Petri Posted March 5, 2022 Posted March 5, 2022 (edited) Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben. Edited March 7, 2022 by xtra40 Quote
BarneyRubble Posted March 5, 2022 Posted March 5, 2022 4 uur geleden, zei Petri: Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben. Hoi Petri, Misschien kan je de Foto's op een aparte topic zetten, bij het beantwoorden via een quote blijven beide topic's dan wat overzichtiger denk ik. Quote
Rick Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 12 uur geleden, zei BarneyRubble: Hoi Petri, Je hoeft de Quote helemaal niet te gebruiken, is alleen maar lastig, verder kun je anders alsnog zelf al de foto's uit je quote verwijderen.. 1 Quote
BarneyRubble Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 2 uur geleden, zei Rick: Je hoeft de Quote helemaal niet te gebruiken, is alleen maar lastig, verder kun je anders alsnog zelf al de foto's uit je quote verwijderen.. Toch zal het prettiger werken met elk apart onderwerp een eigen Topic. Vooral de rijervaringen zal op zich zelf al veel berichten opleveren, daarnaast is het dan ook prettiger om alle Foto's mooi onder elkaar te krijgen op een eigen topic. Wat de quote betreft, die is heel belangrijk dat als je ergens op wil reageren dat al veel eerder geplaatst is om daarop terug te komen en dat bericht dan weer in zijn geheel bovenaan de Topic komt, want bijna niemand kan direct op een bericht reageren en wil achteraf alsnog op een eerder geplaatst bericht reageren via de quote. Quote
BarneyRubble Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 Op 5-3-2022 om 18:46, zei Petri: Hier graag jullie rij ervaring en Foto's als jullie de nieuwe Sportage in bezit hebben. Kan je hier nog alleen rijervaringen van maken Petri ? Quote
BarneyRubble Posted March 6, 2022 Posted March 6, 2022 41 minuten geleden, zei Petri: Als ik wist hoe dat gaat. Bij bewerken/wijzigen Quote
BarneyRubble Posted March 11, 2022 Posted March 11, 2022 Ik zal deze Topic openen met een vraag over de Rijervaring van deze Sportage. Auke, jij hebt net je nieuwe Sportage opgehaald en ermee gereden, je schrijft dat hij behoorlijk power onder de motorkap heeft, je hebt de GT versie met 230PK, ik ben echt benieuwd of je erg verrast bent wat betreft de kracht van de 230PK, zie graag jou ervaring hier over. Gr. Barney Quote
Petri Posted March 11, 2022 Author Posted March 11, 2022 Ja daar ben ik ook benieuwd naar omdat ik toch iedere maand vele kilometers over de duitse autosnelweg maakt. Quote
Auke Riemsma Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 16 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik zal deze Topic openen met een vraag over de Rijervaring van deze Sportage. Auke, jij hebt net je nieuwe Sportage opgehaald en ermee gereden, je schrijft dat hij behoorlijk power onder de motorkap heeft, je hebt de GT versie met 230PK, ik ben echt benieuwd of je erg verrast bent wat betreft de kracht van de 230PK, zie graag jou ervaring hier over. Gr. Barney Hallo, ik was zeer verrast door de enorme vermogen en wegligging van de auto met de 230 pk motor (HEV). Onze GT-plusline heeft ook nog het Elektronisch adaptief onderstel (ECS) wat je met hoge snelheden goed merkt , auto helt niet over in de bochten dan. Zat achter een vrachtauto met een gangetje 80 km. Linkerbaan vrij en het knipperlicht naar links aangedaan. Gaspedaal tot de bodem ingedrukt en wat komt er dan een kracht vrij, je wordt gewoon in de stoel gedrukt. Vrachtauto voorbij en de kilometerteller staat op 140 km puff, je voelt hem zelfs rechtdoor trekken in het stuur dan. Nee laat de Audi's, BMW's en Volvo,s maar komen 1 Quote
Rick Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 Hoe bevalt het sturen? Mij viel wel meteen op dat er weinig gevoel in zat, maar heb dan ook maar een kort ritje gemaakt dus kan er niet over oordelen. Quote
Petri Posted March 12, 2022 Author Posted March 12, 2022 Super bedankt voor dit bericht en heerlijk om te horen wat je daar geschreven hebt "Gaspedaal tot de bodem ingedrukt en wat komt er dan een kracht vrij, je wordt gewoon in de stoel gedrukt." Dat is goed voor de vele kilometers wat ik in duitsland moet rijden daar moet ik wel vaker inhalen en met tempo. Nu wachten op de volgende Sportage wat geleverd gaat worden. Quote
