bigwade Geplaatst 12 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 12 Juni, 2016 Achteraf vond ik het nogal teleurstellend. De ANWB baan is zeer beperkt, klein kort en inimini. Bij de 2e ronde werd de BC gereset en kwam ik uit op 5.2, ja duh.. Da's mooi maar ik heb de 40 niet gehaald, de baan is simpel te klein. De Niro ervaring was goed, maar voor een volgende keer liever een oud vliegveld als testbaan Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 12 Juni, 2016 Geplaatst 12 Juni, 2016 Vlak naast het terrein van de anwb ligt een mooie kombaan van het RDW. Die baan is zo gebouwd dat je er met 120kmh over kan rijden zonder te sturen. Dat is pas een leuke ervaring. (eerste keer best eng) https://youtu.be/LJSuycG-jGQ Quote
Derrek Geplaatst 13 Juni, 2016 Geplaatst 13 Juni, 2016 Achteraf vond ik het nogal teleurstellend. De ANWB baan is zeer beperkt, klein kort en inimini. Bij de 2e ronde werd de BC gereset en kwam ik uit op 5.2, ja duh.. Da's mooi maar ik heb de 40 niet gehaald, de baan is simpel te klein. De Niro ervaring was goed, maar voor een volgende keer liever een oud vliegveld als testbaan ik denk dat je het moet zien als een eerste kennismaking met de Niro en met hybride rijden, niet als een uitgebreide proefrit. Daar is de vooraf vastgestelde tijdsduur van 20 minuten ook veel te kort voor. Ik vond de Niro in deze kennismakingsrondes juist meevallen na al de negatieve posts over verbruik en prijzen. Wat mij het meeste aansprak was de technische kennis en uitleg van onze begeleider. Hij wist tenminste waar hij over sprak en dat is wel eens anders! Maar ik heb ook een technische achtergrond.... De prijzen vallen mij niet eens zo tegen als je alle standaard opties van de uitvoeringen meeweegt waarvoor bij andere merken in deze klasse (soms veel) moet worden bijbetaald. Neem Xenon verlichting, leren bekleding, etc. Het is wel zo dat ik nooit een instapper koop maar juist een van de meer uitgebreide versies van een model. Ik ga in augustus, als de Niro's bij de dealer staan, zeker een langere tijd proefrijden om te zien of de Niro dan nog goed bevalt. 3 Quote
bigwade Geplaatst 13 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 13 Juni, 2016 ik denk dat je het moet zien als een eerste kennismaking met de Niro en met hybride rijden, niet als een uitgebreide proefrit. Daar is de vooraf vastgestelde tijdsduur van 20 minuten ook veel te kort voor. Ik vond de Niro in deze kennismakingsrondes juist meevallen na al de negatieve posts over verbruik en prijzen. Wat mij het meeste aansprak was de technische kennis en uitleg van onze begeleider. Hij wist tenminste waar hij over sprak en dat is wel eens anders! Maar ik heb ook een technische achtergrond.... De prijzen vallen mij niet eens zo tegen als je alle standaard opties van de uitvoeringen meeweegt waarvoor bij andere merken in deze klasse (soms veel) moet worden bijbetaald. Neem Xenon verlichting, leren bekleding, etc. Het is wel zo dat ik nooit een instapper koop maar juist een van de meer uitgebreide versies van een model. Ik ga in augustus, als de Niro's bij de dealer staan, zeker een langere tijd proefrijden om te zien of de Niro dan nog goed bevalt. Die 20 minuten w.b. rijden en ruiken waren echt tekort, en dat had ook anders gekund. Het "circuit" was met hele kleine pionnetjes afgezet zodat je erg bezig was de route te rijden ipv de auto te ervaren. Dat kan beter. Edit: aan de Niro ligt het niet Quote
Smart Geplaatst 13 Juni, 2016 Geplaatst 13 Juni, 2016 Derrek, waarom was je bij voorbaat dan zo negatief, zonder dat je de Niro gevoeld en gereden had? Dat begrijp ik dan niet. Kun je dat uitleggen? 1 Quote
Derrek Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 Derrek, waarom was je bij voorbaat dan zo negatief, zonder dat je de Niro gevoeld en gereden had? Dat begrijp ik dan niet. Kun je dat uitleggen? Ik kan deze opmerking niet plaatsen. Er staat in mijn bericht toch nergens dat ik negatief was over de Niro! Ik noemde de negatieve berichten in de posts over verbruik en prijzen. Dat is wel iets anders. Goed lezen is voor sommigen in dit forum net als zwemmen voor katten. Ze kunnen het wel, maar doen het liever niet.... Quote
