Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben een nieuwe eigenaar van een SP3.

Ben best tevreden, maar vind het jammer dat enkel de bestuurdersraam automatisch helemaal opent/sluit. Is er hier geen mouw aan te passen, bv.: dezelfde schakelaar (kopen+) gebruiken voor een bestuurder, maar dan inbouwen voor alle overige ramen (is maar een idee'tje hoor)?

Of zie ik het te eenvoudig?

Grtz,

Geplaatst

Ik denk dat dat wel erg simpel zou zijn

Denk dat net als bij de rio het bestuurders raam de enigste is met een inklem beveiliging

En dus geachikt is om auto sluiten aan te kunnen

De rest van de ramen is simpel een motor met maar 2 aansluitingen dus ook niet geschikt voor auto sluiten

Geplaatst

Hier is een module voor. Op de duitse Sportage forum is hier ooit eens een uitgebreidde topic

Geplaatst

Bij de Aygo/C1/107-drieling waren/zijn de raammodules van een wat ouder type Xantia populair.

Zelf had ik in mijn Aygo een DEI-530T (of zoiets), voor One-Touch EN Remote-Close op twee ramen...

Gast Petrolhead
Geplaatst

Ik heb zo'n module inmiddels in huis waarmee je met de afstandbediening of vanaf de bestuurderskant alle ramen met one touch helemaal omlaag of omhoog kunt bedienen. Ramen gaan echter niet allemaal tegelijk naar beneden maar na elkaar als je ze allemaal omlaag/hoog wilt hebben. Eén raam echter gaat gewoon keurig helemaal omlaag/hoog zoals dat eigenlijk zou horen net zoals bij andere merken, echter nog steeds alleen vanaf de bestuurderkant.

Inbouwen moet ik nog doen, is op 2 te solderen draadjes na plug-and play. Omdat ik de spiegel-inklapmodule ook nog heb liggen in de uitvoering met alleen maar soldeer-draadjes wacht ik even op de hulp van xtra40 maar omdat die even behoorlijk druk is moet ik even geduld hebben.  :whistling:

Geplaatst

Dat ze 1 voor 1 gaan, is dat altijd, of alleen op commando van de remote?

Zal wel te maken hebben met stroomverbruik door de module, want de standaard zekeringen kunnen het bij mij prima hebben als ik alle vier de ruiten tegelijk bedien...

Gast Petrolhead
Geplaatst

In ieder geval via remote 1 voor 1, dat is te zien in de video op het Duitse forum.

Of de bediening aan de bestuurderskant ook 1 voor 1 is weet ik nog niet, zodra het is ingebouwd laat ik het weten.

Geplaatst

Ik heb ook zo'n module, zelf ingebouwd. Werkt perfect! Het enige jammere is dat automatisch up/down alleen werkt via de schakelaars bij de bestuurder. De passagiers moeten de knop zelf ingedrukt houden, zoals voor de inbouw.

Geplaatst

Petrolhead,

Wil je ons forumleden een groot plezier doen en een uitgebreide fotoreportage maken hoe je die module zal inbouwen aub? Zo kunnen anderen (lees: ikzelf :-)) nadien eenvoudig deze inbouw 'nabootsen' zonder extra 40 of uzelf hiervoor te moeten lastigvallen.

Alvast bedankt.

Ps: Iemand een linkje naar het juiste draadje in het Duits forum hierover voor me?

Grtz,

Geplaatst

Oo komt waarschijnlijk omdat ik Talpatalk gebruik.

Als je op sprtagedriver.com zoekt op 'fensterheber komfortmodule' moet je het wel kunnen vinden.

Heb even geen browser bij de hand om de url voor je op te zoeken.

Gast Petrolhead
Geplaatst

Petrolhead,

Wil je ons forumleden een groot plezier doen en een uitgebreide fotoreportage maken hoe je die module zal inbouwen aub? Zo kunnen anderen (lees: ikzelf :-)) nadien eenvoudig deze inbouw 'nabootsen' zonder extra 40 of uzelf hiervoor te moeten lastigvallen.

Alvast bedankt.

Ps: Iemand een linkje naar het juiste draadje in het Duits forum hierover voor me?

Grtz,

Zal mn best doen om wat foto's te maken. Inbouw zal nog even duren echter.

Geplaatst

Het enige jammere is dat automatisch up/down alleen werkt via de schakelaars bij de bestuurder. De passagiers moeten de knop zelf ingedrukt houden, zoals voor de inbouw.

Bij inbouw van enkele modules, per raam, NA de schakelaar op de deur zal het wel werken.

Maar dan is vaak remote-close weer lastig tot noet te doen...

Had je geen probleem met de auto-close die links voor al zat? Ik kan me herinneren dat Xtra40 daar bij zijn Rio een hoop voor heeft moeten prutsen.

En omdat mijn Picanto een vergelijkbaar systeem hanteert durft ik het nog niet aan...

Geplaatst

Bij inbouw van enkele modules, per raam, NA de schakelaar op de deur zal het wel werken.

Maar dan is vaak remote-close weer lastig tot noet te doen...

Had je geen probleem met de auto-close die links voor al zat? Ik kan me herinneren dat Xtra40 daar bij zijn Rio een hoop voor heeft moeten prutsen.

En omdat mijn Picanto een vergelijkbaar systeem hanteert durft ik het nog niet aan...

ik denk dat zij wat anders bedoelen als wij denken ik had er een module in dat als je je auto op slot zetten de ramen auto matisch dicht gaan 

hun hebben een module die als je je raam dicht doet onder het rijden de ramen dicht doen zonder het knopje vast te hoeven houden 

nou en onder het rijden blijft er stroom op de bestuurders raam en bediening staan dus is dat probleem er niet wat ik met die sluitmodule op de cv wel had omdat dan de stroom voorziening wegvalt

Geplaatst

Ik dacht dat het om modules ging met BEIDE functies, zoals in mijn Aygo de DEI-530T ook had.

Die bood One-Touch, remote close en zelfs remote vent (paar cm openen) EN remote open. Maar was maar voor twee ramen en had ik centraal ingebouwd...

Geplaatst

ja zo een module zoek ik dus nog steeds mar dan inderdaad voor 4 ramen 

zelf ben ik al een tijdje bezig o de module te zoeken als in onderstaand filmpje maar het wil nog niet geheel lukken  :no:  :no:  :no:

• Like 1
Geplaatst

De module waarnaar verwezen wordt op de Duitse forum zou beide functies moeten hebben. Volgens mij staat er ook een filmpje tussen die iemand gemaakt heeft na het inbouwen.

Geplaatst

Ik heb tijdens de inbouw van mijn module veel foto's genomen. Ik moet nog steeds een uitgebreide beschrijving maken maar een korte versie heb ik hier gepost:

http://www.kiaclub.nl/topic/18275-minpuntjes-kia-sportage-3/page-3

Even doorscrollen naar beneden.

In het kort: je klikt de module tussen de bestaandede bedrading. 3 draadjes moet je solderen: 2 naar de centrale portiervergrendeling motor (zo weet de module wanneer de auto afgesloten wordt om de ramen 1 voor 1 te kunnen sluiten) en 1 permanente plus (let op permanent dus buiten het contact), de permanente plus sluit je aan op de elektrische spiegelbediening.

• 1 jaar later...
Gast Petrolhead
Geplaatst
Op 8-8-2016 om 09:01 zei MrMaster:

Uiteindelijk is zojuist alles keurig ingebouwd door @xtra40, THANKS!! :dup:

Het was vooral een kwestie van doormeten en de juiste draadjes solderen. Dus foto's maken had niet zoveel zin.

Ben wel blij dat ik dit klusje heb laten doen, heb best veel zelf gedaan aan de auto maar electra is niet mijn ding.

Nu dus spiegels automatisch inklappen en alle ramen auto-up-and-down!

Volgende klusje volledig lederen stuurwiel...:-)

• 4 weken later...
Geplaatst

Petrolhead,

Kun je nog eenn keer vermelden welke setje je hebt gekocht en waar (linkje toevallig)?..

Ik was namelijk ook op zoek naar een module die allebei deed (spiegels + ramen) maar kan op internet door de bomen het bos niet meer zien..

Zie diverse setjes, maar die lijken in de meeste gevallen OF alleen de spiegels OF alleen de ramen te doen :( 

Geplaatst

Zijn ook twee aparte modules! Heb ze alleen tegelijk door @xtra40 inlaten bouwen, daar lijkt het misschien alsof het om 1 module gaat die beide functies heeft. :-)

• 4 jaar later...
Geplaatst

goede dag.

ik heb ook de module voor de ramen ingebouwd zoals in de andere topic http://www.kiaclub.nl/topic/18275-minpuntjes-kia-sportage-3/page-3 naar verwees.

ik heb deze zelfde gekocht.

daar staat geschreven dat je de blauwe draad niet nodig hebt.

nu werkt het bijna. 3 ramen doen het alleen het raam bestuurders kant niet.

denk dat ik dan toch de blauwe draad nodig heb. maar waar sluit ik die aan?

wie weet raad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...