Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb een rio uit 2004, lekker autootje en eigenlijk nooit problemen..

Ik heb alleen in de afgelopen 2 maanden al 2x mijn koelvloeistof moeten bij vullen en toevallig ook 1x m'n olie bijgevuld..

Als ik lange afstanden rij en lekker kan door rijden is er niks aan de hand, tot het moment dat ik stil sta bij een stoplicht of in de file beland.. Vanaf dat moment zie ik mijn teller oplopen tot de Max en zet ik m zo snel mogelijk uit...

Help? Wat is er aan de hand en wat gaat me dit kosten?

Daarnaast vind ik dat hij bij stationair draaien ook erg trilt en veel lawaai maakt, soort van te hard stationair draaien zeg maar, dit veranderd ook wanneer ik de airco aan en uitzet..

Alvast dank allemaal!!

Gr björn

Geplaatst

Kan een lek zijn in je radiator maar ivm met je olie verlies ook een koppakking. Heb je witte rook achter je auto dan is het de koppakking.

Geplaatst

Ik denk idd ergens een lek in je koelsysteem.

Je geeft aan dat je temp oploopt zodra je stil staat. Draait je koelfan eigenlijk wel?

Zodra je stil staat heeft je radiator geen koele rijwind. Dan loopt je temperatuur op. Je koelfan moet dan aanslaan om de rijwind te vervangen en je radiator te koelen.

Als die dus niet aanslaat loopt je motor te heet. Het kan iets simpels zoals een thermostaat zijn maar vanaf afstand is dat moeilijk te bepalen.

Het beste is om toch even langs de garage te gaan.

Geplaatst

Thanks voor de reacties, hoe kan ik controleren of het de vin is?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

Als de motor (te) heet word en bij stilstand moet de fan draaien,zo niet is ie defect

Geplaatst

wat een reparatie kost dat weet alleen de reparerende garage  :-)  :-)

maar voor je je zelf gek laat maken is het zaak om er achter te komen wat er aan de hand is 

het kan zo veel zijn waarom je motor te heet word 

het kan van een simpele defecte zekering zijn tot een lekkende koppakking 

dus de reparatie kan kosten tussen de 1 en de 1000 euro 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...