Ron Penguin Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 Ik kan deze opmerking niet plaatsen. Er staat in mijn bericht toch nergens dat ik negatief was over de Niro! Ik noemde de negatieve berichten in de posts over verbruik en prijzen. Dat is wel iets anders. Goed lezen is voor sommigen in dit forum net als zwemmen voor katten. Ze kunnen het wel, maar doen het liever niet.... En de navigatie in zijn algemeenheid . Maar je hebt gelijk Derrek. Vooral kritisch op het brandstofverbruik, maar dat zijn de meesten van ons. Die door, dacht autovisie gemelde 1:13 lijkt mij niet reeel. Heb wel wat Koreaanse filmpjes gezien, die komen meer in de buurt wat Derrek berekend heeft (1:18,5). Na de eerste kennismaking ben ik best positief over de Niro. De grootte van de kofferbak valt mij wat tegen, de Venga is toch slagje groter. Die van de Sportage ken ik niet. Maar ben positief over comfort en afwerking en de navigatie van wat ik er nu van gezien heb. Ook de automaat en verdere motortechniek vond ik allemaal goed lopen. Stuurgedrag is iets lichter dan de Venga, maar veroorzaakte zeker geen vaag stuurgedrag. Voor mij is de trekhaak wel belangrijk, vooral voor de fietsendrager. Las dat er voor de hybride RMC - trekhaken zijn, die alleen door fietsendragers te gebruiken is. Maar is mij niet helemaal duidelijk of die nu wel of niet op de Niro zonder trekkerspakket mag. Iemand hier ervaring mee? Kan dit, dan wordt de Niro een serieuze optie voor mij Quote
Wimis on Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 En de navigatie in zijn algemeenheid . Maar je hebt gelijk Derrek. Vooral kritisch op het brandstofverbruik, maar dat zijn de meesten van ons. Die door, dacht autovisie gemelde 1:13 lijkt mij niet reeel. Heb wel wat Koreaanse filmpjes gezien, die komen meer in de buurt wat Derrek berekend heeft (1:18,5). Na de eerste kennismaking ben ik best positief over de Niro. De grootte van de kofferbak valt mij wat tegen, de Venga is toch slagje groter. Die van de Sportage ken ik niet. Maar ben positief over comfort en afwerking en de navigatie van wat ik er nu van gezien heb. Ook de automaat en verdere motortechniek vond ik allemaal goed lopen. Stuurgedrag is iets lichter dan de Venga, maar veroorzaakte zeker geen vaag stuurgedrag. Voor mij is de trekhaak wel belangrijk, vooral voor de fietsendrager. Las dat er voor de hybride RMC - trekhaken zijn, die alleen door fietsendragers te gebruiken is. Maar is mij niet helemaal duidelijk of die nu wel of niet op de Niro zonder trekkerspakket mag. Iemand hier ervaring mee? Kan dit, dan wordt de Niro een serieuze optie voor mij Dat klopt maar of dat nu echt tegenvalt: Niro 427 ltr Venga 440 ltr Sportage 491 ltr Zo veel ruimer is de andere niet Quote
Derrek Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 De kofferbak van de Niro is in ieder geval een stuk ruimer dan mijn Rio. Het aantal liters zegt wel iets, maar de vorm van de bagageruimte is wellicht nog belangrijker. De Niro heeft rechts een soort uitstulping (zit daar een ventilator in?) die de vorm iets aantast. Als het om vakantiebagage gaat dan is de oplossing vaak om geen koffers maar (grote) tassen te stouwen. Dan kan er meer in de bagageruimte dan bij harde koffers. Quote
vengafan Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 Rechtsachterin (uitstulping) zit de accu Quote
Derrek Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 Rechtsachterin (uitstulping) zit de accu OK. Dank. Ik neem aan de 12 Volt accu voor de verlichting en electronica. De elektromotor werkt op hogere spanning van de batterijen. Heeft de Niro eigenlijk ook nog een startmotor? Quote
Ron Penguin Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 De Rio heeft (in liter idd maar 288 liter kofferbak, de Niro 427. Venga zit op 440 liter. Dus lijkt in liters niet veel kleiner dan de Venga. Werk u ook al met tassen in de vakantie, en een bagagebox op de auto. Dat zit elke zomer toch weer vol. Quote
Wimis on Geplaatst 14 Juni, 2016 Geplaatst 14 Juni, 2016 Hier proppen wij ook de kofferbak vol met tassen (daar kun je de loze ruimtes lekker mee opvullen) Harde koffers heb ik alleen als er iemand gaat vliegen en door mij weggebracht worden! Quote
bigwade Geplaatst 15 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 15 Juni, 2016 Vandaag nagebeld of ik er één wilde kopen. Toen ik aangaf dat ik er namens de kiaclub.nl (wie ??) was, werd het de telefoondame duidelijk Quote
Derrek Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Nadat ik op de vrijdag voor de Niro testweek op Internet gebruik had gemaakt van de taxatie van mijn Rio Superpack bij inruil op de Niro Executive Line ben ik op zaterdagochtend al gebeld door een dealer in de buurt. Ze willen graag verkopen (en dat begrijp ik ook wel). De offerte viel me overigens zwaar tegen. De inruilprijs van de Rio was ruim Euro 1000,- lager dan de prijs in de ANWB koerslijst! En inclusief de Euro 1400,- extra inruilvoordeel dan ook geen Euro 1400 hoger maar slechts Euro 378,- hoger! Dan maar de auto van mijn vrouw opgegeven, een Peugeot 107 bij inruil op deze Niro.Deze was inclusief de Euro 1400,- inruilpremie Euro 736,- hoger dan de ANWB koerslijst en nog steeds geen Euro 1400,- Dan de auto van mijn dochter ingevoerd. een Citroen C1. Die inruilprijs was Euro 1195,- hoger dan de ANWB koerslijst. Nog altijd geen Euro 1400,- maar we komen in de buurt... Meer auto's hebben we niet! Wat met opvalt is dat de Kia bij de Kia dealer relatief er het slechtste van af komt. Niet bepaald een klantenbinder. Verder vind ik de inruilpremie bij Kia onzin. Quote
Ron Penguin Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Ervaring is bij mij hetzelfde met de Venga. Zit dan € 15,- onder koerslijst, maar die € 1400 is al verdampt. Hoezo € 1400,- extra inruil? Niet dus. Quote
Maotan Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Heb in de aanloop naar een nieuwe auto met inruil van de Kia dezelfde ervaring. Hoewel de prijs van de Niro nog niet bekend was gaf Kia het minste terug voor mijn 4 jaar jonge Rio. Citroen lag 250 euro hoger op een Cactus inruil.Peugeot kwam wat hoger uit 2000 euro dan Kia.Evenals Lexus op een Ct 200, uiteindelijk Toyota op een Auris hybride, daar kwam nog 2000 euro bij dus totaal 4000 euro hoger dan Kia minus de nu bekende 1400 extra maakt nog altijd een verschil van 2600 euro. Quote
Derrek Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Ik geloof mijn oren niet. Kia adverteert op de radio met een introductieprijs van Euro 24,995,-. Maar op de prijslijst staat de goedkoopste Niro toch echt op Euro 25,995,- Nog eens kijken op de officiele prijslijst. Ja het staat er echt! Euro 25.995,-. Op internet staat ook een introductieprijs van Euro 24.995,- (inclusief inruilvoordeel) Gechoochel met getallen? Quote
Maotan Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Ja die radio prijs is ook incl.het inruil voordeel. Toyota doet het op dezelfde manier prijs is incl. Inruil premie dus reken je niet rijk. Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Zal wel in dat inruilvoordeel (in de kleine lettertjes) zitten... Quote
Wimis on Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Je vergeet de brandstof pas die je "uiteindelijk" zelf betaal Quote
Derrek Geplaatst 16 Juni, 2016 Geplaatst 16 Juni, 2016 Als dan die inruilvoordeel ook maar inruilvoordeel zou zijn, maar zelfs dat is het niet... Quote
bigwade Geplaatst 16 Juni, 2016 Topic Starter Geplaatst 16 Juni, 2016 Je kunt je auto ook bijv. via Marktplaats of Autotrack.nl verkopen en dan zonder inruil de onderhandelingen in gaan. Scheelt veel geld. Je krijgt natuurlijk wel allemaal raar volk aan de deur, haha ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.