Jump to content

Krakende achterbank SP3

Wimis on

Recommended Posts

Geen last van. Is het de zitting of de achterleuning? Plastic op plastic geluid? Of in de zitting of bank zelf? Gordelhouders? Je kunt de instaplijsten er makkelijk met een kleine ruk uittrekken, een gedeelte valt onder de achterbank, wellicht dat hier iets schuurt? De achterbankzitting zelf kun je door bij de zitplaatsen hem met een rukje op te tillen hem uit de houders halen en met 1 bout achter de achterleuning, wellicht dat hier iets mis zit. De achterleuning kun je demonteren met de 2 bouten per deel loshalen. Hopelijk lost het makkelijk op en wil altijd wel even meedenken!

Geen last van. Is het de zitting of de achterleuning? Plastic op plastic geluid? Of in de zitting of bank zelf? Gordelhouders? Je kunt de instaplijsten er makkelijk met een kleine ruk uittrekken, een gedeelte valt onder de achterbank, wellicht dat hier iets schuurt? De achterbankzitting zelf kun je door bij de zitplaatsen hem met een rukje op te tillen hem uit de houders halen en met 1 bout achter de achterleuning, wellicht dat hier iets mis zit. De achterleuning kun je demonteren met de 2 bouten per deel loshalen. Hopelijk lost het makkelijk op en wil altijd wel even meedenken!

Ik vermoed dat ik het moet zoeken in het zitgedeelte.

Omdat als de achterbank is ingevorderd door onze dochter dan is het geluid weg :?

Stukje tape plaatsen op de haken waar de zetel in vastgeklikt is.

Kijk, dat is een antwoord die ik toen ergens in een van de vele topics heb gelezen.......... thnx!

We gaan het dus zoeken in het zitgedeelte want de haak waar de rugleuning in haakt had ik al ingetapet

Wordt vervolgt..

Wim, heel google weet geen raad met jouw probleem.

Wellicht zit er een uitgedroogde steenmarter na jullie wereldtrip tussen de bank ankers.

Je kunt je dochter ook eens lief aankijken wat ze heeft gedaan met die achterbank of haar met elke rit meenemen zodat/totdat

jullie probleem is opgelost :-)

• Like 1

Teller staat nu op 35k en ervaar nu overal gekraak in de Sportage. 

Gekraak bij de gordelhouders, gekraak als de passagiersruit te ver omhoog zit, iets lossen en het gekraak is weg. Gekraak bij de achterklep, gekraak in de passagiersstoel bij de hoofdsteun. Gekraak bij de voorruit als de temperaturen beneden de -5 komen.

Ojah en mijn koppeling was vervangen een paar 1000 km's terug vanwege clutch judder en je raad het al, het is weer terug als nooit weggeweest! dus m.a.w. het zijn allemaal eigenschappen zeg maar gerust fabrieks- en designfouten van de KIA Sportage die we helaas moeten accepteren.

Okee,

het volgende hebben we gedaan:

zitgedeelte los gehaald, dmv die ene bout in de kofferruimte.

zitgedeelte omhoog getrokken, zat niet echt vast!

SAM_0834.jpg

Extra tape om die 2 pinnen geplakt:

SAM_0835.jpg

Vervolgens de zitting weer op zijn plek bevestigd.

Zit al steviger dan voorheen.

Nu maar hopen dat de "kraak" weg is.

En anders kan er nog een stukje tape bij geplakt worden.

Klusje van 10 minuten :)

• Like 1

Bij de rio hadden we dit ook en daar waren het de sluit haken van de rug leuning en daar hebben we een stukje tape omheen gedaan en toen was het bij ons over

Die had ik dus al getapet................... uitgesloten dat het die is!