de jean Geplaatst 2 April, 2016 Geplaatst 2 April, 2016 De venga nu enkele weken in bezit.Wordt voor 90 % gereden door mijn echtgenote. Rijdt aangenaam, voelt degelijk afgewerkt. Stop & go werkt vlot. Maar : Verbruik valt zwaar tegen, karretje is natuurlijk nog nieuw. Wordt vooral in stadscyclus gebruikt. 105.56 l liter op 1300 km .... 8.12 l / 100 km oftewel 1 op 12.31 !! uitvoering is een 1.4 benzine handgeschakeld. Ter vergelijking : peugeot 1.2 benz verbruikt gemiddeld 5.5 l / 100 km, ook stadsgebruik. Mijn bmw 320 D verbruikt in gemengd gebruik amper 4.6 op 100 km ... nog 1 nadeel, de armsteunen zijn niet bruikbaar wegens veel te hoog geplaatst. Quote
Paul65 Geplaatst 2 April, 2016 Geplaatst 2 April, 2016 5,5l / 100km is wel heel erg zuinig in het stadsverkeer. Het is dan wel een hypermoderne 3 cylinder in die Peugeot maar dan nog. Het maakt tenslotte een enorm verschil of je alleen in de stad rijdt of ook nog de snelweg op gaat. In de stad worden korte afstanden gereden en wordt de motor nauwelijks warm. Het verbruik van de Venga is, in de stad, aan de hoge kant maar extreem zou ik het niet willen noemen. Met mijn Cee'd (1.6GDi DCT-automaat) haal ik 6.5l / 100km maar ik rij dan ook 80% snelweg en dan niet harder dan 120km. Daar ben ik heel tevreden mee. Alleen in de stad verwacht ik ook 8l / 100 km of meer. De 1.4 in de Venga is nog een relatief ouderwetse (ouderwetsche) 4 pitter zonder eco-trucs afgezien van de start-stop dan. Mijn Cee'd heeft wel weer een iets zuiniger direct ingespoten (GDi) motor. Die heeft de Venga niet. Quote
OutOfFocus Geplaatst 2 April, 2016 Geplaatst 2 April, 2016 Ik heb 2 jaar in een Venga met 1.4 benzine motor gereden. Ik denk dat je verbruik niet veel lager zal uitkomen als je vooral in de stad blijft rijden. Daarvoor is het vermogen van de motor te klein. Op lange ritten daalt het verbruik wel.Sent from my Xperia M4 Quote
de jean Geplaatst 17 April, 2016 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2016 vorige week 150 km snelweg gereden, aan 120 pakt ie 8 liter ! rijd ik aan 100 dan zakt ie naar 6.5 ... de peugeot wordt idd alleen voor stadsritten gebruikt. Quote
de jean Geplaatst 20 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 20 Juni, 2016 ondertussen problemen met centrale vergrendeling ( gaat open en dicht tijdens rijden ) en met de gps ( scherm valt soms uit ) ... volgende week naar garage. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.