Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha... ja zulke prutsers heb vroeger ook wel meegemaakt. Kwam van elastiekjes tot kauwgom tegen als isolatiemateriaal. Soms idd met de magneet zo dik dat de sleutels aan de buitenkant van de deur bleven plakken.

Geplaatst

Jammer dat de originele speakers bij de Sportage vast zitten met popnagels waardoor zo'n (in mijn ogen) rigoreuze actie noodzakelijk is op de originele speakers. Zijn er wel verloopringen beschikbaar? Dan zou je eventueel de popnagels uit kunnen boren en bouten/moeren kunnen gebruiken. 

Het geheel steekt op deze manier wel wat verder uit, geeft dat geen problemen met de deurkaart?

Geplaatst

Ik snap dat speaker vervangen zeer zeker maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het geluid nou niet echt slecht vind of zijn mijn oren al tever heen door alle Metal muziek die ze hebben moeten verdragen. Ik heb wel de versie met navigatie en de subwoofer in de achterbak. Zit daar nog verschil in?

Geplaatst

De versie met sub klinkt zeker beter. Maar is al een tijdje geleden, dus hoeveel beter durf ik nu niet te zeggen.

Wat het 'vernielen' van de originele speakers betreft.. dat is voordeliger dan losse opvul ringen aanschaffen. Ik was destijds van plan de mijne gewoon los te boren en opvulringen te gebruiken. Ik had al speciaal massieve kunststofringen laten maken. Maar uiteindelijk toch maar de originele vernield. Ze passen daar perfect op en hoefde verder geen oneffenheden te vullen.

Geplaatst

en welke speakers zouden jullie aanraden, en waar is zo'n setje te bestellen om de bekleding los te maken?

Geplaatst

Setje vind je op ebay of bij de beter uitgeruste automaterialenzaak. Conrad heeft ze geloof ik ook. Maar je hebt het voor de speakers niet echt nodig hoor. Theedoek met platte schroevendraaier werkt ook prima. Gebruikte ik ook altijd toen ik nog niet zo'n setje had. Voor dashboard en kwetsbare kunststof panelen is het wel weer aan te bevelen.

Welke speakers.... tja daar heeft bijna iedereen een ander antwoord op en is natuurlijk erg afhankelijk van je budget. Als geld niet zo'n rol speelt zou ik gaan voor Focal. Maar er is inmiddels genoeg geschreven over speakers en inbouw, als je even zoekt zul je hier genoeg info vinden.

Success...

• 2 weken later...
Geplaatst

De Brezan heeft ook goedkope setjes met die plastic 'lepels' om deurbekledingen e.d. los te krijgen.

Zit daar ook dat haakje bij waarmee hij het kapje achter de deurvergrendeling verwijderde? Dat kapje lijkt me wat moeilijker te verwijderen dacht ik zo te zien op de video.

Geplaatst

Zit daar ook dat haakje bij waarmee hij het kapje achter de deurvergrendeling verwijderde? Dat kapje lijkt me wat moeilijker te verwijderen dacht ik zo te zien op de video.

Valt reuze mee. Met een platte spatel of schroevendraaier wip je m zo los.
  • 3 weken later...
Geplaatst

Hi, 

Situatie was

Standaard headunit,  factory speaker, heb een subwoofer laten inbouwen door kia. Merk 

Pioneer TS-WX110A

Aangezien het geluid nog altijd wat blikken was heb ik naar wat research de bekende overal aangepresen focals is 165 laten inbouwen. Dit was een grote teleustelling. Het geluid is "harsh" en "shrill". (Sorry some heb ik een probleem het goede nederlandes woord te vinden). Naar enig gezoek zijn het de speakers en niet de tweeters die my bijna een tinitus geven. De focal tweeter wil ik laten zitten.

Nu heb wil ik voor voor een setje kopen, denk aan 75 - 150 euro en de focals maar naar achteren plaatsen in de hoop dat het zo te doen is met de fader iets naar voren. Nu de vragen:

Moet ik voor een speaker met tweeter inbouwen of alleen een speaker  (squacker of zoiets:) . Dus 4 tweeter versus 2.

Aangezien ik al een pioneer subwoofer heb maar pioneer speaker ?

Advies  merken die je zelf hebt ingerbouwd/laten en die de middentonen goed coveren?

Advies voor een goede zaak/vakman die mij eventueel hierbij wil helpen regio Utrecht?

Ik heb een paar specialzaken voor advies gevraagd maar mijn gevoel is dat het volgens deze altijd het beste voor mij is wat voor merk ze promoten of net in het magazijn hebben:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...