Towerom Geplaatst 22 Mei, 2015 Geplaatst 22 Mei, 2015 Sinds enige tijd hoor ik als ik langzaam wegrijd op normaal met klinkers bestrate wegen een apart geluid. Het geluid komt van de achterkant van mijn sportage en klinkt alsof er wat druk op het aluminium komt. Iemand vergelijkbare ervaring (gehad) en weet iemand wat het is en hoe het opgelost kan worden? Quote
Gast Stief Geplaatst 22 Mei, 2015 Geplaatst 22 Mei, 2015 Druk op het aluminium?? Geen ieder wat je daarmee bedoeld. Maar zou het mss een wiellager kunnen zijn? Quote
plattie Geplaatst 22 Mei, 2015 Geplaatst 22 Mei, 2015 Druk op aluminium snap ik ook niet helemaal. Wij hadden ook een metaal op metaal geluid achter als we over klinkerwegen of bv een put reden. Dut bleken de stabilisatorstangen te zijn. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 23 Mei, 2015 Geplaatst 23 Mei, 2015 Is volgens mij een kwaal van de eerste series, even melden bij Dealer. Quote
Wim en Wilma Geplaatst 23 Mei, 2015 Geplaatst 23 Mei, 2015 Dat heb ik ook gehad en kreeg daarvoor een nieuwe achterste gedeelte van de uitlaat Quote
bigwade Geplaatst 24 Mei, 2015 Geplaatst 24 Mei, 2015 De titanium heupen van je schoonmoeder op de achterbank ? 4 Quote
skoebidoe Geplaatst 31 Mei, 2015 Geplaatst 31 Mei, 2015 had er destijds ook een topic van gemaakt met als titel"poinkgeluid" maar is niet meer te vinden... hadden toen onze Sp3 een jaar of zo was,ook altijd een irritant metaalgeluid achteraan,maar was vooral als we over bulten of verkeersdrempels reden,het was alsof er een veer hersprong(poink!) na lang zoeken in de garage bleken het de stabilisatorstangen achteraan te zijn, deze werden vervangen onder garantie en van dan nooit meer last van gehad.... Quote
Wim en Wilma Geplaatst 1 Juni, 2015 Geplaatst 1 Juni, 2015 ook zijn mijn veren vervangen n nu gaat het goed Quote
bigwade Geplaatst 1 Juni, 2015 Geplaatst 1 Juni, 2015 had er destijds ook een topic van gemaakt met als titel"poinkgeluid" maar is niet meer te vinden... Google is your friend http://www.kiaclub.nl/topic/13192-poink-geluid-achteraan-en-vlekken-op-bestuurderszetel/ Quote
Towerom Geplaatst 9 Juni, 2015 Topic Starter Geplaatst 9 Juni, 2015 Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal eens een afspraak maken met de dealer en jullie suggesties voorleggen. Zal daarna even een update geven. Quote
Towerom Geplaatst 29 Juni, 2015 Topic Starter Geplaatst 29 Juni, 2015 Het "Poink" geluid blijkt idd de stabilisatorstangen te zijn. Worden binnenkort vervangen (hopelijk onder de garantie) Quote
Towerom Geplaatst 24 Juli, 2015 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2015 Update: Stabilisatorstangen zijn vervangen en vallen onder de garantie. Rijd weer als een zonnetje! Quote
ReneBr Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 In mijn Sportage 3 ook laatste tijd n gebonk achterin ! Stuk voor stuk "dingen" eruit gehaald Ld: krik, wiel, gereedschap ... Niks helpt !! Idee dat het aan stuurkant achter wegkomt. Krakend/bonkend geluid ! Zeer irritant .. Wie heeft de oplossing ? Quote
Lique Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 In mijn Sportage 3 ook laatste tijd n gebonk achterin ! Stuk voor stuk "dingen" eruit gehaald Ld: krik, wiel, gereedschap ... Niks helpt !! Idee dat het aan stuurkant achter wegkomt. Krakend/bonkend geluid ! Zeer irritant .. Wie heeft de oplossing ? Misschien is er wel iets met je stabilisatorstang 2 Quote
bigwade Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Misschien is er wel iets met je stabilisatorstang Denk je ? Quote
Lique Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Denk je ? Denk jij wat anders dan? Quote
skoebidoe Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Ik denk het niet.. of weeral de titanium heupen van de schoonmoeder ... Quote
bigwade Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 of weeral de titanium heupen van de schoonmoeder ... Nee, nee, Stabilisatorstangen, of noemen ze die heupen zo in België ?? 2 Quote
skoebidoe Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Nee, nee, Stabilisatorstangen, of noemen ze die heupen zo in België ?? Jartellen!!! 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.