Ga naar inhoud

Stuurgedrag Cee'd SW 10/2009


sw14

Aanbevolen Berichten

Beste mede-rijders,

 

Ik heb eerder, vlak na aanschaf van mijn Cee'd SW uit okt 2009, hier eens een bericht geplaatst over het stuurgedrag. Dat is ergens in de krochten van het internet verdwenen, vandaar hier nog eens mijn aanhoudende probleem.

 

Sinds aanschaf in 2013 heeft mijn Cee'd last dat het gevoelsmatig teveel moeite kost om hem uit de centrale stuurpositie te krijgen.

Dit komt voor op alle snelheden, en heeft tot gevolg dat het recht houden van de auto d.m.v. kleine correcties slecht gaat en vaak leidt tot overcompenseren / onrustig en licht slingerend sturen. Op een snelweg is dit met name lastig omdat dan kleine afwijkingen merkbare centimeters zijwaarts zwalken tot gevolg hebben.

 

Eerder hebben andere forumleden gesuggereerd dat het de elektronische stuurbekrachtiging zou zijn, die eerst een aanzet nodig heeft om wakker te worden. Mijn dealer heeft hier in 2013 meteen al eens naar gekeken en iets gemompeld over "massapunten" die waren schoongemaakt. Na een tijd rijden leek het of de eerste helft van dit jaar het probleem verholpen was: soepel sturen. Na een grote beurt keerde het euvel terug, en bij de dealer weer een massapunten-verhaal en dat het nou eenmaal zo is.

 

Dit stuurgedrag bederft het rijplezier van een prima auto (afgezien van roest bij deurrubbers boven aan beide achterportieren; onder garantie verholpen). Hebben andere mensen hier ook last van, en wat heb je ermee gedaan / aan laten doen?

 

Groet, sw14

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Hoi,

 

Ik een een proceed, waar ik helemaal geen last heb van stuurcorrecties.

Auto rijd heel fijn, moet wel zeggen dat ik op 18inch 225 40 rijd.

 

Echter we hebben ook een Rio die vooral op de snelweg veel stuurcorrecties nodig had.

Hier ligt 17 inch 215 onder.

Ik heb bij deze auto recentelijk de banden vervangen, voor banden met een compleet ander profiel. Resultaat: stuurcorrecties geheel verdwenen.

 

Misschien heb je wat aan deze info.

Je zou is aan de dealer kunnen vragen om met 2 sets andere banden te rijden die ook echt een heel ander profiel hebben.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...

Onze dealer heeft bij onze Ceed de 'stuurkolom' vervangen. Het is een bekend probleem bij dit model. Wij hebben een paar jaar gereden met het gevoel alsof er een dik rubber om de stuurkolom zat.
Als ik het goed heb dan is het een probleem met de elektronische stuurbekrachtiging.
Gelukkig zat onze auto nog binnen de garantie en heeft de dealer ervoor gezorgd dat de auto weer super stuurt.
Voor iedereen die er last van heeft heb ik hetvolgende advies. Snel naar de dealer voor een reparatie.
Een half jaar later zaten wij weer bij de dealer om de auto in te ruilen voor een nieuwe Picanto. Hij gaf toen aan dat die reparatie destijds ongeveer € 1.800,00 heeft gekost. Zorg er dus voor dat je dit probleem aankaart binnen de zeven jaar garantietermijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op ‎13‎/‎02‎/‎2016 om 11:49 zei Rob-:

Hoi,

 

Ik een een proceed, waar ik helemaal geen last heb van stuurcorrecties.

Auto rijd heel fijn, moet wel zeggen dat ik op 18inch 225 40 rijd.

 

Echter we hebben ook een Rio die vooral op de snelweg veel stuurcorrecties nodig had.

Hier ligt 17 inch 215 onder.

Ik heb bij deze auto recentelijk de banden vervangen, voor banden met een compleet ander profiel. Resultaat: stuurcorrecties geheel verdwenen.

 

Misschien heb je wat aan deze info.

Je zou is aan de dealer kunnen vragen om met 2 sets andere banden te rijden die ook echt een heel ander profiel hebben.

Succes

Hallo.

Ik rij met een proceed van 2008 2.0 cc diesel, en zou ook graag met 18 inch velgen rijde.

Is dit aan te raden?

En is het wettelijk toegelaten 18 inch?

Mvg: Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...