Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds enige tijd hoor ik als ik langzaam wegrijd op normaal met klinkers bestrate wegen een apart geluid.

Het geluid komt van de achterkant van mijn sportage en klinkt alsof er wat druk op het aluminium komt.

Iemand vergelijkbare ervaring (gehad) en weet iemand wat het is en hoe het opgelost kan worden?

Geplaatst

Druk op het aluminium?? Geen ieder wat je daarmee bedoeld.

Maar zou het mss een wiellager kunnen zijn?

Geplaatst

Druk op aluminium snap ik ook niet helemaal. Wij hadden ook een metaal op metaal geluid achter als we over klinkerwegen of bv een put reden. Dut bleken de stabilisatorstangen te zijn.

Gast Timo0103
Geplaatst

Is volgens mij een kwaal van de eerste series, even melden bij Dealer.

Geplaatst

had er destijds ook een topic van gemaakt met als titel"poinkgeluid"

maar is niet meer te vinden...

hadden toen onze Sp3 een jaar of zo was,ook altijd een irritant metaalgeluid achteraan,maar was vooral als we over bulten of verkeersdrempels reden,het was alsof er een veer hersprong(poink!)

na lang zoeken in de garage bleken het de stabilisatorstangen achteraan te zijn,

deze werden vervangen onder garantie en van dan nooit meer last van gehad....

Geplaatst

Bedankt voor alle antwoorden. Ik zal eens een afspraak maken met de dealer en jullie suggesties voorleggen.

Zal daarna even een update geven.

• 3 weken later...
Geplaatst

Het "Poink" geluid blijkt idd de stabilisatorstangen te zijn. 
Worden binnenkort vervangen (hopelijk onder de garantie)

• 4 weken later...
Geplaatst

Update: Stabilisatorstangen zijn vervangen en vallen onder de garantie. Rijd weer als een zonnetje!

• 7 maanden later...
Geplaatst

In mijn Sportage 3 ook laatste tijd n gebonk achterin ! Stuk voor stuk "dingen" eruit gehaald

Ld: krik, wiel, gereedschap ... Niks helpt !! Idee dat het aan stuurkant achter wegkomt. Krakend/bonkend geluid ! Zeer irritant ..

Wie heeft de oplossing ?

Geplaatst

In mijn Sportage 3 ook laatste tijd n gebonk achterin ! Stuk voor stuk "dingen" eruit gehaald

Ld: krik, wiel, gereedschap ... Niks helpt !! Idee dat het aan stuurkant achter wegkomt. Krakend/bonkend geluid ! Zeer irritant ..

Wie heeft de oplossing ?

Misschien is er wel iets met je stabilisatorstang :)

• Like 2
Geplaatst

of weeral de titanium heupen van de schoonmoeder ...

Nee, nee, Stabilisatorstangen, of noemen ze die heupen zo in België ??

• Like 2
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...