Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

/EDIT: OPGELOST. Eindelijk iemand van de dealer gesproken die het (goed) uitgezocht heeft. En service intervallen zijn of 12 mnd of per 30.000 km (hetgeen het eerste bereikt).

Beste forummers,

Wie kan mij vertellen wat de onderhoudsinterval is van een Cee'd GDI (benzine JD versie - 2012).

In het onderhoudstarievenboekje staat dat er per 12 mnd/30.000 km een beurt van welke aard dan ook van toepassing is (voor de GDI). En niet per 15.000 km (dit is voor de GDI-T).

Copy / paste uit het boekje pag. 19:

Onderhoudsinterval (maanden / kilometers, hetgeen wat het eerst bereikt wordt) 12 m / 30.000 km (GDI benzine).

Echter volgens de garage moet ik om de 15.000. Ik ga binnenkort echt veel rijden en dan zou ik meer dan 2x per jaar voor een beurt moeten. En anders iets meer als 1x.

In het instructieboekje staat dat (bij zware belasting) de auto elke 6 mnd/15.000 naar de dealer zou moeten. Volgens mij (snelwegritten in NL met max 130 op een vlakke weg) voldoe ik niet als zware gebruiker.

Op pag. 7-20: ONDERHOUD BIJ GEBRUIK ONDER ZWARE OMSTANDIGHEDEN

Definitie zware omstandigheden (copy/paste):

ZWARE RIJOMSTANDIGHEDEN

A : Veel korte ritten

B : Langdurig stationair draaien

C : Rijden op slechte, stoffige, modderige en onverharde wegen,

grindwegen of wegen waarop pekel gestrooid is

D : Rijden in gebieden waar veel zout of andere agressieve stoffen

worden gebruikt. Of rijden onder koude weersomstandigheden

E : Rijden in een omgeving met veel zand

F : Voor meer dan 50% rijden in druk stadsverkeer bij temperaturen

boven de 32°C

G : Rijden in heuvelachtige gebieden.

H : Rijden met een aanhanger

I : Politieauto's, taxi's, bedrijfsauto's of bij het slepen van een auto

J : Rijden onder winterse omstandigheden

K : Rijden met snelheden boven 170 km/h

L : Veelvuldig korte ritten

Garage zegt: om de 15.000 ik zeg om de 30.000?

Wie heeft het verlossende antwoord????

(/EDIT: geïnformeerd bij KIA via de chat: 30.000 km / geïnformeerd bij andere dealer: 30.000 km. Op deze manier vrees ik een overstap van dealer....)

Geplaatst

Kia heeft daarvoor de olie beurt/mini beurt/

de auto moet elk jaar of 30.000km. heb je de 30.000km niet gehaald wordt er een gefaseerde beurt uitgevoerd (b.v. 15.000km/20.00km)

Dus je garage heeft gelijk dat die elk jaar moet. en afhankelijk van de stand wordt er een keuze gemaakt welke beurt die moet hebben.

Geplaatst

Kia heeft daarvoor de olie beurt/mini beurt/

de auto moet elk jaar of 30.000km. heb je de 30.000km niet gehaald wordt er een gefaseerde beurt uitgevoerd (b.v. 15.000km/20.00km)

Dus je garage heeft gelijk dat die elk jaar moet. en afhankelijk van de stand wordt er een keuze gemaakt welke beurt die moet hebben.

Inderdaad... maar het staat erg onduidelijk omschreven. Als je veel rijdt dan kan de beurt om de 30.000 of max. 12 mnd. En afhankelijk van de kilometer stand is het een grote, kleine of oliebeurt. Elke 30k een echte beurt en ertussen een oliebeurt (mits je minder dan 30k rijdt per jaar).

Geplaatst

Sorry maar snap niet wat er onduidelijk is.

Het is 12 maanden of 30.000km zoals je zelf zegt. en normaal klein/groot. maar omdat de gemiddele kilometers in NL laag zijn tevens de belasting van de auto laag is.

Doet de dealer een ander voorstel met betrekking op onderhoud.

rijdt je 30.000 per jaar is het dus gewoon klein/groot. Vind het juist heel erg meegedacht.

Geplaatst

Het ging mis met mijn oude jaarkilomtrage naar het lijkt. Dat was ongeveer 15K per jaar. Dat gaat naar 30+K per jaar.

Bij 15K per kaar heb je 1e jr oliebeurt, 2e jr: klein, 3e jr: oliebeurt, 4e jr: groot. En idd bij 30K per jaar is het klein/groot/klein/etc.

Hier was onduidelijkheid over.

Sorry maar snap niet wat er onduidelijk is.

Het is 12 maanden of 30.000km zoals je zelf zegt. en normaal klein/groot. maar omdat de gemiddele kilometers in NL laag zijn tevens de belasting van de auto laag is.

Doet de dealer een ander voorstel met betrekking op onderhoud.

rijdt je 30.000 per jaar is het dus gewoon klein/groot. Vind het juist heel erg meegedacht.

• 2 weken later...
Geplaatst

Dat laatste is mij ook verteld bij de garage. Gezien ik 20k per jaar rijd en mijn auto getuned is heeft de garage t maar op klein/groot gehouden. Kost wat extra, maar in het kader van beter teveel dan te weinig kan ik me er wel in vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...