Auke Riemsma Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 4 uur geleden, zei Rick: Hoe bevalt het sturen? Mij viel wel meteen op dat er weinig gevoel in zat, maar heb dan ook maar een kort ritje gemaakt dus kan er niet over oordelen. Ja dat klopt maar volgens mij kun je dat instellen, zal volgende week wel eens kijken of dat mogelijk is. Want in het menu zit een hoop instel mogelijkheden Quote
BarneyRubble Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 4 uur geleden, zei Rick: Hoe bevalt het sturen? Mij viel wel meteen op dat er weinig gevoel in zat, maar heb dan ook maar een kort ritje gemaakt dus kan er niet over oordelen. Ja dat hadden wij direct bij de eerste proefrit, het stuur draaide t.o.v nu de Niro wel heel erg licht, zeker onder de 80 km/pu maar bij de 100 ( + ) paste het zich gelukkig wel snel aan en ging automatisch wat zwaarder sturen. Quote
BarneyRubble Posted March 12, 2022 Posted March 12, 2022 8 uur geleden, zei Auke Riemsma: Hallo, ik was zeer verrast door de enorme vermogen en wegligging van de auto met de 230 pk motor (HEV). Onze GT-plusline heeft ook nog het Elektronisch adaptief onderstel (ECS) wat je met hoge snelheden goed merkt , auto helt niet over in de bochten dan. Zat achter een vrachtauto met een gangetje 80 km. Linkerbaan vrij en het knipperlicht naar links aangedaan. Gaspedaal tot de bodem ingedrukt en wat komt er dan een kracht vrij, je wordt gewoon in de stoel gedrukt. Vrachtauto voorbij en de kilometerteller staat op 140 km puff, je voelt hem zelfs rechtdoor trekken in het stuur dan. Nee laat de Audi's, BMW's en Volvo,s maar komen Goed om te lezen, nou heeft mijn komende PHEV nog 35PK meer maar is ook 256 Kilo zwaarder vanwege de Accu en tikt de HEV met 8 sec de 100 aan en de PHEV met 8.3 sec, ik meen gelezen te hebben dat de accu van de PHEV opzichzelf 120PK aanbied.Ben dus erg benieuwd wat deze 265PK samen bij een toerental van 5500 presteert. Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Nu nog een andere kwestie, voor het eerst ga ik een auto rijden PHEV die ook 4wd heeft en nou vertelde mijn dealer dat mocht je de 4WD aanzetten dat je dan nog comfortabeler rijdt, nou neem ik dat niet direct aan want zover ik denk te weten zet je de 4WD alleen aan met Sneeuw/Ijsel/ en Zand weggetjes of gladde klinker wegen. Of zie ik dit dus verkeerd en gebruik je de 4WD ook op normale asfalt wegen om dan juist wel nog comfortabeler te rijden, heeft iemand hier kennis of ervaring mee ? Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 10 uur geleden, zei Auke Riemsma: Ja dat klopt maar volgens mij kun je dat instellen, zal volgende week wel eens kijken of dat mogelijk is. Want in het menu zit een hoop instel mogelijkheden Hoop dat het in te stellen is, maar ik denk van niet. Het enige wat je kan doen om anders te sturen is 'Sport Mode' dat is directer maar dan is de rit ook wat minder comfortabel. Zie flimpje in opmerking hhieronder Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 9 uur geleden, zei BarneyRubble: Nu nog een andere kwestie, voor het eerst ga ik een auto rijden PHEV die ook 4wd heeft en nou vertelde mijn dealer dat mocht je de 4WD aanzetten dat je dan nog comfortabeler rijdt, nou neem ik dat niet direct aan want zover ik denk te weten zet je de 4WD alleen aan met Sneeuw/Ijsel/ en Zand weggetjes of gladde klinker wegen. Of zie ik dit dus verkeerd en gebruik je de 4WD ook op normale asfalt wegen om dan juist wel nog comfortabeler te rijden, heeft iemand hier kennis of ervaring mee ? AWD rijd zeker fijner, dat was met de Sportage 2011 ook. wel of geen AWD in de auto hebben was een verschil. echter zelf bewust aanzetten van de AWD zit er denk ik niet in. Dit gaat automatisch. In dit filmpje wordt van alles uitgelegd, ook over de AWD in de verschillende Modes "Sport" vs "Eco" In de Sport Mode gebruik je meer van je achterwielen dan in de Eco. maar gaat ten koste van het 'comfort op de weg'. Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 (edited) 54 minuten geleden, zei Rick: AWD rijd zeker fijner, dat was met de Sportage 2011 ook. wel of geen AWD in de auto hebben was een verschil. echter zelf bewust aanzetten van de AWD zit er denk ik niet in. Dit gaat automatisch. In dit filmpje wordt van alles uitgelegd, ook over de AWD in de verschillende Modes "Sport" vs "Eco" In de Sport Mode gebruik je meer van je achterwielen dan in de Eco. maar gaat ten koste van het 'comfort op de weg'. Ik dacht aan de hand van deze info dat je toch zelf bepaald of je 4W of 2W wil rijden. Maar dan meer duidend op onderstaande tekst. "geavanceerde Terrain Mode Select" Edited March 13, 2022 by BarneyRubble Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 3 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik dacht aan de hand van deze info dat je toch zelf bepaald of je 4W of 2W wil rijden. Maar dan meer duidend op onderstaande tekst. "geavanceerde Terrain Mode Select" Nee, terrain mode is puur ander onderstel settings en hooguit andere instelling van het gebruik/verdeel van de wielen. ook vaak zie je dat het schakelmoment anders is bij dit soort instellingen. Dus aangepast afhankelijk van sneeuw. modder etc. AWD zal altijd aan zijn en zelf bepalen hoe die het gebruikt. Kijk maar in het filmpje, je kunt de aandrijving(voor/achter aandrijving) zien in je boardcomputer. Indien je Sport kiest zal die wat meer uit de achterwielen halen dan op de Eco stand. Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 3 uur geleden, zei Rick: Nee, terrain mode is puur ander onderstel settings en hooguit andere instelling van het gebruik/verdeel van de wielen. ook vaak zie je dat het schakelmoment anders is bij dit soort instellingen. Dus aangepast afhankelijk van sneeuw. modder etc. AWD zal altijd aan zijn en zelf bepalen hoe die het gebruikt. Kijk maar in het filmpje, je kunt de aandrijving(voor/achter aandrijving) zien in je boardcomputer. Indien je Sport kiest zal die wat meer uit de achterwielen halen dan op de Eco stand. Bedankt voor je duidelijke uitleg Rick, 1 Quote
BarneyRubble Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Gisteren begonnen een grondkabel vanaf de meterkast onder het huis naar buiten doorgevoert naar de voorkant van het huis, nu de kabel buiten nog onder de oprijlaantegels naar de vaste parkeerplaats doorvoeren en daar een paal met afsluitbaar stopkontakt maken. Heeft iemand nog een mooi idee voor een " Paal " waar een 220V buitenstopkontakt op moet komen, wel afsluitbaar en echt regen waterdicht. ? ( ik ga mijn plugin dus met 220V opladen, wel op een aparte groep en met de meegeleverde type 2 kabel ) Quote
Rick Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 26 minuten geleden, zei BarneyRubble: Gisteren begonnen een grondkabel vanaf de meterkast onder het huis naar buiten doorgevoert naar de voorkant van het huis, nu de kabel buiten nog onder de oprijlaantegels naar de vaste parkeerplaats doorvoeren en daar een paal met afsluitbaar stopkontakt maken. Heeft iemand nog een mooi idee voor een " Paal " waar een 220V buitenstopkontakt op moet komen, wel afsluitbaar en echt regen waterdicht. ? ( ik ga mijn plugin dus met 220V opladen, wel op een aparte groep en met de meegeleverde type 2 kabel ) Je hebt een nieuwe/losse groep gemaakt en vanuit daar gaan trekken? ik heb de groepen kast vol. Ben aan het kijken of we in de garage een stopcontact kunnen koppelen op een lege groep of een groep met weinig op. Wat ik met het stopcontact heb gedaan, en wat ik wel leuk vind (Maar ik gebruik dan wel Home Assistant) is een Fibaro Walli Outlet, deze geeft licht kleur afhankelijk van het huidige stroomverbruik (dus in ons geval hoeveel KW je auto gebruikt uit het stopcontact.) Wat ik ook heb gedaan is het zo gemaakt dat wanneer het laden voltooid is, het stopcontact zichzelf uitschakelt, en er dus geen stroom meer op de kabel/auto staat. Het is een test, want heb nog geen auto om het te proberen Quote
Murcielaygo Posted March 13, 2022 Posted March 13, 2022 Kun je dan niet beter kijken naar iets van een kast waar je die WCD in kwijt kunt EN je grannycharger?Dan is die ook beter beschermd tegen weersinvloeden en kun je de charger ook niet per ongeluk uit de WCD trekken...Zoiets als dit; ik weet niet of de charger achter de klep zal passen, maar dan weet je wat mijn idee is...https://www.lampen24.nl/lucande-corban-stopcontactzuil-met-deur-172886-nl-nl.html Quote
Recommended Posts