Jump to content

Nieuwe velgen, maar welke?

Remko .me

Recommended Posts

Dag allemaal,

Ik heb van Kia voor de 2e keer nieuwe velgen gekregen en wederom oxidatie op de nieuwe velgen.

Nu krijg ik de bekende optie tussen 3 alternatieven:

Mat zwart, Hoogglans zwart, Hoogglans grijs

Schijnen het probleem niet meer te hebben? Wie weet of dit überhaupt zo is?

Goed, nu heb ik geen enkel idee welke velgen leuk zouden staan onder een witte rio. Ik weet het, het is heel erg persoonlijk maar wellicht zouden enkele die deze keuze al hebben gemaakt foto's kunnen delen zodat ik een indruk krijg welke keuzes ik kan maken.

Hoop op wat inzendingen :D

Ik heb zwarte zoals je kan zien. Ben daar er tevreden over. En in combinatie met het dak vind ik het mooi resultaat geven. voor meer foto's zie mijn garage.

Het is alleen wel jammer als je een stoeprandje raakt dan zie dat sneller dan met een lichte kleur velg. Ik heb geen last van oxidatie op de velgen.

Succes met je keuze.

Als je wil kan ik je velg (die je leuk lijkt) in een foto shoppen met jou auto er in zodat je een indicatie krijgt.

Screen%20Shot%202015-03-02%20at%2016.23.

Screen%20Shot%202015-03-02%20at%2016.23.

Screen%20Shot%202015-03-02%20at%2016.30.

• Like 3

Guest Vitara 2

Ik zag vandaag toevallig een paar grijs gespoten Phantom velgen bij mijn dealer liggen, sorry maar ziet er niet uit.

Ik zou er geen genoegen mee nemen als ze alleen overgespoten worden. misschien kunnen ze iets doen met een paar nieuwe Muan velgen

Ziet er goed uit Seafox!

Bedankt voor de foto's.

Ik kan kiezen uit deze drie:

2gvu8vm.jpg

1f8ytf.jpg

50ilxg.jpg

@Lourens: Ik vind het van Kia zeer coulant dat ze dit aanbieden, niet accepteren kun je doen maar hoe vaak blijf je dan bezig met inleveren en weer nieuwe ontvangen? Ik vind deze keuze dus vrij logisch.

Overigens mag ik nog steeds voor 'oude' nieuwe kiezen, maar daar heb ik dus weer oxidatie op gekregen.

Ps. we spreken hier inmiddels al over een garantie van mijn 3,5 jaar op de velgen!!!

Guest Vitara 2

Het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel aan overhoud :wink:

Ik denk dat dat ik wel voor de grijze zou gaan,  en dan de accenten zwart zou laten maken (lees laten plakken). dit zodat ze nog enigszins op het originele design lijken.

Ik wilde eerst voor zwart gaan maar na ze gezien te hebben, nah... zag er uit als een goedkope phantomvelg.. :P

Onder de C'eed zullen ze zeker niet misstaan maar de Rio is in wit niet je van het als het om deze velg gaat.

Zoals hierboven is een zwarte 'open' velg wel erg mooi!

• Like 2

Ik denk dat de hoogglans zwarte velg beter zou staan dan de matzwarte, ook qua onderhoud.

Ach, je hebt gewoon weer een mooie velg terug.

Edit: ik zie het, inderdaad minder mooi.

• Like 1

• 8 months later...
  • 3 weeks later...

Dat probleem heb ik ook en ik ga morgen Kia NL mailen. Was laatst bij een dealer voor m'n winterbanden en die had gewerkt hij Kia zei hij. Volgens hem moet dit onder garantie vervangen worden. Ga het toch maar eens proberen...

• Like 1

Dealer Zwolle wou niks met garantie te maken hebben. Erkent het probleem en ook dat het alleen maar erger kon worden, maar de velgen vallen net toevallig onder het gedeelte accessoires wat Kia inkoopt bij een extern leverancier. En die hanteert zijn eigen garantie waar ik (als dat nog van toepassing zou zijn) een eventueel coulance kon treffen. Wat ook nog een optie kon zijn en hoogstwaarschijnlijk de beste oplossing die bij meerdere klanten met dit probleem op aanraden was gedaan, is om de velgen te laten behandelen. Ze hadden daar een bedrijf voor, maar dan waren de volledige kosten voor eigen rekening.... Vervolgens eens contact op genomen met de dealer waar de Rio destijds was aangeschaft, en kon wanneer het me uitkomt langs komen. Er zal even een foto sessie worden gemaakt en vervolgens doorgespeeld worden naar de leverancier. Dit viel gewoon onder de garantie en bij goedkeuring compleet nieuwe velgen weer (zo is het tot op heden gedaan bij klanten). Wel een opmerking n.l. ; er mag alleen geen schade aan de velgen zitten, anders bestaat er een grote kans dat de garantie aanvraag niet slaagt... Volgende actie is komende zaterdag langs de dealer. (ben benieuwd wat ze zeggen over stukje stoeprand schade)

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

• 2 weeks later...

Volgens mij vallen de velgen wel degelijk onder garantie, rekening houden met aftrek van kosten vanwege eventuele stoeprandschade.

Wanneer daarvan zomaar door Kia Nederland wordt afgestapt, dan is dat wel erg gemakkelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.

Heb je daadwerkelijk ook contact gehad met Kia Nederland? Zij zijn namelijk, uiteraard ná je eigen dealer, de eerst aangesprokene in deze.

Ik ben overigens erg benieuwd naar de oplossing van de dealer via de leverancier.

• 2 weeks later...

Net een mail ontvangen waarin de dealer reageert; Ik heb een garantieaanvraag ingediend voor de klachten van de velgen, echter de garantie termijn voor de velgen is 3 jaar. De velgen zijn gemonteerd op ....... en de termijn van 3 jaar is overschreden.

Er wordt helaas geen garantie meer verleend op deze velgen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Ja, dat is echt vervelend om te lezen. Kia geeft inderdaad 3 jaar op de velgen en dat is al meer dan de meeste velgmerken doen.

Hoe ga je het nu oplossen? Ga je ze laten spuiten?