Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vraag me af, wat het voordeel is van de automatische stand van de verlichting.

Zaterdagavond heb ik een ritje gemaakt (je moet alles uitproberen, immers :) ). Wat ik merkte was dat na half 9 op wegen met bomen en achter behuizing langs de verlichting steeds overschakelde naar dimlicht en daar eenmaal voorbij weer op daglicht. Iemand die mij kan uitleggen wat (behalve dan het energieverbruik) het voordeel is van het steeds overschakelen, waardoor lampjes op het dashboard ook gelijk gedimd werden... Een vertraagde stroboscoop zeg maar.

Handmatig overschakelen lijkt me dan toch handiger in plaats van continu aan/uit/aan.

Geplaatst

Het voordeel is dat je niet meer kunt vergeten je licht aan en uit te doen

Het nadeel is dat als je ergens rijd waar het net even te donker is je licht aan en uit blijft gaan en zo ook je dachbord verlichting

Wil je dit niet of weet je zo als in jou geval dat je weet dat het systeem dan aan en uit blijft gaan dan kan je gewoon het systeem uit zetten Door je licht schakelaar in de stand 0 te draaien

Geplaatst

De Welcome- en Coming Home Lights werken ook alleen maar op standje Auto volgens mij.

dat heb ik nog niet eens uitgeprobeerd of ook maar aan gedacht  maar ik denk dat je gelijk heb 

dus dat kan hij ook aan het lijstje toevoegen  :-)  :-)

• Like 2
Geplaatst

Okay... duidelijk. Moet nog eens kijken of de Picanto ook die coming home heeft. Ben hem niet tegengekomen....

Tot nu toe uitgevogeld: cruisecontrol en de tripcomputers... Ben dus bezig met de verlichting, nog een aantal zaken te gaan... :)

Geplaatst

Wat zijn:

Welcome- en Coming Home Lights

De verlichting blijft na het afsluiten van de auto/uitschakelen van de motor nog even branden (±15 a 20 sec.). Volgends mij als doel om voor de deur van je huis het sleutelgat te vinden (in het donker :ninja: )

Geplaatst

Duidelijk filmpje Seafox! Gister  toevallig even geprobeerd op de Cee'd, werkt inderdaad ook zo.. Achterlichten, kentekenverlichting, koplampen en led gingen aan (blijven aan), binnenverlichting, als je 'm op openen drukt van je afstandsbediening. Als je 'm afsluit gaan ze na een paar seconden uit.

Gr,

Dave d

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik laat de verlichting altijd aan staan. Dus niet op de automatische stand, maar gewoon standaard aan. De werking met alle overige functies blijft dan hetzelfde functioneren.

Coming home werkt ook gewoon, en de lichten gaan ook vanzelf uit. Je hoeft dus nooit handmatig uit te schakelen.

Heb al enkele keren gemerkt dat de automatische stand niet voldeed bij mist en dat is levensgevaarlijk.

Of het ook extra brandstof verbruikt.... vast wel, maar dat zal minimaal zijn. Veiligheid boven alles lijkt me.

Geplaatst

Ik laat de verlichting altijd aan staan. Dus niet op de automatische stand, maar gewoon standaard aan. De werking met alle overige functies blijft dan hetzelfde functioneren.

Coming home werkt ook gewoon, en de lichten gaan ook vanzelf uit. Je hoeft dus nooit handmatig uit te schakelen.

Heb al enkele keren gemerkt dat de automatische stand niet voldeed bij mist en dat is levensgevaarlijk.

Of het ook extra brandstof verbruikt.... vast wel, maar dat zal minimaal zijn. Veiligheid boven alles lijkt me.

"heb al enkele keren gemerkt dat de automatische stand niet voldeed bij mist en dat is levensgevaarlijk"

maarja , we moeten natuurlijk ook zelf nog iets beslissen en niet alles aan de auto overlaten.

• Like 2
Geplaatst

Uiteraard werkt het alleen als de lichtomstandigheden minder worden, dus moet je zelf het licht inschakelen bij mist en sneeuw overdag. Of dacht je mss dat de automaat je alle denkwerk afneemt en ook de mistlichten conform aan de voorschriften inschakelt?

• Like 1
Geplaatst

Ja het argument bij slecht weer vind ik ook wel flauw, je moet nog altijd zelf controle hebben over de functies. Dus dan je lichten opzetten is geen verplichting van de KIA ingenieurs maar van de rijder zelf. Ik zelf ben zeer tevreden over de auto stand, van de 3 auto's werkt hij bij de KIA het beste, zelf vind ik het ook leuk dat als er schemer is de lichten opspringen maar de binnenverlichting nog op volle sterkte blijft brand tot het bijna donker is, mooi gedaan van die Koreanen!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...