Wimis on Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Hele topic doorgespit maar.......... Waar staat de oplossing en wie heeft hier nog meer last mee? Alle input is welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Geen last van. Is het de zitting of de achterleuning? Plastic op plastic geluid? Of in de zitting of bank zelf? Gordelhouders? Je kunt de instaplijsten er makkelijk met een kleine ruk uittrekken, een gedeelte valt onder de achterbank, wellicht dat hier iets schuurt? De achterbankzitting zelf kun je door bij de zitplaatsen hem met een rukje op te tillen hem uit de houders halen en met 1 bout achter de achterleuning, wellicht dat hier iets mis zit. De achterleuning kun je demonteren met de 2 bouten per deel loshalen. Hopelijk lost het makkelijk op en wil altijd wel even meedenken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Stukje tape plaatsen op de haken waar de zetel in vastgeklikt is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 Geen last van. Is het de zitting of de achterleuning? Plastic op plastic geluid? Of in de zitting of bank zelf? Gordelhouders? Je kunt de instaplijsten er makkelijk met een kleine ruk uittrekken, een gedeelte valt onder de achterbank, wellicht dat hier iets schuurt? De achterbankzitting zelf kun je door bij de zitplaatsen hem met een rukje op te tillen hem uit de houders halen en met 1 bout achter de achterleuning, wellicht dat hier iets mis zit. De achterleuning kun je demonteren met de 2 bouten per deel loshalen. Hopelijk lost het makkelijk op en wil altijd wel even meedenken! Ik vermoed dat ik het moet zoeken in het zitgedeelte. Omdat als de achterbank is ingevorderd door onze dochter dan is het geluid weg Stukje tape plaatsen op de haken waar de zetel in vastgeklikt is. Kijk, dat is een antwoord die ik toen ergens in een van de vele topics heb gelezen.......... thnx! We gaan het dus zoeken in het zitgedeelte want de haak waar de rugleuning in haakt had ik al ingetapet Wordt vervolgt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Wim, heel google weet geen raad met jouw probleem. Wellicht zit er een uitgedroogde steenmarter na jullie wereldtrip tussen de bank ankers. Je kunt je dochter ook eens lief aankijken wat ze heeft gedaan met die achterbank of haar met elke rit meenemen zodat/totdat jullie probleem is opgelost 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stief Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 Ik heb we geen last meer van gekwaak sinds ik de kikker eruit heb gelaten. ...... Ooh je hebt last van gekraak ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportage3 Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 Teller staat nu op 35k en ervaar nu overal gekraak in de Sportage. Gekraak bij de gordelhouders, gekraak als de passagiersruit te ver omhoog zit, iets lossen en het gekraak is weg. Gekraak bij de achterklep, gekraak in de passagiersstoel bij de hoofdsteun. Gekraak bij de voorruit als de temperaturen beneden de -5 komen. Ojah en mijn koppeling was vervangen een paar 1000 km's terug vanwege clutch judder en je raad het al, het is weer terug als nooit weggeweest! dus m.a.w. het zijn allemaal eigenschappen zeg maar gerust fabrieks- en designfouten van de KIA Sportage die we helaas moeten accepteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 Okee, het volgende hebben we gedaan: zitgedeelte los gehaald, dmv die ene bout in de kofferruimte. zitgedeelte omhoog getrokken, zat niet echt vast! Extra tape om die 2 pinnen geplakt: Vervolgens de zitting weer op zijn plek bevestigd. Zit al steviger dan voorheen. Nu maar hopen dat de "kraak" weg is. En anders kan er nog een stukje tape bij geplakt worden. Klusje van 10 minuten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackie Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 of een 3 zits bank van de Ikea erin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Gisteren is er een stukje proefgereden, ik heb de dames niet horen klagen over een kraak! Dat stukje tape lijkt te werken. We kijken het nog even aan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Mooi zo! Hoop dat het met zoiets simpels opgelost is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Helaas.......... vanmiddag is er nog een ritje gemaakt door mijn vrouw en de kraak/rammel was er weer Dus nog even verder plakken en uit proberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Paar grindtegels op de achterbank, net zo dat dochter nog kan zitten ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Bij de rio hadden we dit ook en daar waren het de sluit haken van de rug leuning en daar hebben we een stukje tape omheen gedaan en toen was het bij ons over 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Bij de rio hadden we dit ook en daar waren het de sluit haken van de rug leuning en daar hebben we een stukje tape omheen gedaan en toen was het bij ons over Die had ik dus al getapet................... uitgesloten dat het die is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik had een kraak vanaf de achterbank. Het sluit/vergrendelmechaniek van de 'brede' neerklapbare rugleuning is vervangen onder garantie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts