje rare vergelijking, de prijs van €1200 is voor 4 velgen + 4 banden en de prijs van €500 is alleen voor de 4 velgen. En dan heb ik het over de 17 inch velgen. Ikzelf stond ook voor die keus. Voor een beetje velg + band ben je minimaal €900 kwijt (4 stuks). Er zijn zat websites voor een keuze te maken, maar neem vooral de tijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 ik was voor mijn 17 inch velgen met de Goodyear eagle f1 banden 834 euro kwijt dat is incl moeren en een set slotmoeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroensw Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Voor 1200 euro heb je een mooi setje velgen met banden en heb je voor de winter je stalen velgen 18 inch staat erg mooi onder de sw kijk maar bij mij in de garage Mooie kleur he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tilburg Posted May 19, 2014 Author Share Posted May 19, 2014 Beetje rare vergelijking, de prijs van €1200 is voor 4 velgen + 4 banden en de prijs van €500 is alleen voor de 4 velgen. Met 0 euro had ik ook al 4 banden dus die 1200 euro reken ik voor de velgen. Als ik je eigen velgen op zoek dan kosten die 430 euro voor 4 stuks (http://www.velgenshop.nl/velgen/anzio-velgen/anzio-turn-zilver-autovelgen/). Inderdaad gaan mijn winterbanden van mijn vorige auto op de huidige stalen velgen. Toevallig dezelfde maat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatrickPR Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Velgen uitkiezen is inderdaad een persoonlijke kwestie, maar er zijn naar mijn idee wel wat uitgangspunten die je voor jezelf kunt bepalen. - Probeer aan de hand van wat je mooi vind te bepalen hoeveel spaken dat je wil hebben, bijvoorbeeld multispaak, 5-spaaks, 6-spaaks 7-spaaks etc. Persoonlijk vind ik 5-spaaks velgen altijd erg mooi, en vind ik zelf multispaaks velgen altijd een kriem om schoon te maken. - Probeer te bepalen wat jij de mooise velgmaat vind. Er is altijd een optimale grootte die het best bij de auto staat. Bekijk dit altijd in combinatie met de band die bij de velg hoort. Een plattere band geeft een strakker weggedrag, maar minder comfort. - Wil je de huidige banden behouden? Dan ben je gebonden aan de velgmaat die erbij hoort. Wil je nieuwe velgen+nieuwe banden, dan moet je ook kijken naar welke band je wil. Ik vind de autoweek bandentesten en de testen van de duitse ANWB altijd wel handig. Wat mij ook altijd heeft geholpen is de velgen onder de auto 'photoshoppen'. Je maakt een foto van voor/zijkant, en dan kun je met behulp van plaatjes van de velgen die op je hot list staan, een redelijk goede indruk krijgen van hoe het eruit gaat zien. Ik heb toen de volgende tutorial gebruikt http://tcen.awardspace.com/photoshop_tutorials/?p=114 Nogmaals, bovenstaande is zoals ik het zelf altijd doe met nieuwe velgen, maar iedereen pakt het op zijn of haar manier aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts